אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירושלים: הרמזורים לרכבת הקלה יתוכנתו מחדש בהשקעה של 5 מיליון דולר צילום: איי אף פי

פרסום ראשון

ירושלים: הרמזורים לרכבת הקלה יתוכנתו מחדש בהשקעה של 5 מיליון דולר

אריאל וימאזור מקבוצת יעקובי זכתה במכרז העירוני בבירה לתכנון התנועה כך שתתאים להרחבת רשת הרכבות הקלות והגברת השימוש האוטובוסים. החוזה – לעשר שנים

23.02.2021, 15:38 | אודי עציון

ירושלים תתאים את תכנון התנועה העירוני לקווי הרכבת הקלה החדשים ולתגבור הצפוי בקווי האוטובוסים.

אריאל וימאזור, מקבוצת קבוצת אחים יעקובי (YSB), המתמחה בניהול תנועה, זכתה במכרז של תוכנית אב לתחבורה בירושלים, ככלי התכנון המרכזי למערך התחבורה בבירה לעשור הקרוב, בחוזה המוערך ב-5 מיליון דולר. את המכרז פרסמה תוכנית אב לתחבורה, גוף המשותף למשרד התחבורה ולעיריית ירושלים, האחראי על ניהול התחבורה בעיר.

הרכבת הקלה בירושלים, צילום: קבוצת ב.ס.ר הרכבת הקלה בירושלים | צילום: קבוצת ב.ס.ר הרכבת הקלה בירושלים, צילום: קבוצת ב.ס.ר

התכנון מחדש יתבצע באמצעות תוכנת ניהול הרמזורים LISA של חברת Schlothauer and Wauer. מערכת התוכנה החדשה יודעת לייצר תיעדוף מובנה לתחבורה ציבורית, רכב חירום וביטחון, יצירת גלים ירוקים ותוכניות רמזורים מורכבות, הכוללות מעברי הולכי רגל וכן רכבי דו-גלגלי כמו אופניים וקורקינט.

כיום פועל בירושלים רק קו אחד של הרכבת הקלה, הקו האדום, שחוצה בדרכו כבישים רבים. עד סוף השנה יפתחו שלוחות חדשות שלו להדסה עין כרם ולנוה יעקב, ועד 2027 ייפתחו שני קווים חדשים, הקו הירוק והקו הכחול, שיגבירו את הצורך בשילוב בין רשת הרכבת הקלה למכוניות הפרטיות.

מערכת הסימולציה של התוכנה מסייעת בתכנון תנועה יעיל יותר, שמקצר את זמני ההמתנה ברמזור, זמני הנסיעה הכוללים וצמצום זיהום האוויר. מנגד הענקת עדיפות לתחבורה הציבורית עשויה לעלות בעיכוב הרכבים הפרטיים.

תוכנת LISA זכתה בשנה שעברה גם במכרז חברת נתיבי איילון כדי לשמש לתכנון התנועה לפרויקט "מהיר בעיר". לתוכנה יש גרסה עברית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות