אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיפור במדד אמון הצרכנים במחצית השנייה של פברואר צילום: עמית שעל

שיפור במדד אמון הצרכנים במחצית השנייה של פברואר

לפי הלמ"ס, המדד עלה ממינוס 17% במחצית הראשונה של החודש שעבר למינוס 7% במחצית השנייה של החודש. הסיבות - המשך היציאה מהסגר ופתיחת המשק

10.03.2021, 16:13 | אורנה יפת

החלת השלב השני בתוכנית היציאה מהסגר ופתיחה נרחבת יותר של המשק, במקביל למבצע החיסונים שהתרחב גם לגילאי 16 ומעלה, שיפרו את מדד אמון הצרכנים במחצית השניה של חודש פברואר והוא עלה למינוס 7% לעומת מינוס 17% במחצית הראשונה של פברואר. כך עולה מדיווח של הלמ"ס. העלייה בערך המדד מצביעה של שיפור בציפיות הציבור.

קראו עוד בכלכליסט

הציבור אופטימי בנוגע לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה. על פי הלמ"ס, המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עלה ל-4% לעומת מינוס 14% במחצית הראשונה של החודש.

גם המאזן המתייחס לכוונות של הציבור לבצע רכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עלה ממינוס 33% במחצית הראשונה של פברואר למינוס 17% במחצית השנייה של פברואר. מאזן זה רושם מגמת שיפור מאז המחצית השנייה של אוקטובר 2020.

המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על 7% לעומת 1% במחצית הראשונה של פברואר. הערך החיובי של מאזן זה מאז המחצית הראשונה של נובמבר מצביע על אופטימיות זהירה של הציבור.

המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על מינוס 24% במחצית השנייה של פברואר לעומת מינוס 23% במחצית הראשונה.

מבצע החיסונים מעורר אופטימיות בציבור. כיכר רבין, צילום: עידו קסלר מבצע החיסונים מעורר אופטימיות בציבור. כיכר רבין | צילום: עידו קסלר מבצע החיסונים מעורר אופטימיות בציבור. כיכר רבין, צילום: עידו קסלר

החל מחודש מרץ 2020, על רקע משבר הקורונה, ניתן להבחין בירידה שנרשמה במדד אמון הצרכנים ובמאזנים המרכיבים אותו. בחודש מרץ 2020, עם החלת ההגבלות על האוכלוסייה ועל פעילות המשק, ירד המדד למינוס 22% לעומת מינוס 6% בפברואר, ובחודש אפריל 2020, עם תחילת הסגר הכללי הראשון, ירד המדד למינוס 31%. על פי הלמ"ס, גם לאחר השיפור שבא בעקבות ההקלות בחודשים מאי ואוגוסט, היה אמון הצרכנים נמוך משמעותית מזה שנרשם בשנים 2019-2016.

באוקטובר, עם החלת הסגר השני, עמד מדד אמון הצרכנים על מינוס 28% ובנובמבר, עם ההתקדמות בתוכנית היציאה מהסגר השני, והציפייה להגעתם של החיסונים לישראל, עלה מדד אמון הצרכנים למינוס 20%. בדצמבר, החודש שבו החל מבצע החיסונים, עמד מדד אמון הצרכנים על מינוס 16% ובינואר, עם תחילת הסגר השלישי על האוכלוסייה, במקביל להתרחבות מבצע החיסונים, עמד מדד אמון הצרכנים על מינוס 15%.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות