אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממשל האמריקאי אישר טיסות מסחריות של רחפנים אוטונומיים צילום: אוהד צויגנברג

הממשל האמריקאי אישר טיסות מסחריות של רחפנים אוטונומיים

רשות התעופה הפדרלית האמריקאית, ה-FAA, אישרה לראשונה בסוף שבוע טיסות מסחריות לרחפנים אוטונומיים וקבעה תקנות תעופה המסדירות את אזורי הטיסה המותרים ואמצעי זיהוי שלהם באוויר הפתוח

17.01.2021, 17:21 | רפאל קאהאן
רשות התעופה הפדרלית האמריקאית, ה-FAA, אישרה לראשונה בסוף שבוע טיסות מסחריות לרחפנים אוטונומיים. הרישיון ניתן לחברת אמריקן רובוטיקס, סטארט-אפ קטן ממסצ'וסטס, ויאפשר לה להפעיל רחפנים ללא שיחויבו בטייס מפעיל או בדרישה לצופה ישיר בקו הטיסה - כפי שהיה נהוג עד כה. עם זאת ישנן מגבלות להפעלת הרחפנים - הם לא יוכלו לטוס בגובה של מעל 400 רגל או כ-125 מטר, כמו כן הם יוכלו לפעול רק באיזורים כפריים שבהם צפיפות האוכלוסייה נמוכה.  

קראו עוד בכלכליסט

רחפנים אוטונומיים ישמשו בראש ובראשונה לצורכי חקלאות, כריית מחצבים או לשימושים מסחריים אחרים. עם זאת, הרשות טרם התייחסה לשימוש בהם כאמצעי למשלוחי חבילות דואר או מזון, מתסריטי השימוש העיקריים עבור רחפנים כיום. הרישיון ניתן כחלק ממהלך שמבצעת רשות התעופה הפדרלית במעבר לאישור גורף של סוגים שונים של רחפנים במקום להתמקד בדגמים ספציפיים וביכולות שלהם, כך לפי הדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל".

הרחפנים של אמריקן רובוטיקס מצוידים באמצעים אקוסטיים לזיהוי סכנות כגון ציפורים, כבלי מתח גבוה או בניינים וכלי טיס אחרים ועברו ארבע שנות מבחנים ובדיקות ב-8 מדינות שונות בארה"ב לפני קבלת הרישיון. אך האישור הנוכחי צפוי בוודאי להקל על יצרניות רחפנים נוספות שירצו להפעיל את השירות שלהן באופן מסחרי. במקרה של אמריקן רובוטיקס. הרחפנים שלה שמיועדים בעיקר לניטור חקלאות, ביצעו עד 10 טיסות ניסוי ביום בכל עונת גידול.
רחפנים, צילום: שאטרסטוק רחפנים | צילום: שאטרסטוק רחפנים, צילום: שאטרסטוק

האישורים מגיעים לאחר שה-FAA העבירה תקנות המקבעות את הדרישות לזיהוי רחפנים על בסיס היצרנים והמפעילים שלהם. מדובר במנגנון זיהוי מרחוק שיאפשר ניטור יעיל של הטיסות. בנוסף התקנות מסדירות את הגבלות אזורי הטיסה המותרים, ביניהן האיסור לטוס בלילה או מעל איזורים מיושבים בצפיפות מסוימת.

ככל הנראה שבהמשך ייקבעו גם נתיבי טיסה שיוכלו להקל על תכנון מסלולים קבועים לשימוש הרחפנים. עד כה היו הרבה ניסיונות להפוך את הרחפנים האוטונומיים לכלי מסחרי ואלה בוצעו בעיקר על ידי סטארט-אפים או חטיבות רחפנים של חברות הטכנולוגיה הגדולות, כעת עם ההסדרה של התחום ייתכן ונראה יותר ויותר רחפנים מזמזמים לנו מעל הראש בשנים הקרובות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
ניתן יהיה לחבר לאפל קאר מקלדת יציבה עם ציר יציב
וניתן יהיה לעבוד עם אלפי קיצורי לאפלקציה עם מעין מק OS כולל מסך מגע 20 אינץ' בדרך למשל לרופאים וסוחרים בבורסה או מנהל מפעל או מהנדס או מעצב או מתכנת בדרך לעבודה עם טכנלוגיית אבטחה מהפכנית של סיסקו וחברות אחרות עם FireWall. וניתן לפרק את המקלדת המעוצבת מהחיבור למסך המכונית. כמו כן ניתן יהיה לשנות את המיקום שלה ביחס לרגליים עם מנוף יציב בנסיעה בעיצוב יפה. לעבודה טים ובוב מנספילד.
מנכ"ל אפל  |  17.01.21
1.
אפל תבנה מסכי מגע שמגיבים לנקוגת הטיפ בכרית האצבע
עם האגודל קצת למעלה מימין כמו באגודל ובאצבע בטיפ בקילר רעיון שישפר את הדיוק של מסך המגע 100X. לעבודה. עם רופאי כפות הידיים הטובים בארץ שייעצו לפרוייקט. לעבודה באייפון 13 ו13 פרו ובאייפד פרו ואפל ווטש ובמקבוק גם. לדור הבא של האפלקציות והמקלדות בדיוק מירבי עם UI למשל בPages ואקסל ואפלקציות ארגוניות מדוייקות ומלאות יותר אפשרויות ברשימות מלאות כפתורים באייפון ובאייפד. זה נקרא PreciseTouch.
מנכ"ל אפל  |  17.01.21