אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאטל כבשה את ילדי הסגר בעולם עם ברבי ומכוניות הוט ווילס צילום: בלומברג

מאטל כבשה את ילדי הסגר בעולם עם ברבי ומכוניות הוט ווילס

ענקית הצעצועים דיווחה על הכנסות הכריסמס הגבוהות ביותר זה ארבע שנים אחרי שהבובות והקלפים שלה התמודדו בהצלחה עם סטרימינג ומשחקי וידיאו

10.02.2021, 19:14 | חדשות החוץ

הסגר העולמי היטיב עם ענקית הצעצועים מאטל, שדיווחה אתמול (ג') על תוצאות רבעוניות ושנתיות גבוהות מהתחזיות, בעיקר בזכות זינוק בביקושים לבובות ברבי ומכוניות צעצוע של המותג הוט ווילס.

קראו עוד בכלכליסט

יצרנית הצעצועים רשמה עלייה חדה במכירות במחצית השנייה של 2020, לאחר שחנויות הגדילו את היקף ההזמנות כדי לעמוד בביקושים של משפחות שנתקעו עם הילדים בבית. הכנסות מאטל בעונת החגים היו הגבוהות ביותר זה ארבע שנים, זאת לאחר שהצעצועים שלה עמדו בהצלחה בתחרות מול משחקי וידיאו ותכנים בסטרימינג. מלבד ברבי והוט ווילס, מוצרים פופולריים אחרים היו בובות אמריקן גריל, קלפי Uno, בובות פרווה של דמויות מלחמת הכוכבים וערכות מגה. נקודת תורפה ב־2020 נרשמה בגזרת גיבורי העל והבובות הממותגות, בשל תלותם בסרטים חדשים וענפי בידור אחרים, שעצרו מלכת.

בובות ברבי בסניף של טרגט בשיקגו, צילום: בלומברג בובות ברבי בסניף של טרגט בשיקגו | צילום: בלומברג בובות ברבי בסניף של טרגט בשיקגו, צילום: בלומברג

"ב־2021 יהיה קשה כנראה לשחזר את הזינוק הזה", ציין מנכ"ל מאטל ינון קרייז בשיחה עם רויטרס. "אנחנו כן מצפים למכירות חזקות במחצית הראשונה בהשוואה לשנה שעברה, אבל זה יהיה מאתגר במינוחים של השוואה במחצית השנייה", ציין.

החיוב הנקי של הלקוחות (ללא הוצאות משלוח, הנחות וכדומה) עבור ברבי, המותג הגדול ביותר של מאטל, טיפס ב־19% ברבעון הרביעי, בעוד החיוב הנקי להוט ווילס טיפס ב־13%. המכירות נטו טיפסו בכ־10% ל־1.63 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, לעומת תחזיות אנליסטים שעמדו על 1.58 מיליארד דולר, כך לפי נתוני רפיניטיב.

מכוניות הוט ווילס, צילום: שאטרסטוק מכוניות הוט ווילס | צילום: שאטרסטוק מכוניות הוט ווילס, צילום: שאטרסטוק

המתחרה הסברו דיווחה על עלייה של 3.6% בהכנסות החגים, כאשר גם היא עקפה את תחזיות האנליסטים בזכות ביקושים ערים למשחקי קופסה כמו מונופול ולצעצועים מסדרת הטלוויזיה המנדלוריאן.

מכירות הבובות צמחו בקצב המהיר ביותר ב־2020, 13% לעומת 2019, ל־709 מיליון דולר. המכירות של צעצועי פעוטות, כולל פישר פרייס ותומס וחברים טיפסו גם הם, אך ב־6% בלבד.

שוק הצעצועים העולמי רשם הכנסות של 32.6 מיליארד דולרים ב־2020, עלייה של 16.7% לעומת 2019, כך לפי נתוני קבוצת NPD. הנתונים הללו נרשמו בעקבות ירידה של 3.5% ב־2019. "הרבעון הרביעי והשנה כולה הפגינו את החוסן של תעשיית הצעצועים", סיכם קרייז.

תגיות