אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המתחרה הסינית מול טסלה, NIO, מציגה את ה-ET7 החשמלית

המתחרה הסינית מול טסלה, NIO, מציגה את ה-ET7 החשמלית

יצרנית הרכב הסינית מסרה כי ה-ET7, שתשווק בשנה הבאה, תוכל לנסוע לטווח של מעל 700 ק"מ ולזנק ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-4 שניות. בעתיד היא תוכל לנסוע במצב אוטונומי. טווח מחירים: 80-58 אלף דולר

10.01.2021, 16:05 | תומר הדר

יצרנית הרכב הסינית NIO חושפת את "נשק יום הדין" במלחמתה בטסלה על שוק הרכב החשמלי בסין, ובהמשך ככל הנראה גם בעולם - את ה-ET7.

על פי הנתונים שמפרסמת NIO, ה-ET7 שתוצג בשנת 2022 תהיה מסוגלת לנסוע לטווח של מעל 700 ק"מ ולזנק ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-4 שניות. עוד מציינת NIO שהמכונית החשמלית החדשה תהיה מסוגלת בבוא היום לנסוע במצב אוטונומי.

המחיר יתחיל בכ-378 אלף יואן (58 אלף דולר) לרכב ברמת הגימור הבסיסית שמצויד בסוללת 70 קילוואט לשעה - והלקוחות ישלמו כ-150 דולר בחודש "דמי השכרת סוללה". בחבילה הבכירה ביותר שמצוידת בסוללה החזקה ישלמו הלקוחות 526 אלף יואן (81 אלף דולר), כולל מחיר הסוללה.

המכונית החשמלית 7ET המכונית החשמלית 7ET המכונית החשמלית 7ET

NIO, שעברה במהלך השנים האחרונות לא מעט טלטלות, נמצאת כרגע במצב מעניין: בניגוד ליצרני הרכב המערביים, שמייצרים מאות אלפי מכוניות בשנה, NIO ויתר יצרניות הרכב הסיניות מייצרות אלפים בודדים של מכוניות בחודש, אך יצרני הרכב הסיניים הבינו עוד בשנה שעברה שהיצע הדגמים החדשים שהם מציגים משפיעים באופן ישיר וכמעט מיידי על יכולת הגיוס שלהם.

כלומר, בניגוד למרצדס או BMW שמייצרות מכוניות ואז מרוויחות, NIO ודומותיה יכולות לגייס הון ממשקיעים עוד לפני שיצרו אפילו מכונית אחת, וזאת רק על סמך פרסומיהן על דגמים עתידיים.

ייתכן שמסיבה זו ממהרים יצרני הרכב הסינים להציג דגמים שחלק מהנתונים הטכניים שלהם עלולים להישמע מעט מופרכים, תוך פיזור הבטחות על מועדי ייצור לשנת 2022 ואילך, בהנחה שבחלק מהמקרים יתרחש תהליך של "הדבקת הטכנולוגיה", כלומר קודם כל הרכב מוצג, ורק לאחר מכן הטכנולוגיה שתמלא אותו תפותח.

תגיות