אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוחננוף רוכש השליטה בזול סטוק ובוחן הנפקת הרשת צילום: אוראל כהן

יוחננוף רוכש השליטה בזול סטוק ובוחן הנפקת הרשת

רשת המזון מרחיבה את פעילותה לתחום חנויות הסטוק. רוכשת את השליטה (50.1%) ברשת זול סטוק תמורת 45 מיליון שקל, לפי שווי של 90 מיליון שקל. בכוונת יוחננוף להנפיק בהמשך את החברה לפי שווי של 300 מיליון שקל

01.03.2021, 09:21 | נורית קדוש

רשת יוחננוף נכנסת לשוק חנויות הסטוק. רשת המזון בשליטת משפחת יוחננוף ובניהולו של איתן יוחננוף, מרחיבה פעילותה לתחום חנויות הסטוק. הרשת חתמה על הסכם לרכישת השליטה (כ-50.1%) ברשת זול סטוק תמורת 45 מיליון שקל, לפי שווי של 90 מיליון שקל. הרכישה נעשתה על רקע הצמיחה ששוק חנויות הסטוק רושם ומתוך כוונה להנפיק בהמשך את החברה לפי שווי של 300 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

זול סטוק, מפעילה מעל-50 חנויות דיסקאונט בפריסה ארצית ונערכת לפתוח בחודשים הקרובים 10 חנויות נוספות. הרשת מנוהלת על ידי אדיר ונונו וסהר כוכבי, שיחזיקו אחרי הרכישה כ-29.95% ו-19.95% בהתאמה.

סניף של זול סטוק , צילום: אלכס קולומויסקי סניף של זול סטוק | צילום: אלכס קולומויסקי סניף של זול סטוק , צילום: אלכס קולומויסקי

רכישת השליטה בזול סטוק תיעשה באמצעות רכישת מניות המהוות כ- 50.1% של שתי החברות הפרטיות המרכזות את פעילות זול סטוק: ב.א. זול סטוק הפצה בע"מ, הפועלת כזרוע היבוא וההפצה של 'זול סטוק' וי. טליה יבוא ושיווק בע"מ, המחזיקה ומפעילה באמצעות חברות בנות או זכיינים את רשת החנויות. יוחננוף תרכוש את המניות מארבעת בעלי המניות הקיימים של קבוצת זול סטוק (לא בחלקים שווים) כך שלאחר הרכישה בעלי המניות בקבוצה יהיו יוחננוף (כ-50.1%), אדיר (כ- 30%) וסהר (כ- 19.9%) בלבד. אדיר וסהר ימשיכו לנהל את הרשת ויהיו זכאים למענק בגין תוצאות.

איתן יוחננוף, מסר: "העסקה עם זול סטוק היא חלק ממהלך אסטרטגי של הרשת להתרחב ולהגיע לכל בית בישראל באמצעות פעילות משיקה לפעילות קמעונאות המזון שלנו. אנו מזהים פוטנציאל צמיחה בענף הדיסקאונט בארץ והסינרגיה בין פעילות החברות תייצר ערך רב ותשפר את חוויית השירות עבור הלקוח. בהתאם לחזון החברה, אנו צופים להגדיל את הפעילות בשיעור ניכר ולהציף את ערכה של זול סטוק תוך בחינת תנאי השוק מתוך כוונה לבצע הנפקה עתידית".

איתן יוחננוף בעלים של רשת המזון יוחננוף, צילום: אוראל כהן איתן יוחננוף בעלים של רשת המזון יוחננוף | צילום: אוראל כהן איתן יוחננוף בעלים של רשת המזון יוחננוף, צילום: אוראל כהן

זול סטוק פועלת בתחום המוצרים לבית ומוצרים אחרים במחירי דיסקאונט. הרשת מייבאת ומוכרת בחנויות מוצרים מסוגים שונים, כגון ציוד לתלמידים, כלי בית, כלים חד פעמיים, מוצרי פלסטיק, כלי אחסון, מוצרי נקיון, צעצועים, מתנות, חפצי נוי, מוצרי אחסון, כלי מטבח ועוד. חנויות זול סטוק מחזיקות בהיתר ופועלות בשעת חירום, בשל היותן מוכרות מוצרים חיוניים על פי הגדרת ממשלת ישראל.

על פי נתוני החברה, הכנסות כל קבוצת זול סטוק (לרבות הכנסות סניפים בזכיינות) בשנת 2020 הסתכמו לסך של כ- 230 מיליון שקל. מכירות זול סטוק ב-2020 צמחו ב- 27% ל- 71 מיליון שקל. הרווח התפעולי הסתכם בכ-12.3 מיליון שקל והרווחיות התפעולית עמדה על 17.3% מהמכירות) והרווח הנקי הסתכם בכ-8.7 מיליון.

רשת יוחננוף, המונה 28 סניפים בפריסה ארצית נערכת לפתיחת 7 סניפים נוספים עד סוף השנה. בשנת 2019 הונפקה החברה לציבור בבורסה הישראלית וניירות הערך שלה נסחרים כחלק ממדד ת"א 90. את יוחננוף ייצג בעסקה עו"ד אמנון שורק ממשרד עורכי הדין המבורגר עברון ושות'. את זול סטוק ייצגו בעסקה עו"ד עודד עוז ממשרד עורכי הדין עוז פוקס ועו"ד איתי הפלר ממשרד עורכי הדין מאיר הפלר.

שוק הסטוק חווה בשנים האחרונות פריחה ובשנה החולפת רשם זינוק במכירות, על רקע הסגר במהלכו התאפשר לחנויות אלו לפעול כיוון שמתקיימת בהן מכירה של מוצרים חיוניים. בספטמבר האחרון, דיווחה קבוצת פוקס בשליטת הראל ויזל כי חתמה על הסכם לזיכיון על רשת Jumbo היוונית, הפועלת במתכונת של סניפים גדולים ושמוכרת מוצרים זולים ממגוון קטגוריות - צעצועים, כלי בית, ביגוד, אביזרים לתינוקות, ציוד משרדי ועוד.

בימים אלו מתנהל מאבק משפטי בין ויזל לרועי ונונו, בעל רשת ג'מבו סטוק, על השימוש בסימן המסחרי של הרשת היוונית בישראל. מובילת השוק. כפי שנחשף בכלכליסט, מכירות רשת ג'מבו סטוק המונה 12 סניפים זינקו בשנתיים האחרונות ב240% ל-62.8 מיליון שקל. הרשת מנהלת משא ומתן מתקדם עם משקיע זר ועם שותף פוטנציאלי, למטרת התרחבות בישראל, אשר יגבירו אף יותר את קצב התפתחותה. בנוסף, הרשת מצויה בתהליך הקמת תת-רשת של חנויות עירוניות, שתאפשר לה להתחרות במקס סטוק שעיקר פעילותה בחנויות קטנות בלב הערים. מקס שבשליטת אייפקס, צמחה בחסות הקורונה ומכירותיה הסתכמו במחצית הראשונה של 2020 ב־472.4 מיליון שקל, עלייה של 34% מההכנסות בתקופה המקבילה. הרשת רשמה רווח נקי של 38 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020 לעומת 35.3 מיליון שקל במחצית המקבילה ב־2019.

תגיות