אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אזהרה בארה"ב: ליקויים בניסויים של טסלה בטכנולוגיית הנהיגה האוטונומית צילום: AP

אזהרה בארה"ב: ליקויים בניסויים של טסלה בטכנולוגיית הנהיגה האוטונומית

רשות הבטיחות בדרכים קוראת להחמיר את הדרישות בניסויים בגרסת הבטא של מערכת הטייס האוטומטי של טסלה שהושקה לאחרונה; לטענתה, הם מתבצעים בכבישים ציבוריים תחת פיקוח מוגבל ודרישות דיווח מינימליות

13.03.2021, 08:59 | חדשות חוץ
רשות הבטיחות בדרכים בארה"ב (NTSB) קוראת להחמיר את הדרישות לבדיקת מכוניות אוטונומיות, והשינויים המוצעים עלולים להשפיע על האופן בו טסלה בוחנת את המערכות האוטונומיות שלה, כך מדווח אתר CNBC. השינויים הועלו במכתב מחודש שעבר שחיבר יו"ר הרשות, רוברט סמוולט (Robert Sumwal). שמה של יצרנית המכוניות החשמליות טסלה מוזכר 16 פעמים במכתב.

קראו עוד בכלכליסט

לפי סמוולט, טסלה השיקה לאחרונה גרסת בטא של מערכת הטייס האוטומטי שלה "המתוארת כבעלת יכולות נהיגה אוטונומיות", אך בדיקת המערכת החדשה מתבצעת בכבישים ציבוריים תחת פיקוח מוגבל או דרישות דיווח מינימליות. המכתב נשלח למינהל הלאומי לבטיחות בכבישים ומחלפים (NHTSA) – סוכנות אחות של רשות הבטיחות בדרכים – שכן לטענתו של סמוולט "הגישה החופשית של NHTSA" גורמת לסיכונים פוטנציאליים לנהגים למשתמשים אחרים בכבישים.

רכב טסלה שעבר תאונה, צילום: איי פי רכב טסלה שעבר תאונה | צילום: איי פי רכב טסלה שעבר תאונה, צילום: איי פי

המלצותיו של סמוולט כוללות דרישה לחייב את יצרניות הרכב לכלול מערכות להימנעות מהתנגשות בכל המכוניות. ספציפית בנוגע לטסלה, הוא ממליץ לבדוק את המכוניות עם מערכת הטייס האוטומטי כדי לקבוע האם מגבלות התפעול של המערכת, האפשרות לשימוש לא הולם מצד נהגים והיכולת להפעיל את כלי הרכב מחוץ לתחום התפעול המוגדר מהווים סיכון גבוה לבטיחות. סמוולט מעוניין גם שה-NHTSA תעביר עדכונים מפורטים יותר לרגולטורים. כיום, מפתחי המכוניות האוטונומיות יכולים להעביר מרצונם את המידע, אך אינם מחויבים לעשות זאת.

רשות הבטיחות בדרכים היא זו שחוקרת את תאונות הדרכים, בהן תאונות של מכוניות של טסלה שהיו מעורבות בהן מערכות הטייס האוטומטי. הרשות גם מעבירה המלצות בטיחות לרגולטורים ולתעשיית המכוניות. לעומת זאת, המינהל הלאומי לבטיחות הוא שקובע האם לבצע ריקולים למכוניות, מערכות או חלקים ספציפיים, המינהל הוא גם זה שקובע את התקנים ואת חובת הדיווחים על בטיחות הרכבים והעיצוב, כולל תקנות חיסכון בדלק. שינוי הכללים יפגע קרוב לוודאי ביכולת של טסלה לבדוק את מערכות הנהיגה האוטונומיות שלה. כיום היא משתמשת בנהגים ובכבישים ציבוריים כפיילוטים. עד כה נמנעו ב-NHTSA מפיקוח נוקשה על מערכות הנהיגה האוטונומיות. סגן יו"ר המנהל ג'יימס אוונס טען כי אינו מעוניין "לדכא חדשנות" עם רגולציה מוקדמת מדי. לכן המנהל מותיר את המשימה בעיקר לממשלות המקומיות.

כיום טסלה מוכרת חבילת תוכנת פרימיום ב-10,000 דולר שמשווקת כ"נהיגה אוטונומית מלאה". החברה מסרה כי בקרוב תאמץ מודל מנויים ללקוחות המעוניינים בחבילה אך לא רוצים לשלם מראש את הסכום המלא. החברה של אלון מאסק גם מעניקה ללקוחות נבחרים גישה לגרסת הבטא של התוכנה ובכך הופכת אותם לבודקים של המערכות. מלבד התוכנה למכוניות של טסלה יש גם מאפיינים נוספים של נהיגה אוטונומית, המכונים טייס אוטומטי. עם זאת, בטסלה מציינים בפני הלקוחות כי יש להשתמש במערכות תחת פיקוח.

תגיות