אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייבר עברה לרווח בסיכום 2020 - ההכנסות זינקו ב-77% צילום מסך

פייבר עברה לרווח בסיכום 2020 - ההכנסות זינקו ב-77%

פריחת השימוש בפרילנסרים העניקה דחיפה לשימוש בפלטפורמה, המחברת בין עובדים לארגונים הזקוקים לכוח אדם בפרויקטים; ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-189.5 מיליון דולר, ה-EBITDA ב-2020 עמד על 9.1 מיליון דולר; פייבר מצפה לרשום בשנה הנוכחית צמיחה של 46%-50% בהכנסות

18.02.2021, 11:44 | סופי שולמן

פייבר הייתה אחת החברות הישראליות הבולטות שמגפת הקורונה לא רק שלא פגעה בעסקיה, אלא נתנה להם דחיפה אדירה קדימה. ככל שחברות נאלצו להיפרד מעובדים קבועים וגם לעבור לעבודה מרחוק, פרח תחום הפרילנסרים ועימם השימוש בפלטפורמה של פייבר אשר מחברת בינם לבין ארגונים שזקוקים לכוח אדם לצורך פרויקטים.

קראו עוד בכלכליסט

על רקע התפתחויו אלה סיימה פיייבר את 2020 עם צמיחה של 77% בהכנסות ל-189.5 מיליון דולר ועברה לראשונה לרווח EBITDA, שהגיע ל-9.1 מיליון דולר וזאת לעומת הפסד של 18 מיליון דולר בשורה זו ב-2019.

בניגוד לחששות כי המומנטום היה חד פעמי והתבסס בעיקר על אילוצי הסגרים ברחבי העולם, פייבר פירסמה תחזית חיובית גם ל-2021. קצב הצמיחה אמנם יואט מעט, אבל בכל זאת יהיה מהיר, ברמה של 46%-50% - שיעור צמיחה שאמור להביא את ההכנסות ל-284-277 מיליון דולר - רווח ה-EBITDA המתואם יעמוד על 21-16 מיליון דולר.

ברבעון הרביעי של 2020 פייבר חוותה צמיחה מואצת עם קפיצה של 89% בהכנסות ל-55.9 מיליון דולר ורווח של 12 סנט למניה ובכך הכתה את התחזיות, והמניה עלתה ב-2.4% במסחר המאוחר. מספר הקונים הפעילים בפלטפורמה הגיע ל-3.4 מיליון דולר בסוף דצמבר, זינוק של 45% בהשוואה לסוף 2019.

ההוצאה הממוצעת לרוכש השירותים עלתה ב-20% ל-205 דולר. פייבר הגדילה גם את הנתח שלה מכל עסקה שמתבצעת על הפלטפורמה שלה (take rate) לשיעור של 27.1% לעומת 26.7% ב-2019. על רקע כל אלה, הרווח הנקי בסיכום השנתי הגיע ל-10.4 מיליון דולר או 29 סנט למניה וזאת לעומת הפסד של 16.8 מיליון דולר או 58 סנט למניה בתקופה המקבילה.

פייבר מעריכה כי ברבעון הנוכחי היא תדווח על הכנסות של 65-63 מיליון דולר, אשר ישקפו קצב צמיחה של 84%-90% מול הרבעון הראשון של 2020, אך לא תהיה רווחית ותציג הפסד מתואם של 4-3 מיליון דולר. בפייבר הסבירו אתמול כי הסיבה להפסד נעוצה בהוצאה חד פעמית של 8 מיליון דולר עבור הפרסומת שהעלתה לראשונה החברה בסופרבול.

מיכה קאופמן מנכ"ל פייבר , צילום: עומר הכהן מיכה קאופמן מנכ"ל פייבר | צילום: עומר הכהן מיכה קאופמן מנכ"ל פייבר , צילום: עומר הכהן

תגיות