אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיריית ירושלים אישרה השקעה בתשתיות תחבורה בהיקף של כמיליארד שקל הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה

עיריית ירושלים אישרה השקעה בתשתיות תחבורה בהיקף של כמיליארד שקל

רוב הסכום יושקע בפיתוח וקידום הרכבת הקלה בבירה. היום נפתחו נתיבי התנועה החדשים של היציאה מירושלים; היקף ההשקעה בפרויקט: 330 מיליון שקל

25.01.2021, 15:58 | ענת רואה

עיריית ירושלים אישרה השקעה בתשתיות התחבורה של העיר בהיקף של כמיליארד שקל. ועדת הכספים העירונית אישרה ביום חמישי האחרון שורה של פרויקטים עירוניים בתחום.

ההשקעה המרכזית, בהיקף של 840 מיליון שקל, אושרה עבור פיתוח וקידום הרכבת הקלה. בין היתר יוקצו 257 מיליון שקל לביצוע עבודות אינפרא 1 במקטע 61 של הקו הכחול של הרכבת הקלה (הר חוצבים). העבודות כוללות עבודות עפר, פיתוח נופי וכבישים וטיפול בתשתיות. עבור ביצוע עבודות אינפרא 1 במקטע 10 של הקו הכחול (הרוזמרין) הוקצו 184 מיליון שקל, ועבור ביצוע תכנון של הקו הסגול - 166 מיליון שקל. מדובר בקו הרכבת הקלה העתידי בירושלים, שקצהו האחד יהיה בארמון הנציב וקצהו השני בבית החולים הדסה עין כרם.

הרכבת הקלה בירושלים, צילום: דוברות המפלגה כולנו הרכבת הקלה בירושלים | צילום: דוברות המפלגה כולנו הרכבת הקלה בירושלים, צילום: דוברות המפלגה כולנו

בנוסף אושרו תקציבים לצורך פיתוח תשתיות במרחב הציבורי. בין היתר אישרה הוועדה סכום של כ-100 מיליון שקל עבור פיתוח שטחי ציבור פתוחים בשכונות קריית מנחם, קריית היובל, גוננים, הגבעה הצרפתית וארמון הנציב. השטחים הפתוחים יכללו בין היתר פיתוח פארקים לטובת התושבים ובהם מתקני משחק, שבילי הליכה, שטחי גינון ועוד.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון מסר: "עיריית ירושלים ממשיכה לקדם את ההשקעה בתשתיות הרכבת הקלה, תשתיות התחבורה הציבורית ובפיתוח השטחים הציבוריים הפתוחים, לצד המשך השקעה בתרבות, חינוך ובספורט".

בתוך כך, היום (ב') נפתחו נתיבי התנועה החדשים של היציאה מירושלים לכיוון מערב, על גבי מחלף הגשר החדש בצומת סחרוב, וזאת עם השלמת שלב ביצוע נוסף בפרויקט הקמת מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1 בכניסה לעיר.

הבשורה הגדולה של סיום הקמת מחלף סחרוב ופתיחת נתיבי התנועה החדשים היא ביטולם הסופי בפועל של הרמזורים בסחרוב לבאים לירושלים וליוצאים ממנה. ביטול הרמזורים במחלף יאפשר נסיעה רציפה, בטוחה ונוחה ביציאה ובכניסה לירושלים, ולהקלה בעומסי התנועה הקיימים באזור.

את הפרויקט מקדמים משרד התחבורה ועיריית ירושלים והוא מבוצע על ידי חברת מוריה – החברה לפיתוח ירושלים. ההשקעה הכספית בפרויקט הינה כ-330 מיליון שקל. במקביל לפתיחת נתיבי התנועה החדשים, נמשכות העבודות להשלמת כלל הפרויקט שאורכו כ-2.4 ק"מ. הפרויקט צפוי להסתיים במלואו במחצית שנת 2021.

שרת התחבורה מירי רגב מסרה: "פתיחת הנתיבים החדשים בכניסה לירושלים היא בשורה נפלאה לתושבי הבירה ולכל הבאים בשעריה. אני גאה על הובלת משרד התחבורה בקידום פרויקט 'שער העיר', שנוסף על תרומתו לאיכות החיים, המסחר והעסקים בעיר, תורם גם לזרימת התנועה במבואות העיר ומשתלב בכל אמצעי התחבורה הקיימים והעתידיים. הולכי הרגל, הרכב הפרטי, האוטובוסים, הרכבת הקלה ורכבת ישראל – כולם נפגשים ומשתלבים בצורה אופטימלית בכניסה לעיר".

תגיות