אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איי.די.איי ביטוח מחליפה את המותג 9 מיליון צילום: כפיר סיון

איי.די.איי ביטוח מחליפה את המותג 9 מיליון

המותג החדש ייקרא "9", ויהיה דיגיטלי, הן בשלב ההצטרפות והחיתום ובפעילות השוטפת; הרקע למהלך: העלייה בפעילות חברות הביטוח הדיגיטליות

25.01.2021, 13:51 | עירית אבישר

על רקע השינויים הדיגיטליים בענף הביטוח והאיום התחרותי מצד חברות ביטוח דיגיטליות, איי.די.איי ביטוח מחליפה את המותג של 9 מיליון במותג חדש הנקרא "9".

קראו עוד בכלכליסט

במסגרת תהליך המיתוג מחדש, באיי.די.אי מציינים כי המותג "9" יהיה דיגיטלי בכל שלביו - החל משלב החיתום וההצטרפות שתיעשה קשר עם נציג שירות, ועד לפעילות השוטפת באמצעות האפליקציה. לקוחות 9 מיליון הקיימים, יוכלו להמשיך ולעבוד בערוצים הרגילים כמו שהיה עד כה.

הלוגו של חברת הביטוח הדיגיטלית "9" הלוגו של חברת הביטוח הדיגיטלית "9" הלוגו של חברת הביטוח הדיגיטלית "9"

באיי.די.איי מציינים כי ישתמשו בכלים מתחום הדאטה על מנת לשפר את תהליכי החיתום וזיהוי רמת הסיכון של הלקוח, מה שיאפשר להם להציע מחיר מוזל, כאשר לדבריהם המחיר שיוצע ללקוח הוא המחיר הסופי, ולא מחיר התחלתי שניתן להתמקח עליו. בשלב הראשון המותג 9 ימכור ביטוחי רכב, ובהמשך יכלול גם ביטוח דירות וביטוח נסיעות לחו"ל. ההתחייבות של איי.די.אי להציג את המחיר הזול ביותר ב-9, מעלה את השאלה מה תהיה ההשפעה על המותג השני והמרכזי של הקבוצה - ביטוח ישיר.

קובי הבר מנכ"ל איי.די.איי ביטוח ציין כי אינו מוטרד, וכי לדבריו ביטוח ישיר ו-9 מציעים מוצרים עם מאפיינים שונים המיועדים ללקוחות שונים - כאלה המעדיפים קשר עם נציג אנושי, אל מול כאלה המעדיפים לעבוד אך ורק בדיגיטל.

כאשר ביטוח ישיר החלו לפעול בשוק הם גרמו לירידה במחיר ביטוחי הרכב, בעקבות המעבר לעבודה ישירה מול לקוחות וויתור על עבודה ותשלום לסוכני ביטוח. יחד עם זאת, בשנים האחרונות נאלצה ביטוח ישיר בעצמה להתמודד עם שחיקה נוספת במחירים כתוצאה מהתגברות המכירה בערוצים הישירים בחברות נוספות, כמו גם כניסה של חברות ביטוח דיגיטליות כמו ליברה ווישור. ההתמודדות נעשתה באמצעות טיוב תיק הלקוחות - הורדת מחירים ללקוחות ברמת סיכון נמוכה, וויתור על כאלו ברמת סיכון גבוהה יותר.

קובי הבר, צילום: כפיר סיון קובי הבר | צילום: כפיר סיון קובי הבר, צילום: כפיר סיון

כעת מתכוונת איי.די.איי להשיב בעצמה למגמת השחיקה במחירים באמצעות הבטחה למחירי ביטוח זולים במותג 9. כעת נותר לראות האם אכן מחיר ביטוחי הרכב יוסיפו לרדת, או שבאיי.די.איי ישמרו על הרף הנמוך הנוכחי. סביר להניח שבחברה לא יעשו זעזוע גדול מדי בשוק, שישפיע על התיק הגדול הקיים היום בביטוח ישיר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות