אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיימלר, החברה האם של מרצדס בנץ, תתפצל לשתי חטיבות צילום: טל אזולאי

דיימלר, החברה האם של מרצדס בנץ, תתפצל לשתי חטיבות

במסגרת הארגון מחדש צפויה דיימלר לפצל את החברה לחטיבת אחת שתתמקד ברכב מסחרי ובמכוניות נוסעים ואילו החטיבה השנייה תתמקד בייצור משאיות

03.02.2021, 20:00 | תומר הדר

דיימלר, החברה האם של מרצדס בנץ נערכת לפיצול לשתי חטיבות.

דיימלר החלה את דרכה ב-1924 לאחר מיזוג בין שתי חברות: בנץ, שהוקמה על ידי קארל בנץ ודיימלר מוטורן שהוקמה על ידי גוטליב דיימלר ווילהלם מאיבאך. לבקשת אחד מסוכניהם המשפיעים, אמיל יליניק, בנו של רב מוינה, החליטה החברה לקרוא למכוניות שיצרה על שם בתו: מרצדס יליניק.

במסגרת הארגון מחדש צפויה דיימלר לפצל את החברה לחטיבת אחת שתתמקד ברכב מסחרי ובמכוניות נוסעים ואילו החטיבה השנייה תתמקד בייצור משאיות.

עובד במפעל של דיימלר בגרמניה , צילום: אם סי טי עובד במפעל של דיימלר בגרמניה | צילום: אם סי טי עובד במפעל של דיימלר בגרמניה , צילום: אם סי טי

לפי הודעת דיימלר, החברה שתייצר את מכוניות הנוסעים תישא רק את השם "מרצדס בנץ". לפי נשיא דיימלר, אולה קולוניוס: "המהלך מייצג עיצוב מחדש מעמיק של החברה. חטיבת המכוניות והמסחריות וחטיבת המשאיות הן עסקים נפרדים בעלי צרכים נפרדים ולקוחות שונים שיתפקדו באופן יעיל יותר בנפרד".

בפועל פיצול דיימלר לשתי חברות נסחרות יאפשר לכל אחת מהן לפעול באופן טוב יותר מבחינת יכולת גיוס ההון, כאשר חטיבת רכבי הנוסעים של מרצדס בנץ תמוקד בתחום החשמלי ואילו חטיבת הרכב הכבד תתמקד גם היא בהפחתת מזהמים וייצור של משאיות נקיות.

לפי נתוני דיימלר, חטיבת הרכב הכבד של דיימלר מונה כיום מספר חברות כגון פוסו, פרייטליינר וסטרה ויצרה כחצי מיליון רכבים כבדים בשנת 2019. הכנסות חטיבת המשאיות של דיימלר הסתכמו בשנת 2019 ב-40.2 מיליארד יורו. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות