אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק הגיימינג הסיני מתברגן: נינטנדו מכרה מיליון יחידות סוויץ' בסין ב-2020 צילום: Nintendo

שוק הגיימינג הסיני מתברגן: נינטנדו מכרה מיליון יחידות סוויץ' בסין ב-2020

קונסולת המשחק של נינטנדו הושקה בעולם ב-2017, אולם החלה להימכר בסין רק בשנה שעברה, בשיתוף פעולה עם טנסנט. מדובר בחדירה משמעותית של קונסולה לשוק הגיימינג הגדול בעולם, עם כ-660 מיליון גיימרים שבעיקר משחקים במובייל

11.01.2021, 15:53 | עמית קלינג
ניצחון גדול נוסף לנינטנדו, לסיכום אחת השנים המוצלחות בתולדותיה: עם תחילת השנה החדשה, חברת המשחקים היפנית הודיעה יחד עם שותפתה הסינית טנסנט כי ב-2020 מכרה בסין כמיליון יחידות של קונסולת סוויץ'. מכירות הקונסולה - שהושקה בסין רק בסוף 2019, כשנתיים לאחר ההשקה העולמית – הופכות את נינטנדו, לטענתה, למובילה בשוק הקונסולות המקומי. נינטנדו מעריכה כי במדינה יש כ-3 מיליון יחידות סוויץ' נוספות, שהובאו קודם לכן בייבוא אישי, אך אלו אינן נחשבות בספירה.

עוד מגיימריסט

מדובר בהישג משמעותי במדינה המאוכלסת ביותר בעולם, שהצמיחה האדירה שלה מיקמה אותה על הכוונת של אינספור חברות ברחבי העולם. ועדיין, מיליון קונסולות אינן הרבה – בוודאי לעומת הערכת נינטנדו כי תמכור בין מרץ 2020 למרץ 2021 כ-24 מיליון קונסולות ברחבי העולם.

סוויץ סוויץ'. לפי הערכות, נינטנדו תמכור כ-24 מיליון יחידות בין מרץ 2020 למרץ 2021 סוויץ

שוק הגיימינג הסיני הוא הגדול ביותר בעולם, אולם הוא מרוכז באופן כמעט בלעדי במובייל. לפי Statista בדצמבר 2020 היו בסין כ-660 מיליון גיימרים במובייל ויותר מ-320 מיליון גיימרים במחשבים אישיים - כמעט כולם שחקני מובייל במקביל. כפועל יוצא, תעשיית הגיימינג הסינית מתמקדת כמעט באופן בלעדי בפלטפורמות האלו. אלא שתהליכי התברגנות מואצים ועלייתו מעמד ביניים עירוני מייצרים סוג חדש של גיימר סיני, עם יותר כסף להוציא על מותרות כמו קונסולה – לעומת סמארטפון, שיש כבר כמעט לכולם ושמרבית המשחקים בו הם חינמיים בבסיסם.

רכישת קונסולות משחק אף היתה אסורה בחוק בסין בין השנים 2000 ל-2014, בטענה כי הן מובילות להתמכרות למשחקים בקרב ילדים. גם בתקופה זו היו בסין קונסולות מיובאות, ואחזקתן לא נחשבה לפלילית. במקביל לעליית ההייטק הסיני, הרגולציה הזו עברה כמה הקלות עד שהוסרה ב-2015, אולם ההשפעה שלה על הרגלי הצריכה והגיימינג של הסינים ניכרת עד היום.

ההשקה הרשמית של סוויץ' בסין היא פרי שיתוף הפעולה בין נינטנדו לטנסנט. באפריל 2019 ענקית ההייטק הסינית זכתה באישור מרשויות מחוז גואנגדונג להתחיל למכור את הסוויץ' במדינה. במסגרת שיתוף הפעולה, טנסנט גם מפעילה את שירותי הענן של הסוויץ' במדינה, מבצעת לוקליזציה מלאה לכמה משחקי דגל של נינטנדו והטמיעה בחנות המקוונת של הסוויץ' שימוש בשירות התשלומים של WeChat שבבעלותה.

תגיות