אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סודות המקצוענים נחשפים: כך תשדרגו את פרופיל הלינקדאין צילום: שאטרסטוק

סודות המקצוענים נחשפים: כך תשדרגו את פרופיל הלינקדאין

אין הרבה פלטפורמות, כלים או אנשים שבפחות משלוש שניות יאפשרו לכם גישה ישירה כמעט לכול בעל תפקיד בארץ או בעולם. לינקדאין היא הגשר הזה, דלת שיכולה לשנות את חייכם מקצה אל הקצה – בתנאי שתעשו זאת נכון. מדריך

26.01.2021, 14:28 | שי יתח
פרופיל הלינקדאין שלכם טומן בחובו הרבה מאוד כח והזדמנויות. לא מדובר בעוד רשת חברתית ששואבת בעיקר זמן, אלא בהרבה מעבר לכך. מדובר בנכס מקצועי שחשוב מאוד לטפח, פלטפורמה נהדרת למיתוג אישי, לחיפוש עבודה, חיפוש לקוחות ושיתופי פעולה אסטרטגים. בהרבה מאוד מובנים יש לא מעט עסקים ואנשים שחייבים את ההצלחה שלהם ללינקדאין. במידה וקהל היעד שלכם הם ארגונים, חברות והעובדים של אלו - הרי שזו הפלטפורמה האידיאלית עבורכם.

קראו עוד בכלכליסט

אם יש לכם כבר חשבון, הטיפים שלפניכם יעשו לכם קצת סדר וישדרגו את הנראות ודירוג הפרופיל שלכם. במידה ואין לכם עדיין חשבון, שווה לעצור לרגע ולחשוב מהן המטרות שלכם בפתיחת חשבון, מה אתם רוצים להשיג? איך אתם רוצים למצב את עצמכם? במה אתם מומחים? מהם תחומי העניין שלכם ואיזה ערך אתם מביאים עמכם לקהילה? מדובר בלא מעט שאלות ששווה להשקיע את הזמן והמחשבה עליהם, בעיקר מאחר והתשובות עליהן יתחברו לכדי פרופיל ייחודי, מלא ומדויק שישקף אתכם, את המטרות ושאיפותיכם. אז איך יוצרים פרופיל לינקדאין מנצח בחמישה שלבים פשוטים? בואו ונתחיל:

שי יתח, צילום: סיון פרג שי יתח | צילום: סיון פרג' שי יתח, צילום: סיון פרג
שלב א: כולנו רוצים להיות כוכבים

בלינקדאין קיימות 5 רמות ‘חוזק’ לפרופיל: Beginner, Intermediate, Advanced, Expert, All Star. את הרמה שלכם רואים מצד ימין, כאשר נכנסים לפרופיל האישי.

פרופיל שדורג כ- All Star יקבל חשיפה גדולה בלינקדאין, כך שבין אם אתם מחפשים עבודה, מיתוג אישי או סתם להיחשף לתוכן ואנשים שרלוונטיים לכם ולתחומי העניין/העיסוק שלכם, הרי שחשוב לשדרג את הפרופיל למעמד כוכב. ככל שהרמה של הפרופיל שלכם גבוהה יותר, כך רמת החשיפה שלכם גדולה יותר ותופיעו במקום גבוה יותר בתוצאות חיפוש של אחרים. שימו לב שהפרמטר הכי חשוב מבחינת Linkedin בדירוג תוצאות החיפוש הוא חוזק הפרופיל.

המשמעות של פרופיל שדורג כ -All Star ⭐ היא שהפרופיל שלכם "מלא" ועונה על כל הפרמטרים של לינקדאין. במילים פשוטות זה אומר ש: תהיה לכם תמונת פרופיל, תמלאו מיקוד ותחום עיסוק (industry), שיהיו לכם לפחות 50 חברים, להוסיף לפחות שני תפקידים (experience) כאשר לפחות באחד מהם יהיה תיאור, הוסיפו לפרופיל תקציר מלא (summary), חובה להוסיף לפחות 3 כישורים (skill) ולא לשכוח לציין בי”ס / מקום לימודים בחלק של ההשכלה. זיכרו, ככל שהרמה שלכם גבוהה יותר, כך רמת החשיפה שלכם בפיד גדולה יותר ובמקביל - תופיעו במקום גבוה יותר בתוצאות חיפוש של אחרים. שימו לב שהפרמטר הכי חשוב מבחינת Linkedin בדירוג תוצאות החיפוש הוא חוזק הפרופיל.

שלב ב: כמה אתם שווים?

מונח שעליכם להכיר הוא SSI , דירוג ה- Social Selling Index, מדד הבודק את מידת האפקטיביות של הפעילות שלנו בלינקדאין. רגע, מדוע צריך מדד לשם כך? ובכן לינקדאין היא רשת חברתית אבל היא גם קהילה וכפועל יוצא חשוב לה לזהות ולתגמל חברים בקהילה שמביאים ערך.

אז מה זה ערך? ובכן כידוע מדובר בעניין סובייקטיבי, אבל בלינקדאין פיצחו את האטום ויצרו נוסחה מדוייקת. מדד ה-SSI מתעדכן על בסיס יומי ומושתת על 4 תחומים, אשר לפי הגישה של לינקדאין הם עמודי התווך למכירה חברתית (Social Selling), הערך המקסימלי לכל אחד מהתחומים הוא 25, וביחד הם מגיעים ל-100. אלו הם 4 התחומים המרכיבים את המדד:

1. הקמת המותג המקצועי שלכם - Establish a professional brand - מיתוג אישי או יצירת מותג מקצועי זה עניין מורכב. לאדם מהשורה שווה לחזור לתחילת המאמר שם העלתי מספר שאלות שאם תענו עליהם תגלו את "המה" שלכם והמה שלכם בלינקדאין קצת כמו בחיים יהווה בעבורכם כמפת דרכים. ולמי שלא מתחבר לטקסט שהוא לא "תכלסי" במילים פשוטות מענה על השאלות יאפשר לכם להבין איזה ערך ייחודי אתם מביאים לקהילה ולא פחות חשוב מי אתם רוצים סביבכם. ועכשיו שאני חושב על זה את הפתגם "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה" כנראה שהמציאו בלינקדאין.

2. מציאת אנשים הנכונים - Find the right people - יצירת קשרים בעלי משמעות ולא "סתם" להוסיף כול אחד. במידה רבה חשוב ללינקדאין שנייצר קשרים ונתחבר אבל הם ממש לא בעניין של ספאם או שנתחבר לכל אחד ללא הכרה.

3. לעורר עניין עם תובנות - Engage with Insights - רשת חברתית עסקית שהיא גם קהילה כבר אמרתי? ערך, ערך, ערך ושוב ערך. אין קיצורי דרך כאן זה לא פייסבוק, טיקטוק, טינדר, וואטסאפ או סנאפ צאט ולכן, על אף שתדירות וכמות של פוסטים, תגובות, שיתופים וליקיים חשובים - לערך (איכות) התוכן שאתם מעלים יש חשיבות עצומה. וחברים בלי קיצורי דרך כי לאח הגדול בלינקדאין יש את היכולת למדוד כמה השקעתם בתגובה.

4. בניית מערכות יחסים - Build strong relationships - להוסיף חברים זה נחמד אבל לבנות מערכות יחסים זה שם המשחק. לינקדאין היא באמת החלום הרטוב של כול מי שמעוניין לייצר קשרים, לבנות ולטפח מערכות יחסים עסקיים. מערכות היחסים שתבנו בלינקדאין הם הנכס והמשאב הכי יקר שלכם אז אני תדאגו לזכור שמאחורי הפרופיל והאינטרס העסקי יש אדם ובסוף הכול מתחיל ונגמר באנשים.

אז אחרי שעברתם על הכל, הגיע הזמן לבדוק לדעת עד כמה האור שלכם חזק בלינקדין? לבדיקת דירוג ה SSI שלכם לחצו כאן.

טיפים לפני סיום

לפני סיום, קבלו 7 טיפים ששווה לכם לזכור בעודכם עושים את צעדיכם הראשונים בלינקדאין:

1. רגע לפני שאתם מבצעים שינויים בפרופיל מומלץ בחום לפתוח מסמך word בו תשמרו את הטקסטים הישנים למקרה ותזדקקו להם.

2. דברים טובים מבשילים לאט. לאלגוריתם של לינקדאין לוקח קצת זמן להתעדכן. אז לא להיבהל אם אתם לא מדורגים 100/100 שזה אגב על גבול הבלתי אפשרי תוך יום או יומיים.

3. תחברו לקבוצות עפ"י תחומי העיסוק ו/או העניין שלכם. קבוצות הן כלי מדהים ליצירת קשרים ואגב אתם יכולים בזכות החברות באותה הקבוצה לשלוח הודעה לאנשים שאתם עוד לא חברים שלהם. מומלץ להשתמש בטיפ זה בתבונה כי לינקדאין פחות סלחנית לספאם.

4. בלי בושה - נא לעלות לפרופיל מאמר, טור דעה, ראיון, סרטון וכן שבו אתם מסוקרים כי אם זה מעניין אחרים, זה מעניין גם את לינקדאין וזה עוזר לבנות את המיתוג האישי שלכם.

5. נא להוסיף קולגות, אבל שימו לב, חשוב מאוד לא להוסיף סתם אנשים. חשוב שהאנשים שאתה מוסיפים יהיו בכירים וחשוב עוד יותר שהם יכירו אתכם.

6. תוכן - תתחילו להגיב לפוסטים (שתפו ברעיונות מחשבות אבל בגדול כבר אמרנו נא לייצר ערך לקהילה), תעלו מאמר או כתבה וכו'.

7. אם קראתם והגעתם עד הלום - תפסתם אותי עם הגב לקיר ואין לי באמת ברירה אלא לספר לכם ולסגור את עניין התגמול. מעבר לחשיפה, ביטוי עצמי, מעורבות ותחושת שייכות ככול ש ה SSI שלכם יתחזק יותר ויותר אנשים יחשפו לפרופיל ולתוכן שלכם ויש משהו נעים בכול הויראליות הזו על אחת כמה וכמה שאתה מספק ערך.

הכותב הוא מוביל תחום שיווק, יח"צ ומיתוג מעסיק בחטיבת הטכנולוגיה בבנק הפועלים
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות