אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסתמן: כ-43 אלף מכוניות חדשות נמסרו בינואר צילום: עמית שעל

מסתמן: כ-43 אלף מכוניות חדשות נמסרו בינואר

הסגר, הקורונה והמשבר הכלכלי לא עצרו את מכירות הרכב החדש: מנתונים לא רשמיים עולה שינואר 2021 הסתיים בעלייה לעומת השנה שעברה. שיאי מכירות ליונדאי וטויוטה. קשיי אספקה יאטו המסירות בפברואר

31.01.2021, 20:12 | אודי עציון

יותר מ-42 אלף מכוניות חדשות עלו לכבישי ישראל החודש, וינואר 2021 יירשם כאחד החודשים החזקים בתולדות ענף הרכב המקומי. במתקני המסירה של יבואני הרכב המשיכו גם לפנות ערב לסיים את תהליך ההכנה והרישוי של מכוניות נוספות, ולפיכך השוק עשוי לסיים עם יותר מ-43 אלף מסירות.

קראו עוד בכלכליסט

כך או כך מדובר בעלייה לעומת 41.7 אלף המכוניות החדשות שנמסרו בינואר 2020, ו-38.5 אלף שנמסרו בינואר 2019. שיא המסירות של כל הזמנים לחודש אחד בישראל עומד על 45.2 אלף מכוניות חדשות, ונקבע בינואר 2017.

יונדאי ווניו, צילום: תומר הדר יונדאי ווניו | צילום: תומר הדר יונדאי ווניו, צילום: תומר הדר

מנתונים ראשונים שהגיעו לכלכליסט עולה כי יונדאי שמרה על המקום הראשון עם כ-7,300 מסירות, וטויוטה על השני, עם כ-6,000 מסירות. בשני המקרים מדובר בשיאי מסירות לשני היצרנים בארץ מאז החל שיווקם בישראל. קיה שומרת על המקום השלישי עם כ-5,100 מסירות, כאשר סקודה (3,000) ומיצובישי (2,900) סוגרות את החמישייה הראשונה.

טויוטה פריוס, צילום: יח"צ טויוטה פריוס | צילום: יח"צ טויוטה פריוס, צילום: יח"צ

בתחילת החודש חששו היבואנים כי הסגר יקשה עליהם לעמוד ביעדי המסירות המתוכננים, ולא כל הלקוחות שרכשו רכב חדש בשבועות האחרונים, חלקם עוד בנובמבר ודצמבר, יצליחו לקבל אותו כבר בחודש הראשון של השנה.

תקנות משרד הבריאות אסרו על הפעלת אולמות התצוגה לרכב חדש, שדרכם התבצעו תמיד עיקר מסירות הרכב החדש. אולם בשנה האחרונה החלו היבואנים לפתח את היכולת למסור את המכוניות החדשות בבית הלקוח, ובעת הצורך גם דרך מרכזי השירות שלהם, שהוכרזו כחיוניים בסגר והמשיכו לפעול כרגיל.

לקצב המסירות הגבוה תרמה גם שובן של חברות הליסינג לרכוש מכוניות חדשות, גם עבור פעילות הליסינג העסקי וגם הפרטי, אם כי עדיין לא במספרים שלפני הקורונה.

עם זאת, נראה כעת שפברואר השנה עשוי להיות חלש מקודמו (25 אלף מסירות), לאחר שיבואנים רבים סובלים ממחסור בדגמים המיוצרים באירופה, רשימה הכוללת לא רק יצרנים מקומיים ביבשת, אלא גם מפעלים מקומיים של יצרנים יפנים וקוריאנים. היצרנים באירופה סובלים מהתפרצות הנגיף שהאטה את ייצור הרכיבים למכוניות, ואת העבודה בפסי הייצור הראשיים לרכב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות