אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאחר חמש שנים עצמאיות: לושה גייסה 40 מיליון דולר בסבב גיוס ראשון צילום: גבע טלמור

לאחר חמש שנים עצמאיות: לושה גייסה 40 מיליון דולר בסבב גיוס ראשון

חברת הסטארט-אפ הישראלית שהוקמה על ידי יוני צרויה ואסף אייזנשטיין פיתחה תוכנת ענן המאפשרת לאנשי מכירות להגיע ללקוחות פוטנציאלים. כיום לחברה יש יותר מ-14 אלף לקוחות משלמים ו-520 אלף משתמשים רשומים ברחבי העולם, בהם גוגל, פייסבוק, אמזון ואובר

10.02.2021, 14:00 | מאיר אורבך
חברת הסטארט-אפ הישראלית לושה (Lusha) מודיעה היום (ד׳) על גיוס של 40 מיליון דולר בסבב גיוס ראשון, בהובלת קרן ההשקעות האמריקאית PSG מקבוצת פרובידנס, שזו ההשקעה הראשונה שלה בישראל. לושה פיתחה תוכנת ענן שמאפשרת לאנשי מכירות להגיע ללקוחות פוטנציאלים. הגיוס כולל מרכיב סקנדרי שבו נרכשו מניות מעובדי ומנהלי החברה. יוני צרויה, מנכ"ל ומייסד משותף בחברה, אמר לכלכליסט כי מרבית הכסף נכנס לחברה.

קראו עוד בכלכליסט

לושה לא גייסה הון חיצוני מאז הוקמה ב-2016. בשיחה עם "כלכליסט" אומר צרויה: "תוך כמה חודשים מההקמה יצרנו הכנסות וגדלנו ל-120 עובדים. החלטנו לצאת לגיוס חיצוני כי אנחנו מבינים את החזון וההזדמנות שיש בשוק ואנו זקוקים לשותף פיננסי לקדם אותו".

החברה הוקמה על ידי יוני צרויה ואסף אייזנשטיין וכיום יש לה יותר מ-14 אלף לקוחות משלמים ו-520 אלף משתמשים רשומים ברחבי העולם, בהם חברות כמו גוגל, פייסבוק, אמזון אובר ועוד.

מייסדי לושה יוני צוריה ואסף אייזנשטיין, צילום: גבע טלמור מייסדי לושה יוני צוריה ואסף אייזנשטיין | צילום: גבע טלמור מייסדי לושה יוני צוריה ואסף אייזנשטיין, צילום: גבע טלמור

לושה, פיתחה פלטפורמה מבוססת ענן, המאפשרת לאנשי שיווק ומכירות בכל העולם, לשתף מידע עסקי ולספק לאנשי מכירות תובנות על לקוחות היעד שלהם. בנוסף, הפלטפורמה יודעת להמליץ לאנשי מכירות על לקוחות וארגונים פוטנציאלים הרלוונטיים עבורם, מקצרת ומייעלת את תהליך איסוף המידע העסקי, ובכך מאפשרת להם להתמקד במכירה עצמה.

הקהילה, המורכבת ממשתמשי הפלטפורמה, מאמתת באופן שוטף את הנתונים של החברה במטרה להשאירם מדויקים ומעודכנים לאורך זמן ומבטיחה רמת דיוק גבוהה. הנגישות והמודל העסקי של המוצר, אשר מציע תוכנית חינמית, מאפשר לאנשי מכירות מארגונים שונים גישה לדאטה, מה שיאפשר גם לעסקים קטנים להגדיל את היקף המכירות שלהם.

"לושה עוזרת לאנשי מכירות ושיווק להגיע ללקוחות פוטנציאלים ליצירת לידים. המתחרה המרכזית שלנו היא זום אינפו הישראלית לשעבר שמובילה את השוק", אומר צרויה, "אנחנו מוצר שמאפשר שימוש חינם לכל אורך הדרך ואתה יכול לבחור מתי תתחיל לשלם. החזון שלנו הוא לבנות את הקהילה הגדולה ביותר של אנשי מכירות ונגיע עד סוף השנה ל-200 עובדים אחרי שנפתח משרד בבוסטון בתקופה הקרובה. אנחנו מוכרים בעשרות מיליוני דולרים עם 14 אלף לקוחות ומכפילים את עצמנו כל שנה".
צוות לושה, צילום: גבע טלמור צוות לושה | צילום: גבע טלמור צוות לושה, צילום: גבע טלמור

"היו לנו הרבה אופציות לגייס כסף ורצינו שותף שיביא ערך מוסף ושנהנה לעבוד איתו. למשקיעים אין כל כוונה לנהל את החברה אבל הנוכחות שלהם ועצם השיח איתם הופכת אותנו ליותר טובים", אמר.

"בעולם מהיר ומשתנה, אנשי מכירות בארגונים זקוקים לגישה מיידית לדאטה ואינם יכולים להיות תלויים ברכישה ארגונית, המתנהלת לרוב ע"י חוזים שנתיים ותהליכי מכירה ארוכים", אומר אסף איזנשטיין, מייסד שותף ונשיא לושה: ״הגישה הקהילתית, הפשטות של המוצר ומגוון התכניות שאנו מציעים, מאפשרים למשתמשים להיעזר בפתרון התוכנה של לושה באופן מיידי, ללא צורך באישור החברה או בהשקעה משמעותית. ההשקעה של השותפים שלנו ב-PSG תשמש אותנו להמשך פיתוח הטכנולוגיה של החברה ותקדם אותנו צעד נוסף בחזון שלנו להפוך את לושה לקהילת שיתוף הנתונים הגדולה ביותר בעולם לחברות B2B".

אדם מרקוס, שותף מנהל בקרן ההשקעות PSG, מסר : ״מאגר הנתונים של לושה הוא מהגדולים והמקיפים ביותר שקיימים כיום בתעשייה והוא נותן מענה לצורך קריטי של אנשי מכירות בעבודה עם לידים בחברות B2B, בפרט בסביבת העבודה המרוחקת. תוך פרק זמן קצר, הצליחו בלושה להביא את החברה להישגים מרשימים תוך יישום של מודל עסקי חסכוני וחכם, ואנו שמחים על ההזדמנות לתמוך בהאצת הפיתוח הטכנולוגי של החברה ובצמיחתה הגלובלית."

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות