אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הביקוש לחומרי ניקוי בקורונה הקפיץ את הרווח של סנו ב-36% צילום: שאטרסטוק

הביקוש לחומרי ניקוי בקורונה הקפיץ את הרווח של סנו ב-36%

הסתכם ב-215 מיליון שקל ב-2020. מכירות החברה צמחו ל-1.8 מיליארד שקל - עלייה של 14% ביחס ל-2019. עלות שכר המנכ"ל - 2.3 מיליון שקל בשנה

15.03.2021, 15:11 | נורית קדוש

החשש מנגיף הקורונה, הקפיץ את מכירות חומרי הניקוי והחיטוי של סנו וסייע לחברה לחתום את 2020 עם זינוק של 36% ברווח הנקי שהסתכם ב-215 מיליון שקל.

מכירות החברה צמחו בשנת הקורנה ב-1.8 מיליארד שקל, עלייה של 13.8% ביחס ל-2019. מדובר בצמיחה בשיעור גבוה מזה שצמח שוק מוצרי הצריכה (8.9%).

הצמיחה הושגה מכל מגזרי הפעילות, כשבראשם מגזר מוצרי הניקוי ואחזקת הבית שצמח ב- 17%. מכירות מוצרי הנייר ומכירות במוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה, צמחו ב- 8% בלבד ואילו זינוק חד של 24% נרשם במכירות ציוד נקיון לשוק המוסדי, שפעילותו הואטה בשל המגבלות שהוטלו על הפעלת בתי מלון ומסעדות.

העלייה בפעילות, נרשמה לצד עלייה חדה יותר (17.6%) ברווח הגולמי שהסתכם ב-713 מיליון שקל. זאת בעקבות ירידה במחירי חומרי הגלם במחצית הראשונה של השנה, אשר אפשרה לחברה לשפר את הרווחיות הגולמית של החברה לכמעט 40% מהמכירות.

ירידה בשיעור הוצאות המכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, אפשרה לסנו לרשום זינוק של 38% ברווח התפעולי שהסתכם ב-288.4 מיליון שקל. הזינוק ברווח, נרשם למרות העלייה בהוצאות המימון ובמסים.

אלכס לנדסברג יו"ר חברת סנו, צילום: אוראל כהן אלכס לנדסברג יו"ר חברת סנו | צילום: אוראל כהן אלכס לנדסברג יו"ר חברת סנו, צילום: אוראל כהן

לצד העליה במכירות, מתמודדת סנו עם מגמה מתמשכת של שחיקה במחירי המכירה כתוצאה מתחרותיות בענפי פעילות החברה. הקבוצה ממשיכה לנקוט בהליכי התייעלות פנימית לצד השקעה בשיפורים טכנולוגים. עלות שכרם של 5 בכירי החברה הסתכמה ב- 8.2 מיליון שקל. עלות שכרו של בעל השליטה (54.5%) אלכס לנדסברג, המכהן כסגן יו"ר הדירקטוריון הסתכמה ב-1.3 מיליון שקל ועלות שכרו של יובל לנדסברג מנכ"ל עמדה על 2.3 מיליון שקל.  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות