אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קוויק יוצאת להנפקה וחושפת הפסד, למרות זינוק של 430% במכירות צילום: יח"צ

קוויק יוצאת להנפקה וחושפת הפסד, למרות זינוק של 430% במכירות

החברה שמבצעת משלוחי מזון באמצעות ליקוט בסופרמרקטים דיווחה על מכירות של 86.7 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2020, אך חשפה שהמוצרים והשירות נמכרים במחיר נמוך מהעלות; בסביבת קוויק ציינו כי החברה מעוניינת לגייס עד 120 מיליון שקל לפי שווי של 500-400 מיליון שקל

11.01.2021, 10:58 | נורית קדוש

קמעונאית האונליין קוויק (Quik) נערכת להנפקה: החברה, הפועלת תחת השם ברינג ברינג, פרסמה טיוטת תשקיף להנפקת מניות ראשונה (IPO) בבורסה בתל אביב.  

קראו עוד בכלכליסט

קוויק מעוניינת לגייס הון כדי להאיץ את תוכניות הפיתוח שלה ולהגדיל את נתח השוק שלה בשוק קמעונאות המזון באונליין. בסביבת החברה מציינים כי בכוונת קוויק להנפיק את החברה לפי שווי של 500-400 מיליון שקל ולגייס 120-80 מיליון שקל. באוגוסט האחרון השלימה קוויק גיוס של 50 מיליון שקל לפי שווי של 220 מיליון שקל. את ההנפקה מובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.   

שירות המשלוחים של קוויק, צילום: מנחם רייס שירות המשלוחים של קוויק | צילום: מנחם רייס שירות המשלוחים של קוויק, צילום: מנחם רייס

מטיוטת התשקיף עולה כי הקורונה הזניקה את פעילות החברה, שמכירותיה הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2020 ב-86.7 מיליון שקל, זינוק של 430% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019.

אלא שבמקביל לזינוק במכירות, העמיק ההפסד ל-27.7 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה החולפת לעומת הפסד 16.2 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2019. מהנתונים עולה כי הפעילות ההפסדית מתבססת על הפסד גולמי – החברה מוכרת את המוצרים והשירות במחיר נמוך מהעלות שלהם, ולכן סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2020 עם הפסד גולמי של 5.74 מיליון שקל. זינוק בהוצאות פרסום הביאו להכפלת הוצאות המכירה והשיווק, ויחד עם עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות והוצאות מחקר ופיתוח העמיק ההפסד התפעולי ל-27.3 מיליון שקל.

קוויק, שהוקמה בשנת 2017, פועלת במודל קמעונאות אונליין, ללא ניהול של מלאי או מחסנים. פעילות החברה מתבססת על טכנולוגיה ותהליכי ליקוט בסניפים פיזיים של רשתות סופרמרקטים במרכזי ערים.

בעלי המניות המרכזיים בקוויק הם החברה המרכזית למשקאות קלים (19.3%), סופר-פארם (17.63%), קבוצת יוניון, יבואנית טויוטה והזכיינית של רשת H&M בישראל (17.63%) וקרן אובי פרטנרס (Obi Partners) שבשליטת איתמר ניר ועזריאל מאיר (15.22%). מנכ"ל החברה הוא אבירם גנות, ולקראת הנפקתה סיכמה החברה עם אלדד פרשר, לשעבר מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, כי ימונה לתפקיד היו"ר.

לקוחות החברה מבצעים את הרכישות שלהם דרך אתר החברה. הזמנותיהם מנותבות אל הסניף הגיאוגרפי הקרוב לכל הזמנה, שעמו יש לקוויק שיתוף פעולה. צוות הסניף מלקט את המוצרים ואורז את ההזמנה ללקוח, לצורך איסוף עצמי או משלוח.

נכון להיום, החברה מספקת שירותים ביותר מ-270 יישובים ברחבי הארץ, באמצעות פעילות ב-26 נקודות אספקה מאשקלון ועד ראש פינה, מתוכן 17 נקודות המספקות שירות של איסוף עצמי מבלי לצאת מהרכב. החברה משרתת קרוב ל-100 אלף בתי אב, מספקת מעל 40 אלף הזמנות בחודש, וברבעון הרביעי של 2020 מכירותיה הסתכמו בכ-40 מיליון שקל.

תגיות