אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

״ההשקעה בטכנולוגיות אחסון תעלה מ-9 מיליארד ל-15 מיליארד דולר בשנה״

המידע שאנחנו מייצרים גדל בצורה אקספוננציאלית, אבל השטח הפיזי של שרתי האחסון נשאר זהה. אבי יושעי, סמנכ״ל טכנולוגיות ב-VMware ישראל, מסביר על הטכנולוגיות שמצליחות להתמודד עם העומסים האלה. צפו בראיון

14.02.2021, 09:12 | בשיתוף VMware ומלם תים
מאז שנכנסו המחשבים לחיינו אנחנו אוספים המון מידע: החל מהפרטים שלנו במשרד הפנים ובביטוח לאומי, ועד הרכישה האחרונה שעשינו באינטרנט ואפילו כל נסיעה במונית. בשנים האחרונות, הכמות של המידע שנשמר עלינו צומחת בצורה אקספוננציאלית.

״את המידע הזה אנחנו רוצים לשמור, לשלוף וגם להוציא ממנו תובנות״, מסביר אבי יושעי, CTO של VMware ישראל, ״בהתחלה היו הארדיסקים שיכלו לשמור כמות מסוימת של דאטה, משום התקדמנו למערכים גדולים של אחסון – Storage array. גם בעולם החומרה יש עלייה אקספוננציאלית. הדיסקים היום מסוגלים לאחסון נפח עצום של 15-30 טרה לדיסק. במקביל אנחנו רואים מגמה של לקוחות שמאחסנים מידע בגדלים עצומים בענן״.

איך מעבדים את כל כמויות המידע האלה?

״אנחנו צריכים אפליקציות שאמורות להגיע לדאטה, לבצע ניתוחים ולהוציא תובנות. הן צורכות כוח עיבוד וזכרון RAM. אז אפליקציות כבדות משתמשות במעבדים מסוג GPU, ואז יש להן ביצועים מהירים וזו החלופה ל-CPU שלא מסוגל לעמוד בעומס.

״עם צמיחת ה-5G, אנחנו נחבר לרשת יותר ויותר מכשירים שייצרו יותר דאטה, ונצטרך להוציא ממנו תובנות מאוד מהירות. כדי להתמודד עם זה, אחד מהכיוונים שאנחנו רואים אצל ספקי שירות ענן – זה ביזור של מערכי המיחשוב. אנחנו לא נאסוף את הדאטה מהקצוות ונרכז במקום אחד, רק בדאטה סנטר שלנו. לא נשקיע רק בו את כוח העיבוד. אנחנו נראה ארגונים גדולים, כמו חברות הסלולר, שישימו דאטה סנטרים קטנים בקצוות. על המידע המקומי נעשה ניתוחים מהירים ונוציא תובנות. כך נוכל לבזר את כוח העיבוד״.

אילו סוגי פתרונות קיימים היום בשוק להתמודד עם העלייה בדאטה?

״הפתרון המקובל עד כה בארגונים היה Storage array (מערך אחסון). זו חומרה ייעודית שיושבת בדאטה סנטר עם קיבולת עצומה של דיסקים. אבל אנחנו רואים מגמות שמשתנות יותר ל-Hyper Converge (או HCI)״.

מה ההבדל ביניהן?

״ב-Storage Array הלקוח צריך חומרות של שרתים. עליהם הוא שם פלטפורמה של שרתים וירטואליים כדי לנצל יותר. הוא צריך אחסון – חומרה ייעודית שיש לה מחזור חיים משלה וגופים יעודיים בארגון שיודעים לתפעל אותה. ככל שכמות הדאטה בארגון גדלה, כך צריך להרחיב את המערכת הזאת. האפליקציות מתנהלות בנפרד עם כלים נפרדים״.

״לעומת זאת ב-HCI, האנשים שמנהלים לך את הדאטה סנטר מנהלים את האפליקציות בתוך אותה פלטפורמה. לא נדרש לגייס אנשים נוספים. יש חסכון באנרגיה ויש יכולת לגדול בכמות הדאטה, על ידי הוספת דיסק לשרתים קיימים או רכישת שרת נוסף שמאפשר להריץ יותר אפליקציות כי הן על אותה פלטפורמה״.

״זה מצמצם חומרה שלא נדרשת וחוסך עלויות של חשמל ומיזוג. בסופו של דבר זה חוסך את עלות הבעלות (TCO). במחקרים שלנו אנחנו רואים שטכנולוגיות HCI נותנת החזר השקעה (ROI) לפעמים של 259%. אנחנו צופים שהמגמה הזו רק תלך ותתעצם. ההשקעה בטכנולוגיה כזו צומחת בכל השוק מ-9 מיליארד דולר השנה, ל-15 מיליארד שצפויים להיות מושקעים ב-2023״.

״טכנולוגיית ה- Hyper Convergeגם מאפשרת ללקוחות לחסוך בזמן עבודה של משימות יום יומיות של אחסון ושמירה של הדאטה, הודות לתפעול הפשוט שלו. זה התמריץ של אותם ארגונים לבצע שינוי. וה-Hyper Converge, מעבר להיותו אופנתי טכנולוגית, מביא תועלת לארגון. זה מצמצם שטח רצפה בדאטה סנטרים של הלקוחות״.

״מעבר לחדשנות טכנולוגית, הלקוח הישראלי מחפש לראות תועלות. הוא רוצה תועלת תפעולית ועסקית, שעוזרת לו להגיע ליעדים חדשים ולחסוך בהוצאות תפעוליות – וזה מה ש-HCI מביאה״.

אז מה מונע מארגונים לעבור למערכות כאלה?

״אנחנו ב-VMware, חלוצי הווירטואליזציה בישראל, ראינו שלקוחות לא מימשו את זה מהיום הראשון במערכות הייצוריות שלהן, כשהתחלנו איתם בארץ עם הטכנולוגיה – כשהייתה חדשה. הם רצו לשחק בסביבות פחות מורכבות כדי להשתפשף על הטכנולוגיה. ראינו שימוש בסביבות ספציפיות של ניהול ושולחן עבודה וירטואלי, אבל מתחילים לראות לקוחות שיש להם אמון וביטחון שמכניסים אותם גם לסביבה הייצורית.

״כמו בכל דבר, גם בעולם הטכנו-עסקי לא מחליפים טכנולוגיה אחת באחרת רק בגלל חדשנות. אנחנו מחפשים את האירוע המכונן שפוגש את הלקוחות בזמן הנכון, כשהוא צריך להתמודד עם אפליקציות מסוג חדש. הקורונה זה אירוע כזה, ששינה את אופי העבודה והצריכה״.

תגיות