אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יבואני התבואות: "לא לאשר הקצאת רציפי העבודה באשדוד לתעשיית הגז" צילום: אוראל כהן

יבואני התבואות: "לא לאשר הקצאת רציפי העבודה באשדוד לתעשיית הגז"

הממשלה תדון ביום ראשון בהצעת המחליטים של שרת התחבורה להסב שני רציפים באשדוד לתעשיית הגז; יו"ר איגוד יבואני התבואות: "נזק אדיר. תעשיית הגז לא זקוקה לרציפים"

25.02.2021, 13:07 | ענת רואה

הממשלה תדון ביום ראשון בהצעת המחליטים של שרת התחבורה מירי רגב להסב את רציפי העבודה באשדוד לתעשיית הגז, והמהלך גורר התנגדות מצד יבואני התבואות הטוענים כי מדובר בכניעה לאינטרסים של עובדי נמל אשדוד שתגרום נזק לציבור.

קראו עוד בכלכליסט

לפי ההצעה הרציפים הריקים בנמל אשדוד 24 ו-25 יוקצו לענף הגז הטבעי למשך 15 השנים הקרובות. זאת למעשה במטרה למנוע תחרות נוספת לנמל אשדוד בפריקת מטענים, מעבר לתחרות שתקום לו כתוצאה מהקמת הנמל הפרטי החדש שקם לצידו.

נמל אשדוד , צילום: אבי רוקח נמל אשדוד | צילום: אבי רוקח נמל אשדוד , צילום: אבי רוקח

איגוד יבואני התבואות שמאגדים יבואנים של חיטה, תירס, סויה ועוד טוענים כי פריקת התבואות בישראל מצויה במשבר עצום, ההמתנות לפריקת אוניות ארוכות ויקרות ולטענתם, נמל אשדוד אינו מסוגל לגייס עובדים כדי לפרוק את האוניות.

מירי רגב, שרת התחבורה, צילום: אוהד צויגנברג מירי רגב, שרת התחבורה | צילום: אוהד צויגנברג מירי רגב, שרת התחבורה, צילום: אוהד צויגנברג

"הפשרה המתוכננת, עם עובדי נמל אשדוד, בגלל התנגדותם לתחרות, היא נזק אדיר", אומר איתי רון, יו"ר איגוד יבואני התבואות. "מה אכפת למדינה שיפרקו מטענים נוספים באזור הדרום? זהו אינטרס ברור של המדינה שהשירות בנמלים יהיה טוב ככל האפשר, אני קורא להשכיר את הרציפים לגורם תחרותי שיידע לתת שירות הוגן ויעיל לכל המשק בלי שום הגבלות, כולל ענף הגז".

רון טוען כי "ענף הגז אינו זקוק לשני רציפים ייעודיים, שיעמדו לרשותו 365 ימים בשנה, ובטח שלא בדרום הארץ. אסדות הקידוח נמצאות בצפון. הן מקבלות שירותים מגורמים רבים. אין צורך בהקצאה של שני רציפים יקרים, דרומיים, שיעמדו רק לרשותם. הסיבה היחידה להצעת המחליטים היא נטרול התחרות באזור הדרום, והשארת נמל אשדוד כמונופול אזורי".

שני הנמלים החדשים שנבנים, באשדוד ובחיפה, הם נמלי מכולות ולא יפרקו תבואות כך שגם הקמתם לא תפתור את הקשיים בפריקת תבואות בישראל. לטענת רון, "מעבר לכך, כל שנה נוסעות בכבישים מחיפה לדרום עשרות אלפי משאיות עם מטעני תבואה, שמיועדים לטחנות קמח ומפעלים בדרום הארץ, רק כי היבואנים מיואשים מהתפקוד הרע של נמל אשדוד, ונאלצים להביא אוניות לחיפה. התובלה הימית המיותרת מייצרת פקקי תנועה, זיהום אוויר, אפילו תאונות דרכים, וכמובן הוצאות כספיות מיותרות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות