אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התמחור של טסלה מציף את כל מחלות שוק הרכב הישראלי צילום: תומר הדר

ניתוח כלכליסט

התמחור של טסלה מציף את כל מחלות שוק הרכב הישראלי

טסלה במפתיע אינה מהססת לעשות את מה ששום יבואן רכב לישראל אינו מעז לעשות: היא מפרסמת את מחירי המכוניות שלה ללא מס הקנייה. כלומר הצרכן יכול לראות בדיוק כמה מס הוא משלם מתוך מחיר הרכב. מה שמציב את יבואני הרכב בבעיה

02.02.2021, 10:48 | תומר הדר

הלילה עלו לאתר של חברת טסלה העולמית מחירי המחירון הרשמיים של מכוניות טסלה בישראל. כיאה ליצרן אשר מקפיד על מעטה של חשאיות, טסלה שחררה באופן רשמי רק לפני שעה קלה גם הודעה רשמית לתקשורת הישראלית.

כך, בזמן שמחירי המכוניות של טסלה נשארו עד הבוקר ברמת החישוב, כלומר פורסם רק מחיר ללא מס קנייה, כעת המחירים רשמיים. לפי הודעת טסלה הרשמית, מסירות הרכבים יחלו בסוף הרבעון הראשון.

קראו עוד בכלכליסט

מחיר טסלה 3 LONG RANGE פלוס הוא 179,213 שקלים. מחיר טסלה 3 בגרסת LOMG RANGE הוא 219,510 שקלים. מחיר טסלה 3 בגרסת PERFORMANCE הוא 250,860 שקלים. מחירים אלה אינם כוללים שלל תוספות שניתן להעמיס על הרכב: החל בוו גרירה וכלה בצבע מיוחד.

טסלה מודל S, צילום: רויטרס טסלה מודל S | צילום: רויטרס טסלה מודל S, צילום: רויטרס

טסלה מדגישה כי מודל Y, רכב הכביש שטח הקטן של היצרנית יגיע גם הוא לישראל לקראת סוף השנה. באשר לדגמי טסלה הבכירים – מודל S ומודל X, המחיר הסופי כולל מעמ של מודל S בגרסת LONG RANGE הוא 420,124 שקלים. מחיר גרסת PLAID הוא 644,273 שקלים. הגרסה היקרה ביותר – PLAID פלוס עולה 738,613 שקלים.

הראשונה שמפרסמת כמה עולה הרכב ללא מס קנייה

ואולם, נושא חדירתה של טסלה פחות מעניין ברמה הטכנולוגית, כלומר כיצד הרכב נוסע, בולם וגם נטען ויותר ברמה של הקרב שנוצר כמעט בין לילה מול יבואני הרכב הוותיקים שאסטרטגיית החדירה של טסלה מותירה אותם בבעיה חמורה. אם נשים את הקלפים על השולחן – ניכר שעיתוי חדירתה של טסלה לישראל הוא עיתוי תלוי דולר. ושער הדולר עדיין נמצא במקום נמוך למדי. יבואני הרכב בחרו מצידם לגרוף את הרווחים אשר קשורים בשער הדולר לכיסם.

בטסלה בוחרים ככל הנראה להעביר את היתרון הדולרי לצרכן. טסלה במפתיע אינה מהססת לעשות את מה ששום יבואן רכב לישראל אינו מעז לעשות: היא מפרסמת את מחירי המכוניות שלה ללא מס הקנייה. כלומר הצרכן יכול לראות בדיוק כמה מס הוא משלם מתוך מחיר הרכב. יבואני הרכב הוותיקים מעולם לא העזו לחשוף מידע זה בפני הצרכן.

למעשה, כפי שנחשף ב"כלכליסט", מחירי המכוניות החשמליות בישראל גבוהים מהותית ממחירי המכוניות המקבילות בעלות מנועי בנזין – וזאת למרות שמס הקנייה על המכוניות בעלות מנועי הבנזין גבוה להפליא. כעת כאמור יבואני הרכב מוצאים עצמם בבעיה, לא מבחינת ביצועים של רכב או מימון של רכישה, אלא מבחינת העובדה שקיימת יבואנית רכב שאינה מהססת לחשוף בפני הצרכן כמה המדינה מרוויחה על המכונית.

המתווך חוסל

עוד נקודה בעייתית מאוד מבחינת יבואני הרכב הוותיקים: בטסלה אין מי שיגזור קופון. כלומר אין יבואן רכב בדרך מן היצרן אל הצרכן. בשפה פשוטה: אין מתווכים. איננו רומזים (חלילה) שיבואני הרכב גוזרים קופון שמנמן על המכוניות בדרך לצרכן - אך טסלה 3 חדשה בגרסת לונג ריינג' עולה בארה"ב סכום אשר שקול פחות או יותר ל-150 אלף שקלים. טסלה בעצמה מפרסמת שהמחיר ללא מיסוי בישראל הוא כ-170 אלף שקלים בחישוב גס.

כמובן, מחיר זה כולל את הרווח של טסלה שאינה פועלת לשם שמיים, אך קשה להתעלם מהעובדה שמחירה של טסלה 3 חשמלית אשר מסוגלת לנסוע מאות קילומטרים על חשמל - אינו גבוה משמעותית ממחיר של מכוניות חשמליות מדגמים עממיים אשר משווקים בישראל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות