אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההטבה החמה לעובדים: קורסים במיתוג אישי ויזמות צילום: שאטרסטוק

ההטבה החמה לעובדים: קורסים במיתוג אישי ויזמות

מקומות עבודה הבינו שהשקעה בפיתוח המותג של העובדים משרתת גם אותם, ואם טרם קיבלתם קורס כזה מהמעסיק – קבלו כמה טיפים כיצד תוכלו לעשות את זה בעצמכם

07.03.2021, 15:10 | מעין מנלה

לא מספיק להיות עובד טוב היום. כנראה שזה אף פעם לא היה מספיק, אבל בעידן הרשתות החברתיות, ובטח בתקופת הקורונה כאשר הכל וירטואלי, עובדים, מנהלים ובעצם כל אחד צריך בנוסף לעבודה היומיומית להשקיע גם בבניית ה'מותג האישי'. המשמעות היא בניית התדמית שלכם כמומחים בתחומכם בין אם זה באמצעות פעילות בפורומים מקצועיים, כתיבת בלוג, הרצאות, השתתפות במיטאפים או פודקאסטים.

קראו עוד בכלכליסט

הצורך הזה במיתוג אישי הוא לא חדש. אבל לאחרונה מעסיקים זיהו שקורסים וכלים שיסייעו לעובדים במלאכת בניית המותג שלהם תורמת גם לחברה והחלו להציע זאת כהטבה. למשל, בחברת Riskified פתחו קורס פנימי בשם Build The Brand שמיועד לנשות ואנשי R&D. זה קורס שנמשך על פני 4 חודשים ומטרתו לעזור למשתתפים לבנות את המותג האישי שלהם. בקורס לומדים עמידה מול קהל, כתיבת בלוגים טכניים, שפת גוף, אסטרטגיות כתיבת תוכן, תפעול רשתות חברתיות, עיצוב מצגות ועוד.

ראביב גורטנשטיין, צילום: אלן צצקין ראביב גורטנשטיין | צילום: אלן צצקין ראביב גורטנשטיין, צילום: אלן צצקין

בנוסף לקורס החברה מעבירה סדנאות לשיפור המבטא באנגלית כאשר כל הקורסים והסדנאות מתקיימים כחלק מיום העבודה כך שהעובדים לא צריכים לחכות שיהיה להם זמן פנוי או לבלות את סופי השבוע שלהם בעבודה. "זה חלק מה-DNA של הארגון, בו יש חשיבות רבה להתפתחות הקריירה, למידה והתפתחות אישית של העובדים ואנחנו מוכנים להשקיע בזה שעות עבודה", אומר ראביב גורטנשטיין, Developer Relations Manager (מנהל קשרי מפתחים) של החברה אשר עובד עם נשות ואנשי הפיתוח והמחקר בחברה, במטרה לעזור להם לשתף את הידע המקצועי שלהם מחוץ לחברה, עם פורומים וקהילות מפתחים.

"נשות ואנשי ה- R&D (מחקר ופיתוח) אצלנו מתמודדים עם אתגרים טכנולוגיים מאוד מעניינים, ועובדים עם טכנולוגיות חדשניות. המטרה שלנו היא לעזור להם לשתף מהידע ומהמקצועיות שלהם, כך שאנשים בתעשייה יוכלו להיחשף וללמוד מהניסיון שלנו, לקחת את הידע הזה וליישם אותו גם בחברה שלהם", הוא אומר.

בחברת סולוטו התחילו לפני שנתיים וחצי בתכנית "Soluto Spotlight" בה הם לומדים כיצד להפוך ממתכנתים, פרודקטים או אנשי UX לטאלנטים בתחומם. את התכנית הגתה שיר פרי ליכטיג, Developer Relations בחברת סולוטו והיא מכילה בתוכה 8 מפגשים בהם חברי התכנית לומדים כיצד להציג את עצמם ברשתות החברתיות (פייסבוק, לינקדאין וטוויטר), כיצד מתקבלים לדבר בכנסים ומיטאפים ואיך כותבים בלוגים מקצועיים שיזכו להרבה חשיפות.

שיר פרי ליכטיג שיר פרי ליכטיג שיר פרי ליכטיג

״כבר עשינו שני מחזורים לתכנית ובקרוב השלישי. יזמתי את התכנית כי לא הייתה בכלל תרבות של public speaking בחברה. כחצי שנה אחרי המחזור הראשון האנשים שהשתתפו בו העבירו הרצאות ב-40 מיטאפים וכנסים בארץ ובינ״ל וקנו להם שם של מומחים בתחומם. כיום אני גאה לומר שבכל הכנסים בגדולים בארץ, יש נציגות של עובדי סולוטו והמקום של פיתוח מותג אישי מקצועי מאוד חזק אצלנו. גם חברות כמו ריסקיפייד ו- Vonage לקחו את התכנית שיזמנו פה בסולוטו ויישמו אותה אצלם בחברה״, אומרת פרי ליכטיג.

בחברת הסטארטאפ Lightrun עורכים אחת לחודש סדנאות העשרה המתמקדות בעולם העסקים. "אנחנו רוצים לתת לעובדים הבנה על האקוסיסטם, שכל עובד יבין את עולם ההשקעות בסטארטאפים, איך בונים סטארטאפ. כיצד עובד עולם גיוס הכספים והדוחות הכספיים. הרעיון שלנו הוא לעודד את היזמות והאופי היזמי של העובדים מהשלבים הראשונים. ככל שהעובדים יהיו יותר יזמים במחשבה שלהם, הם יוכלו להיות יותר מעורבים ויבינו את הצרכים והאקוסיסטם של החברה ואולי בעתיד יתפתחו להיות יזמים מובחרים, אחרי שיהיו להם את השורשים הנכונים של עולם היזמות, הפוטנציאל שלהם יהיה גדול עוד יותר כיזמים לעתיד. הסנדאות מופנות גם לאלו מבין העובדים שפחות הולכים לכייוון היזמי, עדיין הם מקבלים כלים ומענה ליצר הסקרני, להבין את התמונה הכוללת של עולם ההיטק", אומרת גל שור, מנהלת HR בחברה.

ברור למה הקורסים האלה טובים לעובדים, אבל כשאותם עובדים מגיעים מטעם החברה בה הם עובדים הם ממתגים גם אותה ולכן מדובר ב-win-win.

מיתוג אישי, אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק מיתוג אישי, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק מיתוג אישי, אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

ואם בחברה שלכם לא מספקים קורסים כאלה, קבלו כמה עקרונות ליצירת מיתוג אישי בעצמכם:

1. ספרו סיפור

דר' שרלין וולטרס, מאמנת ליזמות קריירה ומיתוג כתבה באתר CNBC שאחד המשפטים שנחקקו בזכרונה הוא זה של מומחה העסקים והשיווק סת גודין, שאמר פעם: "אנשים לא קונים מוצרים ושירותים; הם קונים יחסים, סיפורים וקסמים". לכן, היא ממליצה, ספרו את הסיפור הקסום שלכם – מהי התערובת הייחודית משלכם של כריזמה, כישורים, ניסיון ואותו משהו קטן נוסף שאין לאף אחד אחר. אם את זקוקים להשראה חשבו על אנשים שמעולים במיתוג אישי כמו אופרה ווינפרי, מישל אובמה, שריל סדנברג ותחשבו מהם החלקים המעניינים ביותר בסיפור שלהם.

2. בחרו את הדברים שבזכותם את רוצים להיות ידועים

 

במה אתם רואים את עצמכם כמומחים? האם זה ראיית חשבון? עיצוב פנים? האם אתם יצירתיים במיוחד ברעיונות השיווק שלכם? כתיבת קוד? זה לא צריך להיות דבר אחד, אתם יכולים להיות מומחים בכמה דברים.

הקדישו מחשבה לנושאים המבדלים אתכם, לכישורים ולחוזקות שלכם. השתמשו במידע זה כדי ליצור משפט אחד המתאר את הדבר הזה שקיים אצלכם ומבדל אתכם מאחרים.

הצעת הערך שלכם מורכבת ממי אתם, מה אתם עושים ומהו הערך שאתם מביאים לאחר.

3. הכירו את קהל היעד שלכם

 

כאשר אנחנו חושבים על אנשים מסויימים הם מיד מתקשרים אצלנו לתיאור כמו 'אמן רציני' או 'אתלט'. השאלה החשובה ביותר במיתוג אישי היא מה אתם רוצים שהקהל שלכם יחשוב כאשר הם שומעים את השם שלכם. עם מה אתם רוצים להיות מזוהים. כדי לענות על השאלה הזאת, לפני הכל תצטרכו לדעת מיהו קהל היעד האידיאלי עבורכם, כך לפי סימון מוזר, בטיפים למיתוג אישי שפרסם בפורבס.

הכרה מעמיקה של קהל היעד שלכם – האם אלה משקיעים, מעסיקים פוטנציאליים, אנשים שירכשו את המוצר שלכם, הקהל הרחב – היא קריטית על מנת לנסח את יעדי המיתוג שלכם ולפתח חומרים הקשורים בכך כמו בלוג או פרופילים ברשתות חברתיות.

4. צרו את 'נאום המעלית' שלכם

 

נאום מעלית טוב מורכב משלושה-ארבעה משפטים בלבד, לפי וולטרס. זהו סיכום תמציתי של הכישורים, הרקע, החזון ומה שאתם מקווים להשיג. חפשו את הצעת הערך שלכם, את התשוקות והמיומנויות שלכם כדי למצוא את מילות המפתח שכדאי לכלול בנאום המעלית.

השתמשו בנאום הזה כשאתם פוגשים מישהו חדש בוובינרים, אירועים, או כל מקום כולל אפילו ראיונות עבודה.

5. היו אותנטים

 

הרבה אנשים מדברים על הכישורים שלהם, ההישגים שלהם והאמונות שלהם ברשתות החברתיות. עם זאת, בכל הקשור למיתוג אישי, לא תשיגו את התוצאות הרצויות אם לא תעבירו את המסר שאתם באמת מאמינים במה שאתם עושים. ישנם כמה עקרונות שישפרו את המיתוג האישי שלכם אבל מבלי שתהיו אותנטיים ונאמנים לעצמכם – זה לא יעבוד. בכל מקרה מומלץ לסייע לאנשים למצוא אתכם על ידי כך שתהיה נוכחים ברשתות ומחוץ להן, לפנות לקהל הנכון, ולכוון להיות 'מוביל קהל' בתחום שנוגע לליבכם, פשוט עשו זאת בצורה שהולמת את הערכים שלכם ואת מי שאתם.

תגיות