אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על רקע הקורונה - היקף מכירות המחשבים בישראל הוכפל בתוך שנה צילום: Unsplash

בלעדי לכלכליסט

על רקע הקורונה - היקף מכירות המחשבים בישראל הוכפל בתוך שנה

על פי נתונים של חברת המחקר IDC, כ-400 אלף מחשבים נמכרו בישראל במהלך הרבעון הרביעי של 2020, זאת לעומת ממוצע רבעוני של כ-200 אלף יחידות ב-2019. לנובו הוא המותג הנמכר ביותר, הן במחשבים הנייחים והן הניידים. אחריו HP ובמקום השלישי Dell

25.01.2021, 18:39 | רפאל קאהאן

זינוק אדיר בהיקף מכירות המחשבים בישראל בשנה האחרונה, כך עולה מנתונים של חברת המחקר IDC שהגיעו לידי כלכליסט. על פי הנתונים, כ-400 אלף מחשבים נמכרו בישראל במהלך הרבעון הרביעי של 2020, אלה מתווספים לממוצע מכירות של כ-300 אלף יחידות בכל הרבעונים של השנה שעברה - זאת אומרת מאז תחילת הקורונה.

קראו עוד בכלכליסט

זאת בהשואה להיקף המכירות בשנת 2019 - עם ממוצע רבעוני שעמד על כ-200 אלף יחידות. היקף הגידול בתוך שנה עומד על כ-86% עבור כל סוגי המחשבים, ניידים ונייחים כאחד. היקף מכירות המחשבים הניידים גדול בהשוואה למכירות הנייחים, כאשר ברבעון האחרון נמכרו כ-305 אלף לפטופים מתוך סך של כ-415 אלף מחשבים, לעומת כ-133 אלף לפטופים על סך של כ-222 אלף יחידות ברבעון המקביל ב-2019. אין ספק שהמעבר לעבודה מהבית כמו גם הצורך לרכוש לכל הורה, תלמיד או סטודנט מחשב שלא יתפוס מקום הביא להעדפה של ניידים על פני נייחים.

זינוק במכירות של לפטופים, צילום: שאטרסטוק זינוק במכירות של לפטופים | צילום: שאטרסטוק זינוק במכירות של לפטופים, צילום: שאטרסטוק

מבחינת מותגים, לנובו חזרה להוביל ברבעון האחרון עם כ-35% מסך המכירות. HP עברה למקום השני עם כ-23.6% מהמכירות ו-Dell החזיקה את המקום השלישי (הכמעט קבוע שלה) עם כ-15% מהמכירות. סוגרות את הרשימה אסוס ודיינבוק (טושיבה לשעבר, ר''ק) שתיהן עם כ-8% מהמכירות.

בתחום המחשבים הניידים המצב מאוד דומה. לנובו חוזרת למקום הראשון עם כ-37% מהמכירות, HP שנייה עם כ-21%, Dell במקום השלישי עם כ-12% מהמכירות. אך הפתעה בתחתית הטבלה, דיינבוק עוקפת את אסוס וממוקמת במקום הרביעי עם כמעט 11% מהמכירות. למעשה המותג עקף את אסוס עוד ברבעון השלישי וכעת משמר את מקומו ובכך נהנה מהגידול המרשים ביותר מכל המותגים מבחינת נתח שוק בתחום המחשבים הניידים.

בסך הכל מדובר בנתונים שאינם מפתיעים לגמרי. המחסור הגדול של תחילת השנה בזמינות מחשבים החלו להצטמצם וכעת המותגים דואגים להגדיל את היקפי המלאים שזמינים לקונים בישראל. כמו כן ההשקעה של המדינה ברכישת מחשבים לתלמידים ממשפחות מעוטות יכולת שהסתכמה בהיקף כולל של כ-100 אלף יחידות בוודאי סייעה לא מעט לגידול המרשים הזה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות