אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת השילוח DHL תפתח מרלו”ג עצמאי ראשון בשוהם צילום: יח"צ

חברת השילוח DHL תפתח מרלו”ג עצמאי ראשון בשוהם

וזו הפעם ראשונה שלחברה יהיה מרכז לוגיסטי עצמאי בישראל. שטחו הבנוייהיה 7,000 מ"ר. בנוסף המבנה יכלול את משרדי מטה החברה ויכיל כמה מאות עובדים. שכר הדירה שתשלם DHL במשך עשור יהיה כמה עשרות מיליוני שקלים

28.01.2021, 08:12 | אמיתי גזית

חברת השילוח DHL תעבור למרכז לוגיסטי חדש שיוקם בשוהם. לכלכליסט נודע כי חברת (FC (Flying cargo, חברה ישראלית שאותה רכשה DHL ב־2007 והיא זרוע השילוח הבינלאומית שלה בישראל, חתמה על הסכם שכירות ל־10 שנים עם אופציה להארכה, עם חברת הנדל"ן המניב יהב חמיאס נכסים.

שטחו הבנוי של המרכז הלוגיסטי החדש 7,000 מ"ר, וזו הפעם ראשונה שלחברה יהיה מרכז לוגיסטי עצמאי בישראל. המבנה יכלול את משרדי מטה החברה ויכיל כמה מאות עובדים. שכר הדירה שתשלם DHL במשך עשור יהיה כמה עשרות מיליוני שקלים.

מטוס של חברת DHL, צילום: בלומברג מטוס של חברת DHL | צילום: בלומברג מטוס של חברת DHL, צילום: בלומברג

יהב חמיאס תקים את המרכז הלוגיסטי על מגרש של כ-12 דונם שאותו רכשה ב-2018 ב־30 מיליון שקל. על אותו מגרש החברה מתכננת יהב חמיאס להקים מרכז לוגיסטי נוסף.

DHL רכשה את FC flying cargo מהאחים אבי ודני רייק ב־2007 לאחר ששילמה כ־450 מיליון שקל. האחים רייק ממשיכים גם היום להחזיק בזרוע לוגיסטיקה שנקראתFC Flying Cargo express והיא המשיכה לספק עד עתה את שירותי הלוגיסטיקה ל־DHL.

גורמים בשוק הנדל"ן מסרו לכלכליסט כי בעבר ניסתה DHL לרכוש גם את הזרוע הזו. נראה כי לאחר שהמשא ומתן לא צלח היא החליטה על הקמת המרכז הלוגיסטי בשוהם. ההחלטה עשויה לפגוע באחים רייק משום ש־DHL היתה לקוח גדול יחסית של שירותי הלוגיסטיקה וכעת תהיה לה אלטרנטיבה. המרכז הלוגיסטי החדש צפוי לשמש לקוחות עיסקיים של DHL שלא מחזיקים מחסן. בנוסף לשירותי השילוח, החברה תוכל להציע להם גם שירותי אחסון ולוגיסטיקה. היא תוכל לאחסן עבורם מוצרים ולשלוח אותם על פי הצורך לנקודות הקצה, למשל לחנויות.

מ-DHL נמסר, "אנחנו מקימים בניין משרדים בשטח של 4,000 מ"ר שלצידם מרלוג קטן של 3,000 מ"ר. המרלוג הוקם כדי לתת פתרון ייעודי תומך בעולם השילוח. העבודות יושלמו בסוף יוני 2021. לא רכשנו את פעילות הלוגיסטיקה של פליינג קרגו כי למיטב ידיעתנו היא לא למכירה. הקשר עם פליינג קרגו הוא הדוק, איתן ועומד בעינו סביב תובלה יבשתית, פתרונות לוגיסטיים, הפצה ועוד. 3,000 מ"ר מחסן אינם פקטור אל מול 150 אלף מ"ר של פליינג קרגו והפיזור הגיאוגרפי".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות