אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביהמ"ש מינה נאמן לקבוצת "פלדמן איבזור רכב" הוותיקה צילום: אימג'בנק/thinkstock

בלעדי לכלכליסט

ביהמ"ש מינה נאמן לקבוצת "פלדמן איבזור רכב" הוותיקה

מדובר בקבוצת חברות עם ותק של כ-20 שנה בבעלות גבריאל חייקין שצברו חובות בהיקף של 18 מיליון שקל. בבקשה לביהמ"ש נאמר הקבוצה נפגעה מפתיחת היבוא של אוטובוסים מסין, מפתיחת היבוא המקביל של מיניבוסים וממגפת הקורונה

24.01.2021, 14:00 | ליטל דוברוביצקי

בית המשפט המחוזי מרכז מינה לאחרונה נאמן לקבוצת "פלדמן איבזור רכב". מדובר בקבוצת חברות עם ותק של כ-20 שנה בבעלות גבריאל חייקין. פלדמן היא חברה ותיקה העוסקת בייצור ואיבזור רכבים, שמתמחה באיבזור רכבים והסבתם לרכבי עבודה כמו מיניבוסים.

החברה טענה, באמצעות עו"ד ריקי אופק בן צור, בבקשת הקפאת הליכים כי במשך שנים היתה מהמובילות בישראל בתחום, אלא שהחל משנת 2017 ועד היום הוכפלו מספר המתחרים עקב פתיחת היבוא של האוטובוסים מסין, פתיחת היבוא המקביל של מיניבוסים והתפרצות מגפת הקורונה שהובילה להטלת סגרים והשבתת ציי רכב של לקוחות החברה. היקף החובות של הקבוצה הוא 18 מיליון שקל.

השופטת עירית וינברג-נוטוביץ מינתה לתפקיד נאמן החברות את עו"ד יואב רז ממשרד עו"ד איתן ארז ושות'. בדו"ח ראשוני שהגיש הנאמן לבית המשפט באמצעות עו"ד לי גרינברג ביקש לפעול לקבלת הצעות למכירת הפעילות העסקית של החברות, המוניטין, רשימת לקוחות וספקים וכן מלאי החברה הממוקם במפעל (בית מלאכה) בטירה. בית משפט נעתר לבקשת הנאמן.

השופטת עירית וינברג-נוטוביץ, צילום: אתר בתי המשפט השופטת עירית וינברג-נוטוביץ | צילום: אתר בתי המשפט השופטת עירית וינברג-נוטוביץ, צילום: אתר בתי המשפט

במסגרת הדו"ח ציין הנאמן כי הוא סבור כי "יהיה זה נכון לפעול באופן מידי למכור את פעילותן העסקית של החברות".

עוד ציין הנאמן בדו"ח כי בהתאם לבירור שערך "הסיבה העיקרית לקריסת החברות היא הידרדרות של הפעילות העסקית וההזמנות לאור כניסתן של החברות הגדולות 'הארגז' ו'מרכבים' העוסקות באוטובוסים גדולים לתחום פעילותן של קבוצת פלדמן – איבזור מיניבוסים ורכבים מסחריים וכן התקנת מזגנים. כמו כן יבוא מסין של רכבים מסחריים פגע אף הוא בתחום פעילותן של החברות.

"החברות צמצמו את הוצאותיהן עת עברו משכירות במפעל בשטח של 9 דונם באשדוד למפעל בשטח של 1.5 דונם בטירה וצמצמו מ-50 עובדים ל-15 עובדים העוסקים בפעילות כלל החברות אך זה היה מאוחר מידי. לכך יש להוסיף את השפעת מגפת הקורונה העולמית ועל החברות במשק הישראלי בפרט ונראה כי קריסתן של החברות והגעתן לחדלות פירעון הינה בלתי נמנעת", נכתב בדו"ח.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות