אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איזיג'ט פיצתה נוסעת שהתבקשה לעבור מושב בגלל נוסע חרדי צילום: רויטרס

איזיג'ט פיצתה נוסעת שהתבקשה לעבור מושב בגלל נוסע חרדי

הנוסעת הישראלית טענה לאפליה נגד לקוחות. חברת התעופה הבריטית הודתה כי לא עמדה במדיניות לפיה אין להיענות לבקשות מנוסעים שמבקשים להעביר ממקומן נשים. סכום הפיצוי לא פורסם בהסכמת הצדדים

11.03.2021, 11:13 | חדשות חוץ
חברת התעופה הלואו-קוסט הבריטית איזיג'ט (Easyjet) פיצתה ישראלית שנתבקשה לעבור מושב בטיסה מתל אביב מכיוון שחרדי סירב לשבת על ידה. סכום הפיצויים לא פורסם בהסכמת הצדדים. 

החברה הבריטית הודתה כי במקרה הזה לא עמדו במדיניות לפיה אין להיענות לבקשות מנוסעים שמבקשים להעביר ממקומן נשים, ולכן יעבירו את הצוותים הכשרות נוספות בנושא.

הנוסעת, מלני וולפסון עלתה לארץ מבריטניה ומתגוררת בתל אביב. היא הגישה את התביעה נגד איזיג'ט בשנה שעברה ודרשה פיצויים בגובה 15 אלף פאונד (66,438 שקל). לדבריה, התקרית ארעה בטיסה ב-2019 אז ביקשו ממנה גבר חרדי ובנו שכבר ישבו בשורה שבה היא הייתה אמורה לשבת,  להחליף מקום עם גבר שישב כמה שורות לפניהם. וולפסון ציינה כי חשה "פגועה ומושפלת" מהבקשה אך הסכימה להחליף מקומות מתוך רצון לא לעכב את הטיסה.  

מטוס של איזיג מטוס של איזיג'ט | צילום: רויטרס מטוס של איזיג

אלא שהיא נתקלה בבקשה דומה בטיסה נוספת של איזיג'ט ללונדון מצד שני חרדים, אך בפעם הזו סירבה. שתי נוסעות אחרות הסכימו בסופו של דבר להחליף מקום עם שני החרדים שהיו אמורים לשבת לידה. לטענתה, אנשי הצוות של איזיג'ט בטיסה לא ואו הגנו על זכותה להישאר במושב שלה.

בשני המקרים התלוננה וולפסון בפני חברת התעופה. היא ציינה גם כי מדובר בהפרה של החוק הישראלי, שאוסר על אפליה נגד לקוחות על בסיס גזע, דת, לאום, ארץ מוצא, מגדר, נטייה מינית, דעות פוליטיות או מעמד אישי.

בהודעה משותפת מצד וולפסון ואיזיג'ט נאמר כי "באיזיג'ט מודעים למצב שבו חלק מהנוסעים טוענים שאינם מרגישים בנוח לשבת ליד נשים שאינן קרובות משפחה שלהם בשל האמונות הדתיות שלהם וכתוצאה מכך מבקשים שאחד הדיילים או הדיילות יבקשו מהנוסעת לעבור מושב. באיזיג'ט לא מאמינים שיש לשאול נוסעות לעבור מושב רק בשל המגדר שלהן. לחברת התעופה יש מדיניות לעדכן בנימוס לקוחות שמעלים את הבקשה הזו שלא יענו לה. לרוע המזל, לפי מלני וולפסון המדיניות הזו לא אומצה במקרה שלה. באיזיג'ט מחוייבים לפעול נגד כל אפלייה בטיסות שלה. אנחנו מתייחסים לנושא ברצינות רבה ובנוסף לפיצויים לוולפסון על החוויה שעברה, אנחנו מתכוונים להעביר הכשרות נוספות לצוות ולהחדש את ההנחיות שלנו על מנת למנוע מתקריות מסוג זה לקרות שוב בעתיד". 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות