אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כנס הסייבר

"הצורך בסייבר גדל, גם חברת מוניות היא חברת תוכנה"

כך אמר גילי רענן, מייסד קרן ההשקעות Cyberstarts בכנס סייבר של כלכליסט. לדבריו: "האתגר האמיתי אינו להגיע מאפס למיליון דולר במכירות, אלא לעשות הרחבה של העסק ולהגיע הלאה והלאה, בלי להסתמך על רשת של מכרים"

15.02.2021, 13:24 | תומר הדר

"הקמתי את cyberstart לפני כשנתיים וחצי ואנו ממוקדים לחלוטין בתחום אבטחת הסייבר, בשלבים הכי מוקדמים שאפשר". כך הדגיש גילי רענן, מייסד קרן ההשקעות Cyberstarts בראיון עם כתב כלכליסט מאיר אורבך, במסגרת כנס הסייבר של כלכליסט.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי רענן: "הקרן מיוחדת בזה שחוץ מסקויה שהיא משקיע קטן בקרן, רוב הכסף מגיע מיזמים מוצלחים בתחום הסייבר אשר הקימו, מכרו והנפיקו עסקי סייבר גדולים ומשמעותיים והם הכוח מאחורי הקרן. קרן אשר הופכת את משקיעיה לחברות הפורטפוליו שלה הוא כמובן המודל המועדף. עד כה חצי מההשקעות שלנו, חמש מעשר, הן של יזמים חוזרים שהיו גם משקיעים בקרן וזהו מודל פנטסטי".

גם כדי להזמין מונית צריך סייבר

רענן הוסיף כי: "סייבר והצורך בסייבר, אלה הם צרכים אמיתיים. הצורך בסייבר קיים וגדל כחלק מהמהפכה הדיגיטלית. ככל שארגונים הופכים מבוססי תוכנה הדבר מורגש. גם חברת מוניות היא חברת תוכנה, ומי שמביא את המזון הביתה מבוסס תוכנה. כל העולם, כל התעשיות המסורתיות, אלה הופכים להיות חברות מבוססות תוכנה.

"ארגונים שבעבר לא כתבו הרבה תוכנה ולא כתבו אפליקציות, כיום הם כותבים ודוחפים הרבה יותר קוד, הרבה יותר אפליקציות כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלהם וכתוצאה מכך מארג איומי הסייבר על ארגונים אלה הולך וגדל, והארגונים הללו מבינים זאת היטב ומשקיעים בכך מאמצים רבים. מצד שני, כמות המידע ההולכת וגדלה, כמות כוח האדם המיומן שאינה גדלה אותו קצב, אלה מגדילים את הצורך בכלים אוטומטיים, כלים אשר יטפלו בבעיות ובאיומים, יבצעו תיקונים, שדרוגים והתראה. כך התעשייה נדחפת קדימה ובחברות הטובות יותר ניתן לראות כי השווי צומח בקצב מטורף".

גילי רענן, cyberstarts גילי רענן, cyberstarts גילי רענן, cyberstarts

לבועת הסייבר אין גבול

עוד ציין רענן: "כל שנה אומרים שיותר גדול, יותר מורכב ויותר בועה בשוק הסייבר לא יכול להיות, וכל שנה זה גדל עוד. אני מאמין שיש משהו בדברים, כלומר בכך שהשוק ענק וחברות קטנות נבלעות, אני סבור שהאתגר האמיתי של יזמים ושל משקיעים בתחום הוא כיצד מזהים בעיות שהן רחבות מספיק, שהן אמיתיות ושהן ממושכות על פני פרק זמן ממושך, ואשר יאפשרו פיתוח של עסקים גדולים.

"יש חברות רבות בתחום שבבירור לא יהיו חברות גדולות, מדובר בחברות אשר פיתחו מוצר טוב, לעתים כזה שיש לו כמה פיצ'רים טובים וכנראה שבמקרה הטוב תגיע חברה גדולה בתחום ותרכוש אותן והדבר בסדר לחלוטין, אך התחום לא כולל רק חברות של מיליארדי דולרים, יש גם חברות שתפקידן הוא לפתור בעיות קטנות וחברות אלה לא יוכלו לצמוח להיות עסקים גדולים".

רענן הוסיף כי: "יש כאן עומס עצום. אני חושב שאם בעבר היה מספיק להיות טכנולוג מבריק מ-8,200, כיום זה לא מספיק. כדי לבנות חברה מוצלחת נדרש חוש עסקי מאוד מפותח, נדרש ניסיון וגם כישרון להעביר מסרים באופן חד וברור, נדרשת יכולת לשכור אנשים מעולים בארצות הברית אשר יהיו מסוגלים להסביר בשוק היעד גם את צד השיווק והמכירות".

למכור לחברים ולעשות מיליון דולר

לדברי רענן: "אני אומר ליזמים רבים שאני פוגש שהאתגר האמיתי אינו להגיע מאפס למיליון דולר במכירות, כי מספיק שאתה מוכר לשלושה חברים והגעת למיליון דולר. האתגר האמיתי הוא לעשות הרחבה של העסק ולהגיע הלאה והלאה, בלי להסתמך על רשת של מכרים ולא על חברים של חברים. צריך הצעת ערך יוצאת דופן, מובדלת ומובחנת מהצעות אחרות וזהו אתגר מאוד גדול". עוד ציין רענן: "אני לא מנסה לנחש כיצד תיראה שנת 2021, אך ממה שאני שומע מארגונים גדולים התקציבים שלהם לשנת 2021 לא קטנו".

"בחלק מן המקרים התקציבים אפילו גדלו, תחת הנחה שתבנית המכירות דומה לתבנית התקציב. אני מאמין ששנת 2021 תהיה דומה לשנת 2020 ואולי אפילו תהיה טובה יותר, אך אלה שווקים שיכולים לזוז מאוד מהר, תמיד עלול להגיע ברבור שחור שישנה את כל מה שאנו רואים ולכן צריך לרוץ מהר, להיות קשובים לשוק ולקחת את ההזדמנויות כל עוד הן קיימות", סיכם רענן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות