אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיפלומט יוצאת להנפקה: כמה הרוויחה היבואנית בשנת הקורונה צילום: קרן בן ציון

דיפלומט יוצאת להנפקה: כמה הרוויחה היבואנית בשנת הקורונה

יבואנית המזון והטואלטיקה השישית בגודלה בישראל פרסמה טיוטת תשקיף להנפקה בת"א, ולפי הערכות תנסה לגייס 250 מיליון שקל לפי שווי חברה של 1.2 מיליארד שקל; דיפלומט מייבאת, בין היתר, את מוצרי פרוקטר אנד גמבל, ג'ילט, פמפרס, קלוגס והיינץ

14.02.2021, 11:02 | נורית קדוש

דיפלומט של נועם וימן בדרך לבורסת תל אביב. היבואנית שבשליטת נועם וימן פרסמה הבוקר (א') טיוטת תשקיף, אשר חושפת שאף שהתקשתה ליהנות מהגאות במכירות שוק המזון בשנה החולפת, הרווח הנקי דווקא עלה. יבואנית המזון והטואלטיקה רשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2020 רווח נקי של 58.7 מיליון שקל, קפיצה של 31.3% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019.

קראו עוד בכלכליסט

העלייה ברווח נבעה בעיקר מצמצום הוצאות מימון ביחס ל-2019, אז התמודדה עם הוצאות מימון כבדות בשל הפסדים משיערוכים ומעסקאות גידור. ההערכות הן כי דיפלומט מבקשת לגייס במסגרת ההנפקה 250 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-1.2 מיליארד שקל.

 

נועם וימן, בעלי חברת דיפלומט, צילום: קרן בן ציון נועם וימן, בעלי חברת דיפלומט | צילום: קרן בן ציון נועם וימן, בעלי חברת דיפלומט, צילום: קרן בן ציון

מטיוטת התשקיף עולה כי דיפלומט, שמייבאת בין היתר את מוצרי טונה סטארקיסט, דגני בוקר קלוגס, עוגיות אוראו וטיטולי פמפרס, רשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2020 ירידה של 2.85% במכירות שהסתכמו ב-2.02 מיליארד שקל.

בחברה ציינו כי הירידה נובעת בעיקרה מהפרשי תרגום שליליים, בעיקר של הראנד הדרום אפריקאי והלארי הגיאורגי, וכי בנטרול השפעה זו קיימת צמיחה אורגנית של 3.5% שמקורה בכלל המדינות שבהן החברה פועלת, למעט דיפלומט גיאורגיה. בהמשך לירידה במכירות, נשחקה במעט הרווחיות הגולמית ל-20% לעומת 20.3% ב- 2019. צמצום הוצאות בשל משבר הקורונה ושיפור הסכמי סחר סייעו לחברה לרשום עלייה ברווחיות התפעולית שעמדה על 4.7% מהמכירות לעומת 4.1% ב-2019.

להערכת החברה, המכירות ב-2020 יסתכמו ב-2.79 מיליארד שקל עם רווח נקי בסך של כ-89 מיליון שקל. זאת לעומת הכנסות של 2.75 מיליארד שקל ורווח נקי של 65.1 מיליון שקל ב-2019.

למעלה ממחצית מכירות דיפלומט (1.2 מיליארד שקל) מקורן בפעילות בישראל, אשר צמחה בתשעת החודשים הראשונים ב-5.5% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019. מדובר בשיעור צמיחה נמוך מזה של כלל שוק מוצרי הצריכה בישראל, שעלה ב-9.2% באותה התקופה.

הרווחיות התפעולית של דיפלומט בישראל גבוהה באופן חריג (6%) ביחס לזו שבמרבית המדינות שבהן היא פועלת, למעט קפריסין שבה יש לה פעילות קטנה. הרווחיות התפעולית בישראל הייתה גבוהה ב-2020 ביחס ל-2019, אז עמדה הרווחיות התפעולית על 5% מהמכירות. מכירות דיפלומט ישראל מהוות כ-4% מהמכירות בשוק המקומי והיא במקום שישי לאחר תנובה, שטראוס, אסם, החברה המרכזית, נטו ויוניליוור. 

המכירות בדרום אפריקה ירדו ב-14.8% ל-495 מיליון שקל, בשל הפרשי תרגום שליליים, שללא השפעתם היו מציגים צמיחה של 2%. ירידה של 23.6% במכירות בגיאורגיה נגרמו כתוצאה מהפסקת התקשרות עם ספק גדול במדינה וכן מהפרשי שערים, שנרשמו גם בפעילות בניו זילנד שהסתכמה ב-118 מיליון שקל, בדומה לשנת 2019.

דיפלומט נוסדה ב־1963 כשותפות בין משפחת וימן ומשפחת מנדל האמריקאית. החברה מייבאת ומפיצה את מוצרי פרוקטר אנד גמבל ובהם מותג הגילוח ג'ילט ומותג הטיטולים פמפרס ומפיצה אותם גם בגיאורגיה, קפריסין, דרום אפריקה וניו זילנד. בנוסף, דיפלומט היא היבואנית הרשמית של מוצרי חברת המזון היינץ, אבקות הכביסה טייד ואריאל, שוקולד מילקה, קפה ג’ייקובס, מותג הצ’יפס פרינגלס, סוללות דורסל ודגני הבוקר קלוגס והיא מתחרה במותגי חברות המזון המקומיות הגדולות.

חברת החיתום בהנפקה היא אוריון של ארז גולדשמידט.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות