אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנהלת ישראייר במגעים להמרת בונוס המכירה למניות צילום: יובל חן

בלעדי לכלכליסט

הנהלת ישראייר במגעים להמרת בונוס המכירה למניות

הבונוס שאותו אמורים לקבל מנהלי ישראייר בראשות אורי סירקיס והטייסים עומד על 10 מיליון שקל. עסקת הרכישה תיחתם ביום חמישי הקרוב

17.01.2021, 06:54 | גולן חזני

עסקת רכישת חברת התעופה ישראייר תיחתם סופית עם רמי לוי ושלום חיים, בעלי השליטה בבי.ג'י.איי, ביום חמישי הקרוב. בינתייים, לוי החל במגעים מול הנהלת ישראייר על הסכם שכר בחברה.

קראו עוד בכלכליסט

ל"כלכליסט" נודע כי מנהלי החברה, בראשות המנכ"ל אורי סירקיס, מנהלים מגעים מול לוי שמטרתם להמיר את הבונוס שהם אמורים לקבל באירוע של מכירה, לאופציות למניות החברה, שתמוזג עם השלד הבורסאי בי.ג'י.איי. סירקיס, המנהלים וטייסי החברה אמורים לקבל מענקים בהיקף כולל של 10 מיליון שקל. יש לציין כי הסכמי השכר הנוכחיים של עובדי ישראייר הם זמניים. לוי ישאף להסכמים ארוכי טווח. נכון להיום, 55% מעובדי ישראייר מצויים בחל"ת, שיוארך עד מאי 2021. החברה צמצמה את מספר העובדים שלה ב־15% ל־400 בשנה שעברה וב־2021 צפוי קיצוץ נוסף, בהיקף דומה, כפי שמסר סירקיס באגרת לעובדים לפני כשבועיים.

מחזיקי האג"ח מודאגים מהפסקת הטיסות בשבת

לוי וחיים רוכשים את ישראייר לפי שווי 161 מיליון שקל כשמחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח יישארו עם 25% במסגרת העסקה. מחזיקים גדולים של האג"ח מוטרדים מהעובדה שתחת לוי וחיים צפויה החברה להפסיק את טיסותיה בשבת, ומעריכים כי הדבר יפגע ב־20%‑30% מהכנסות ישראייר וימנע ממנה שימוש בגמישות הרבה שהפגינה במהלך השנים האחרונות בזמני הטיסות ‑ גמישות אשר הקנתה לישראייר את היכולת לצמוח גם בתקופות קשות.

לוי עדיין לא התבטא בעניין, אבל שותפו לרכישה, חיים, בעלי חברת המזון טעמן, הוא יהודי חרדי. לפי גורמים המקורבים לעסקה חיים הוא מחסידיו של רב, שמתעקש שהחברה לא תטוס בשבת.

באשר לעסקה עצמה, לוי וחיים ישלמו 121.5 מיליון שקל, כאשר חלקה של בי.ג'י.איי יעמוד על 51% מהמניות (תמורת 82.6 מיליון שקל), כאשר רמי לוי אישית ירכוש עוד 24% מהמניות (תמורת 38.9 מיליון שקל).

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. דיווח על קיצוץ של 400 עובדים נוספים, צילום: יובל חן אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. דיווח על קיצוץ של 400 עובדים נוספים | צילום: יובל חן אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. דיווח על קיצוץ של 400 עובדים נוספים, צילום: יובל חן

כחלק מהעסקה, יעניק לוי לחברה הבורסאית שבשליטתו (39.9%) רמי לוי שיווק השקמה, אופציה לרכוש את מניותיו (24%) בישראייר בתוך 90 יום ממועד העסקה. בנוסף, תקבל בי.ג'י.איי אופציית Call להמיר את מניות מחזיקי האג"ח ומניות רמי לוי בישראייר במניות של בי.ג'י.איי, ואילו למחזיקי האג"ח תינתן אופציית PUT למכור לבי.ג'י.איי וללוי, כעבור שנתיים, את מניותיהם בישראייר תמורת 40.5 מיליון שקל.

לתפקיד יו"ר החברה עשוי להתמנות מנכ"ל בי.ג'י.איי מוטי חזן. חזן היה זה שהתנהל מול המחזיקים של אי.די.בי במגעים לרכישת ישראייר.

לוי וחיים קיבלו את הסכמת הבנקים הנושים של ישראייר, לאומי והבינלאומי, לעסקה. גם רשות התעופה האזרחית והממונה על התחרות העניקו את האישורים לעסקה.

דור אלון ובן־משה משכו את הערעור על העסקה

ביום חמישי האחרון נסללה סופית הדרך לעסקה, כאשר דור אלון, שבשליטת מוטי בן־משה, משכה את הערעור שהגישה לבית המשפט העליון נגד העסקה וכן את הבקשה לקבלת צו עיכוב ביצוע. משיכת הערעור נעשתה לאחר שהממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקבי, העריכה בתגובה לבית המשפט על בקשת צו העיכוב כי יש סיכוי קלוש שהערעור יתקבל. היא קבעה כי מאזן הכוחות נוטה בבירור לזכות קבוצת רמי לוי וישראייר, שנמצאת במצב כלכלי ותפעולי עדין, על רקע משבר הקורונה והסגרים.

עו"ד מיכל דלומי, שייצגה את הממונה על חדלות הפירעון, קבעה שדור אלון התנהלה בצורה תמוהה ושלא בתום לב. דור אלון ציינה כי מפרק אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור פנה לנציגי החברה וביקש מהם לשקול מחדש את הערעור, והחברה החליטה להיענות בחיוב לבקשתו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות