אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מרצ עתרה לוועדת הבחירות: מי מממן את קמפיין השילוט "נתניהו אהוב שלנו" צילום: עמית שעל

מרצ עתרה לוועדת הבחירות: מי מממן את קמפיין השילוט "נתניהו אהוב שלנו"

בעתירה נכתב כי "מודעות אלו מהוות תעמולת בחירות לפי מבחן הדומיננטיות, והן בגדר פעילות בחירות כהגדרתה בחוק המימון. למרות זאת המשיבים לא טרחו כלל להירשם כגוף פעיל בבחירות, ואף הסוו את זהות מזמין המודעות"

06.01.2021, 16:31 | צבי זרחיה

מפלגת מרצ ועו"ד שחר בן מאיר עתרו היום (ד') לוועדת הבחירות המרכזית נגד חברת "פרסומי ישראל" המזדהה כמי שעומדת מאחורי קמפיין שילוט החוצות "נתניהו אהוב שלנו" ו"פורום אנשי העסקים למען נתניהו". העותרים ביקשו לחשוף את הגורם המממן של הקמפיין, ולעצור את המשכו בצורה הנוכחית.

בעתירה נכתב כי "מודעות אלו מהוות תעמולת בחירות לפי מבחן הדומיננטיות, והן בגדר פעילות בחירות כהגדרתה בחוק המימון... למרות זאת המשיבים לא טרחו כלל להירשם כגוף פעיל בבחירות, ואף הסוו את זהות מזמין המודעות, הכל בניגוד להוראות חוק דרכי תעמולה וחוק המימון. בנסיבות אלו יש חשיבות ודחיפות בדיון דחוף בעתירה, כדי למנוע את המשך העבירה שמבצעים המשיבים".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג: "תוכן המודעה והתזמון בו פורסמה מעידים בבירור כי מדובר בתעמולת בחירות לטובת מפלגת הליכוד ונתניהו העומד בראשה. יש לבחון את פרסום המודעה, ואם אכן מדובר במימון עקיף בניגוד לחוקי הבחירות - על ועדת הבחירות המרכזית לפעול בהתאם".

ח"כ תמר זנדברג, יו"ר סיעת מרצ, צילום: עמית שעל ח"כ תמר זנדברג, יו"ר סיעת מרצ | צילום: עמית שעל ח"כ תמר זנדברג, יו"ר סיעת מרצ, צילום: עמית שעל

כפי שנחשף בכלכליסט, זנדברג הגישה שלשום עתירה ליו"ר ועת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בבקשה לבדוק פרסום מודעה של אנשי עסקים בעד רה"מ בנימין נתניהו המהווה לטענתה מימון עקיף למפלגת הליכוד האסור לפי חוקי הבחירות.

המדובר במודעה, למען נתניהו, שפורסמה בימים האחרונים ב-ynet, בג'רוסלם ובהארץ, שלוותה בתמונה גדולה של רה"מ. זנדברג אמרה לכלכליסט כי "פירסום המודעה הוא בבחינת מימון עקיף למפלגת הליכוד, ולא ניתן לממן מודעה כזו בתקופת הבחירות מכספים פרטיים או גופים עיסקים פרסומים".

המודעה הזו, שלא לוותה בחשיפת שמות המממנים גם עוררה את השאלה אם אין בכך משום עבירה על חוק הבחירות דרכי תעמולה-האוסר על פירסום מודעות אנונימיות, לפני הבחירות, ללא ציון האדם או המפלגה שחתומים על המפלגה. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בבחירות לכנסת ה-21 וה-22 חנן מלצר הרחיב את התחולה גם על מודעות באינטרנט ב-90 הימים שלפני הבחירות. הבחירות יערכו בעוד 78 ימים ב-23 במרץ 2021.

במודעה נכתב "מר בנימין נתניהו הנכבד. רצינו להביע את הערכתנו ותמיכתנו להישגים המדיניים ההיסטוריים והמדהימים למדינת ישראל ולמזרח התיכון, אשר העניקו, אופק משמעותי, במיוחד בימים מאתגרים אילו של משבר כלכלי גלובלי חסר תקדים! אנו מחזקים אותך בכל מקום להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל להישגים ולכיבוש יעדים, לדורות הבאים ! זו שעת רצון, בה היחסים ושיתוף הפעולה עם מנהיגי העולם, החופשי הרואים, עין בעין את השקפת העולם בה אתה דבק שנים ארוכות, סוללת את הדרך לעתיד טוב יותר".

מהפורום נמסר כי "פורום אנשי העסקים הם כמה אנשי עסקים, חלקם מתחום הנדל"ן, שנכון לשלב זה לא מעוניינים לחשוף את שמם, למעט שמואל חי ראובן (הבעלים של קבוצת הנדל"ן מנוס) , שפחות חושש לעסקיו ולכן הזדהה". עוד נמסר מהפורום כי "כרגע לא מתוכנן שום דבר נוסף. גם את הקמפיין הזה הם עשו מתוך תחושה שהצד התומך בנתניהו לא נשמע, אל מול ההפגנות והמחאות ולכן השתמשו בכספם הפרטי לטובת המודעה. חשוב לציין - אין קשר ביניהם ובין הקמפיין הקודם (׳ביבי אהוב׳) שנתרם על ידי תורם מחו״ל שלא קשור אליהם". המימון מכספם הפרטי של אנשי העסקים. חשוב שיהיה ברור שאין קשר בינם לבין הליכוד כלל".

הליכוד טען שאין לו קשר לפורום.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות