אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פינטק 2021

מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "המיזם החדש שלנו יהיה ה-wolt של עולם הפיננסים"

אורי לוין התייחס בכנס פינטק 2021 של כלכליסט לתמורות בעולם הבנקאות, ובעיקר למעבר הענף לדיגיטל ולכניסת שחקנים חדשים בתחום הפינטק: "ענף הבנקאות נמצא בתחילתו של מפץ גדול. התהליך הזה כבר לא ניתן לעצירה"

23.02.2021, 12:55 | דורון ברויטמן
"בימים אלה אנחנו עדים לתחילתו של המפץ הגדול בענף הבנקאות. כדרכה של הבנקאות, תהליך זה ייקח זמן בשל רגולציה רחבה והמחויבות לשמירה על יציבות המערכת. אבל זהו תהליך מהיר הרבה יותר מהקצב שענף הבנקאות רגיל אליו, וחשוב יותר, התהליך הזה כבר לא ניתן לעצירה". במילים אלו פתח היום (ג') אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט, את כנס הפינטק של כלכליסט. לוין מתייחס לשינויים הרבים שמתרחשים בעולם הבנקאות על רקע עליית הפינטק ובתוך כך שפע השחקנים החדשים בתחום שמציעים מגוון שירותים ומוצרים פיננסיים חדשים שלא היו קיימים קודם לכן הכוללים בין היתר הלוואות עמית לעמית, השקעות דיגיטליות, ייעוץ פיננסי דיגיטלי וארנקים דיגיטליים.

קראו עוד בכלכליסט

לטענת לוין ישנם מספר גורמים שמניעים את התהליך הזה: הראשון, מעבר הבנקאות לדיגיטל שמפחית את הצורך ברשת הפצה פיזית לבנקאות היומיומית ובמקביל מאפשרת זמינות גבוהה יותר ופרסונליזציה של שירותים מבוססת דאטה. השני, הרגולציה הפכה להיות כזו שמעודדת תחרות ומאפשרת שיתוף מידע. כך, היא מקלה משמעותית על היכולת של לקוח לנהל את חשבון העו"ש שלו בבנק אחד, לקחת הלוואה מגוף שני, לנהל תיק השקעות בגוף שלישי ולקחת משכנתא מגוף רביעי, כשכולם מתחרים אחד בשני. גורם שלישי הוא כניסה של מספר רב של שחקנים חדשים לתחום אשר יוצרים סביבה תחרותית חדשה. גורם רביעי הוא הלקוח עצמו, שעל פי לוין, "אינו מוכן להתפשר על רמת שירות וחוויה כבעבר. הלקוחות כבר לא משווים אותנו לבנק שממול, אלא לחוויה שהם מקבלים בנטפליקס, וולט ואמזון".

אורי לוין אורי לוין אורי לוין

מבחינת הבנקים הרי שכדי שיהיו רלוונטיים, הם חייבים להשתנות בהתאם: "נצטרך להתאמץ הרבה יותר כדי לשמר את מערכת היחסים עם הלקוח", אומר לוין, אנחנו פועלים בשני צירים. הראשון, שיפור הבנקאות המסורתית: קידום בנקאות פתוחה, שימוש רחב יותר בדאטה, יצירת חוויה דיגיטלית והתמקדות בלקוח. בציר השני, קידום מהפכת הפינטק. בתוך כך הקמנו חברה עצמאית, שפועלת כמו סטארט-אפ, שחושבת כמו סטארט-אפ, שתתחרה תחרות אמיתית בכל הבנקים, כולל בדיסקונט".

לפני כחודש פרסמה דיסקונט כי במסגרת שיתוף פעולה עם שופרסל היא עתידה לפתח ארנק דיגיטלי שמתבסס על פלטפורמת PayBox, ושיכלול, בנוסף ליכולות מתקדמות בתחום התשלומים, גם סופר מרקט פיננסי שבו יוכלו הלקוחות לבחור ולרכוש מוצרים ושירותים של מגוון יצרנים. "נייצר תחרות והכוח יהיה אצל הלקוח", מסביר לוין, "הוא יוכל לבחור את המוצר המתאים לו ביותר מבין מאות מוצרים שיוצעו במיזם של חברות פינטק, השקעות, בנקים, חברות כרטיסי אשראי ועוד. כל מי שירצה יוכל להציע דרכנו את מרכולתו ללקוח. וכולם יצטרכו לעבוד קשה כדי להיות אטרקטיביים על מנת שיבחר בנו".

תגיות