עסקת ענק בגיימינג: EA רוכשת את חברת משחקי המובייל Glu ב-2.4 מיליארד דולר
גלו, מהחברות הוותיקות ביותר בתחום המובייל, סיימה את השנה החולפת עם עלייה של 30% בהכנסות וזינוק של כמעט 130% ברווח הנקי. המובייל מהווה כמעט חצי מכל שוק הגיימינג וצומח בקצב שנתי של עשרות אחוזים. הרכישה אמורה להזניק את פעילות EA במובייל, שעד כה דשדשה
עוד מגיימריסט
משחקים לטלפונים ניידים אחראים לכ-49% מהכנסות תעשיית הגיימינג ב-2020. לפי דו"ח של אתר Gamesindustry.biz, משחקי מובייל הכניסו בשנה שעברה 86.3 מיליארד דולר, עלייה של 25.6% לעומת 2019. במצב כזה, חברות גדולות ומבוססות כמו EA, שעיקר הכנסותיהן לא מגיעות ממובייל, מוכרחות להשיג לעצמן דריסת רגל משמעותית בנתח הזה. אקטיוויז'ן-בליזארד, אחת המתחרות העיקריות של EA, רכשה ב-2015 את חברת King, מפתחת הלהיט קנדי קראש, ב-5.9 מיליארד דולר.
גלו עצמה פרסמה השבוע דו"חות כספיים מלאים ל-2020, שבה רשמה החברה עלייה של 30% בהכנסות וזינוק של כמעט 130% ברווח הנקי, שהגיע ל-20.4 מיליון דולר. גלו היא מחברות משחקי המובייל הוותיקות ביותר, וקיימת מ-2005 – עוד לפני הפריצה הגדולה של משחקים לטלפונים ניידים שהתרחשה בעקבות השקת האייפון. החברה, שהונפקה עוד ב-2007, אחראית על מגוון רחב למדי של משחקים לטלפון: סדרת משחקי הניהול הפופולרית Diner Dash; מספר רב של משחקים ממותגים המבוססים על סדרות קולנוע וטלוויזיה כמו למשל רובוטריקים ו"איש משפחה"; גרסאות מובייל לסדרת Call of Duty, ששייכת בכלל לאקטיוויז'ן; וללהיט הענק "קים קרדשיאן: הוליווד", מעין משחק תפקידים קליל ששווק בעיקר לנערות ונשים צעירות – דמוגרפיה הולכת וגדלה בתחום משחקי המובייל.
עד כה, EA פעלה בתחום המובייל בעיקר דרך החברה-הבת EA Mobile, שהוציאה כמה משחקים בודדים – בהם גרסה יחידה של פיפ"א לטלפון מ-2016 – וכעת פועלת כחברת הפצה בלבד. זה לא יהיה מפתיע אם בזמן הקרוב גלו תתמקד בפיתוח גרסאות מובייל לסדרות השונות של EA, בדגש על משחקי הספורט שלה.
תגובה אחת לכתיבת תגובה