אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רנו 4 תשוב - הפעם כמכונית חשמלית צילום: Renault UK

רנו 4 תשוב - הפעם כמכונית חשמלית

במקביל לתוכנית הקיצוצים המאסיבית תחת המנכ"ל החדש לוקה דימאו נערכת רנו לעידן חדש של ייצור כלי רכב חשמליים וצפויה לשים דגש על תהילת דגמי העבר האגדיים שלה, בהם רנו 4 ורנו 5 שזכו להצלחה ניכרת בישראל

09.01.2021, 18:35 | תומר הדר

רנו העולמית צפויה להציג בשבוע הקרוב אסטרטגיית מותג חדשה שתכלול "החייאה" של דגמים נוסטלגיים של רנו, הפעם כרכבים חשמליים. כך מדווחים אמצעי תקשורת באירופה. 

קראו עוד בכלכליסט

רנו עצמה נמצאת בעיצומה של תוכנית קיצוצים מאסיבית תחת המנכ"ל החדש לוקה דימאו (לשעבר מנכ"ל סיאט) אשר מיועדת לאפשר ליצרנית הצרפתית להתרכז ביצור דגמי הליבה הרווחיים של היצרנית, כדוגמת הקליאו והקפצ'ור, אבל לצד המיקוד בדגמי רנו הרווחיים נדרשת היצרנית להתכונן לעידן חדש של יצור רכב חשמלי.

רנו 4. ביצרנית מהמרים על נוסטלגיה, צילום: Renault UK רנו 4. ביצרנית מהמרים על נוסטלגיה | צילום: Renault UK רנו 4. ביצרנית מהמרים על נוסטלגיה, צילום: Renault UK

כך, בניגוד ליצרני רכב אירופים רבים, רנו עצמה נמצאת במגרש החשמלי זה שנים הודות לאסטרטגיה שקבע נשיא קבוצת רנו ניסאן לשעבר קרלוס גוהן, אך הדגמים החשמליים הנוכחיים של רנו, כלומר הזואי והטוויזי נחשבים שמרניים יחסית, במיוחד ביחס להיצע הדגמים שנמצא באולמות התצוגה של היריבה הצרפתית פיג'ו וגם באולמות התצוגה של מותגי קבוצת פולקסווגן.

מכיוון שכך, לפי אותם פרסומים הוחלט לאמץ ברנו גישה נוסטלגית אשר תשים דגש על תהילת דגמי העבר האגדיים של היצרנית, לדוגמה רנו 4 ורנו 5 - שני דגמים שזכו להצלחה ניכרת גם בישראל.

מטבע הדברים, הדגמים הנוסטלגיים החדשים של רנו לא יהיו העתקים מדויקים של דגמי העבר של רנו שהיו בחלק מן המקרים מאוד לא בטוחים והתקשו להגיע אפילו ל-130 קמ"ש, אלא יהיו גרסאות מודרניות אשר יישאו את שם הדגמים וגם דימיון חיצוני מסוים.

בכך תצטרף רנו ליצרני רכב אשר רוכבים, כל אחד בדרכו, על גלי הנוסטלגיה, החל בפורש שהחליטה שהמאך E שלה תיקרא גם בשמה של המוסטאנג וכלה בפולקסווגן שהציגה גרסת תצוגה חשמלית מודרנית של המיקרובוס האגדי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות