אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנהל הקו האדום של הרכבת הקלה פרש אחרי שנה צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

מנהל הקו האדום של הרכבת הקלה פרש אחרי שנה

את מקומו של פייר דרוויט יתפוס לינזי וומפלו, לאחר שסיים את תפקידו בהקמת הרכבת התחתית של ריאד, בירת סעודיה. המנהל הקודם שרד 7 שנים והתפטר אף הוא. מועד הפתיחה של הקו נדחה כבר כמה פעמים

01.03.2021, 07:04 | ענת רואה

מנהל הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב פייר דרוויט פורש מתפקידו אחרי שנה אחת בלבד, כך נודע ל"כלכליסט". את מקומו ימלא לינזי וומפלו, שהגיע לארץ לפני כחודשיים לאחר שסיים את תפקידו בהקמת הרכבת התחתית של ריאד, בירת ערב הסעודית.

קראו עוד בכלכליסט

חילופי המנהלים המהירים בפרויקט הסעת ההמונים, שנחשב אחד החשובים במדינה, מעורר את השאלה אם המהלך ישפיע גם על מועד הפתיחה של הקו האדום, שספג כבר מספר דחיות.

בפברואר 2020 נכנס דרוויט לתפקיד מנהל הקו האדום, לאחר שהתפטר קודמו בתפקיד, אנתוני (טוני) בורצ'ל, ששימש כמנהל פרויקט הקו האדום במשך שבע שנים, מספטמבר 2013 עד תחילת 2020.  

עבודות הקו האדום. מועד הפתיחה המקורי היה אוקטובר 2021, צילום: עמית שעל עבודות הקו האדום. מועד הפתיחה המקורי היה אוקטובר 2021 | צילום: עמית שעל עבודות הקו האדום. מועד הפתיחה המקורי היה אוקטובר 2021, צילום: עמית שעל

דרוויט הועסק בפרויקט מטעם חברת WSP, שהיא חברת הניהול של הפרויקט. לפני כחודשיים החברה צירפה לצוות את וומפלו, שסיים את תפקידו בפרויקט בריאד. וומפלו הוצב מבחינה היררכית מעל דרוויט, וכך אף שלא היתה כל כוונה לסיים את תפקידו של דרוויט, נודע כי שילוב הנסיבות החדש הוביל אותו להודיע על סיום תפקידו. כעת וומפלו יהיה למעשה מנהל הקו.

מי שאחראית על ניהול הפרויקט כולו היא החברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תעבורה עירוניים), שעליה הוטל תכנון והקמת מערכת הסעדת ההמונים של מטרופולין תל אביב.

לא ברור האם חילופי המנהלים ישפיעו גם הם על מועד הפתיחה של הקו האדום. המועד המקורי שנקבע במקור היה אוקטובר 2021, אולם לפני כשנה עודכנה דחייה של מועד הפתיחה של כשנה והתאריך החדש היה נובמבר 2022. כעת ההערכות הן שהרכבת לא תיסע לפני 2023.

הקו האדום צפוי להיות הראשון מבין רשת קווי רכבת קלה והוא מהווה חלק מתוכנית כוללת לשיפור רווחת ואיכות חייהם של תושבי המדינה. הקו ממומן מקופת המדינה, ותקציבו הכולל הוא 16.7 מיליארד שקל, לא כולל חריגות.

מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "wsp היא חברת ניהול בינלאומית המנהלת את הקו האדום. לנת"ע אין נגיעה לחילופי המנהלים המתרחשים מפעם לפעם בחברה. נת"ע מאחלת הצלחה ללינדזי וומפלו, שמגיע לנהל את הקו האדום לאחר שסיים להקים את המטרו בריאד".

תגיות