אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ריקול במרצדס ארה"ב: מכוניות שהתקשרו בעצמן לשירותי חירום ומסרו פרטים שגויים

ריקול במרצדס ארה"ב: מכוניות שהתקשרו בעצמן לשירותי חירום ומסרו פרטים שגויים

מדובר במעל למיליון רכבים, שמערכות ה-E CALL המותקנות בהם התקשרו לשירותי חירום שלא פועלים באזור התאונה, או כיוונו את הכבאים ואת צוותי הרפואה אל מיקומים שאינם קיימים. הריקול תקף לסדרות יצור מסוימות של ה-CLA, ה-GLA, ה-GLS ודגמים נוספים. רכבים מסוימים שהגיעו לישראל באמצעות יבוא אישי עומדים בתקינה האמריקאית

14.02.2021, 13:45 | תומר הדר

מרצדס בנץ ארה"ב יזמה ריקול של מעל למיליון רכבים שהתקשרו "לעבוד" על שירותי החירום; כך מפרסמים אמצעי תקשורת בארה"ב.

ברכבים חדישים רבים מותקנת כיום מערכת חירום אשר נקראת E CALL. מדובר במערכת המסוגלת "לחוש" באמצעות חיישני הרכב השונים מתי הרכב נקלע למצב של תאונת דרכים חמורה, כזו שדורשת פתיחה של כריות אוויר. במקרה כזה, המערכת יוזמת שיחה אוטומטית אל שירותי החירום הקרובים, זאת בהנחה שהנהג במצב קשה ואינו מסוגל להגיב לבדו.

קראו עוד בכלכליסט

מרצדס GLA פרמיום, צילום: טל אזולאי מרצדס GLA פרמיום | צילום: טל אזולאי מרצדס GLA פרמיום, צילום: טל אזולאי

הבעיה במקרה של אותן מכוניות מרצדס היתה שמערכות ה-E CALL התקשרו לשירותי חירום שכלל לא היו באזור התאונה, או לחלופין כיוונו את הכבאים ואת צוותי הרפואה אל מיקומים שאינם קיימים.

הריקול תקף לסדרות יצור מסוימות של ה-CLA, ה-GLA, ה-GLS ודגמים נוספים. יש לציין כי מכוניות מרצדס בנץ המיובאות לישראל, לפחות בחלקן הגדול, אינן עומדות בתקינה האמריקאית - אך רכבים מסוימים שהגיעו לישראל באמצעות יבוא אישי כן עומדים בתקינה זו, כלומר כאלה שיועדו עבור השוק האמריקאי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות