אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקרב על הגודל: מרצדס השיקה מסך 56 אינץ' לרכב החשמלי החדש

הקרב על הגודל: מרצדס השיקה מסך 56 אינץ' לרכב החשמלי החדש

היצרנית הגרמנית הציגה את המסך לבדו, עוד בטרם הושקה מכונית המנהלים רשמית. זאת אחרי שטסלה שילבה מסך 17 אינץ' במודל S שלה

10.01.2021, 11:11 | תומר הדר

 מרצדס בנץ הגרמנית קיימה בשבוע שעבר אירוע מיוחד, שבו חשפה את מסך המידע לרכב המנהלים החשמלי החדש שלה, EQS. לא מדובר בטעות: יצרנית הרכב השיקה מסך ענקי, עוד לפני שביצעה השקה מסודרת של ספינת הדגל החשמלית החדשה.

קראו עוד בכלכליסט

המסך החדש של מרצדס בנץ, שגם ידע ישראלי היה שותף בפיתוחו, משתרע על רוחב של 1,422 מילימטרים, או 56 אינץ'. כלומר, מסך שהוא גדול יותר מחלק ניכר ממסכי הטלוויזיה המותקנים כיום בבתי אב רבים בישראל. הנתונים על גודל המסך הם נתונים רשמיים של החברה, שמתגאה בעובדה שהצליחה לשלב בין המסך הענקי לבין לוח המחוונים של הדגם EQS.

המסך הענקי החדש שמרצדס בנץ חשפה המסך הענקי החדש שמרצדס בנץ חשפה המסך הענקי החדש שמרצדס בנץ חשפה

לשם המחשה: מכוניות משפחתיות, שמשווקות כיום בישראל, מתהדרות במסך בגודל 7 אינץ', בדגמים הבסיסיים, ולעתים אף במסכי 10 אינץ' כאשר מדובר במכונית יוקרתית. המסך עצמו, שמרצדס מכנה אותו Hyperscreen, הוא מסך תלת-ממדי ומאפשר צפייה ללא עיוותים. מתחתיו מותקנים 12 אזורי חישה, שמיועדים לקרוא את תנועות היד של הנהג או הנוסע על המסך. המסך ומערכת ההפעלה נתמכים בשמונה מעבדים, וניתן להציג שבעה פרופילי משתמש שונים.

מרצדס בנץ EQS חשמלית מרצדס בנץ EQS חשמלית מרצדס בנץ EQS חשמלית

ההחלטה להציג את מסך המידע של מכונית הדגל, השם המעט "מדע בידיוני" שלו והדגש הכה גדול שהושם עליו - שלא לדבר על מורכבותו הטכנית  וממדיו הגרנדיוזיים - מהווים יריית המשך בקרב בין יצרני הרכב, שהחל כבר לפני כמה שנים.

הסיבה העיקרית לכך היא הופעתה של טסלה מודל S, החמושה במסך בגודל 17 אינץ' - כמעט זעיר לעומת המסך הענקי של מרצדס. בניגוד לטסלה, שהמסך שלה נהפך לשם דבר ולסיבה עיקרית לרכישת המודל S, במרצדס, אאודי וב.מ.וו תמכו במשך שנים בגישה שלפיה המכונית תדבר אל הלקוח ולא המסך שבתוכה. גישה זו, כך ניכר, הוכחה כשגויה.

כך, יצרני הרכב הגדולים התעלמו מן ה"קוסמטיקה" הפנימית של המסכים במשך זמן רב, אך כעת למסך הרכב יש תפקיד חדש וחשוב במיוחד. במהלך השנים הקרובות יעברו יותר ויותר יצרני רכב למודלים של Mobility as a Service - כלומר, הרכבים ייהפכו למעין "תחנות מידע" לצרכנים, שבמסגרתן יושבי הרכב יצרכו שירותים, ישתפו רכבים ויבצעו פעולות נוספות באמצעות מערכת המידע שלהם. במקרה כזה, ייתכן שלפחות בדגמי היוקרה, מסך רגיל כבר לא יספיק.

תגיות