אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הריגול ממשיך: בשבדיה מואשם אדם בהעברת מידע מוולוו וסקניה לדיפלומט רוסי צילום: בלומברג

הריגול ממשיך: בשבדיה מואשם אדם בהעברת מידע מוולוו וסקניה לדיפלומט רוסי

הנאשם הועסק כיועץ חיצוני עבור מספר יצרני רכב שלהם מתקני ייצור בשבדיה והוא קיבל בתמורה להעברת המידע כ-3,400 דולר. העונש במדינה על עבירה כזו הוא עד 6 שנות מאסר

23.02.2021, 17:54 | תומר הדר

תעשיית הרכב הרוסית מונה כיום מספר מצומצם של יצרני רכב, חלקם בבעלות אירופית, אך עובדה זו אינה מונעת מרוסיה לרגל דווקא אחר תעשיית הרכב המערבית.

קראו עוד בכלכליסט

שלא במפתיע, במהלך שנות הארבעים, החמישים והשישים תעשיית הרכב של ברית המועצות לשעבר התמחתה בייצור העתקים דומים עד כדי חשד של מכוניות מערביות, אך לאחר מכן היא השכילה לחרוג מהעקרונות הקומוניסטיים ולסגור עסקאות עם יצרני רכב מערביים כדוגמת פיאט, הסכמים שבמסגרתם הוחלף ידע הנדסי וכסף שהביאו לעולם למשל את ה-"וואז 2101" או ה"שיגולי" שנודעה בעולם המערבי כ"לאדה".

משאית סקניה משאית סקניה משאית סקניה

עם זאת, מתברר כי עדיין קיים ידע שבמערב לא ממהרים למכור. לפי פרסומים באירופה, השבוע הועמד לדין גבר בן 47 על מסירת מידע לדיפלומט רוסי. המידע לכאורה נגנב מוולוו ומיצרנית המשאיות סקניה. אותו איש הועסק כיועץ חיצוני עבור מספר יצרני רכב שלהם מתקני ייצור בשבדיה והוא קיבל בתמורה להעברת המידע כ-3,400 דולר. העונש בשבדיה על עבירה כזו הוא עד 6 שנות מאסר.

תעשיית הרכב הרוסית מונה כיום ארבעה יצרני רכב גדולים, ביניהם "אוטו וואז" (יצרנית לאדה), יצרנית המשאיות "קאמאז" ויצרנית רכבי השטח "וואז". לצידם פועלים גם יצרנים קטנים כדוגמת אורוס שמתמחה ברכבי יוקרה שחביבים במיוחד על הנשיא ולדימיר פוטין.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות