אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סקר הציפיות: אופטימיות בקרב המנהלים בתעשייה ובמסחר צילום: טל אזולאי

סקר הציפיות: אופטימיות בקרב המנהלים בתעשייה ובמסחר

לפי הלמ"ס, ציפיות המנהלים בענפי המסחר ובענפי השירותים לחודש מרץ זינקו ועברו לתחום החיובי; גם המנהלים בתיירות ובבינוי אופטימים יותר, אבל ההערכת לגבי מספר המועסקים נותרה בתחום השלילי

07.03.2021, 13:00 | דורון ברויטמן
מנהלי החברות במשק משדרים אופטימיות. כך על פי סקר הערכת מגמות בעסקים שמתפרסם היום (א') על ידי הלמ"ס. מאזן הציפיות לחודש מרץ, הן לגבי מספר המועסקים והן לגבי היקף הפעילות, עלה ביחס לחודש הקודם בכלל ענפי המשק, למעט ענפי הבינוי.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הסקר, בענף התעשייה מאזן הציפיות להזמנות מהשוק המקומי גדל לעומת פברואר ואף עבר לתחום החיובי. מאזן זה, העומד על 6.7 הוא הגבוה מאז ספטמבר, אז המאזן עמד על 6.1-. בנוסף על כך, גם מאזני הציפיות למספר המועסקים והציפיות לשינויים בהזמנות לייצוא עלו מעט.

ציפיות המנהלים בענפי המסחר ובענפי השירותים לחודש מרץ עלו כולם בצורה ניכרת, ואף עברו לתחום החיובי. כך בענף המסחר הקמעוני הערת השינוי בהיקף המכירות על מערך של 7.7%- ל16.9%, הערכת השינוי במספר ההזמנות מספקים עלה מ-6% ל-13.5% והערכת השינוי במספר המועסקים עלה מרמה של 4.9%- ל-12.6%.

כמו כן, הערכת השינוי במספר המועסקים בענף המלונאות, אף על פי שנשאר נמוך, עלה בצורה משמעותית מערך של 90%- לערך של 43%-. שינוי זה בא בעיקר בעקבות עלייה משמעותית במאזן הציפיות ללינות משפל של 98.6%- למאזן של 53.5%-, בעוד שהצפי לשינוי במספר התיירים נשאר בערכו השלילי המרבי 100%-. בענף בינוי, הציפיות להיקף הפעילות והציפיות לשינוי במספר המועסקים עדיין נמצאים בתחום השלילי, במאזן הציפיות לשינוי בהיקף הפעילות יש עלייה, מ-7.2%- ל2.9%-.

הפגנת סוחרים בשוק הכרמל, צילום: מוטי קמחי הפגנת סוחרים בשוק הכרמל | צילום: מוטי קמחי הפגנת סוחרים בשוק הכרמל, צילום: מוטי קמחי

בסקר מגמות של הלמ"ס נשאלים 1,600 מנהלים על מצבה הכלכלי של החברה בהווה בסולם דירוג מ"רע מאוד" ל"טוב מאוד". בסקר מגמות בעסקים נשאלים מנהלי החברות על החודש הקודם, על מצבם הכלכלי בהווה ועל ציפיותיהם לחודש הבא.

סקר הערכת המגמות בעסקים מנותח באמצעות מאזן אשר תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המאזן קרוב יותר לגבול העליון, הוא מעיד על הערכה חיובית יותר בקרב המנהלים, וככל שערך המאזן קרוב יותר לגבול התחתון, הוא מעיד על הערכה שלילית יותר. כאשר המאזן קרוב לאפס, מדובר בהיעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים. המאזן הוא ההפרש המשוקלל בין אחוז מנהלי החברות אשר העריכו את מצב החברה באופן חיובי לבין אחוז מנהלי החברות אשר העריכו אותו באופן שלילי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות