אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרכבת מחפשת סטארט-אפים בתחום הנגישות לבעלי מוגבלויות צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל

הרכבת מחפשת סטארט-אפים בתחום הנגישות לבעלי מוגבלויות

כיום יכולים לקויי ראייה ושמיעה לתאם מראש את נסיעתם ולקבל ליווי של דיילי נגישות; במטרה לאפשר לבעלי מוגבלויות עצמאות מרבית, הרכבת פרסמה קול קורא לאיתור חברות שישתתפו בפיילוט; הדרישה העיקרית: אפליקציה חינמית שהנוסעים יוכלו להוריד

16.03.2021, 12:57 | ענת רואה

רכבת ישראל מחפשת סטארט-אפים וחברות טכנולוגיה בתחום הנגישות לצורך שיפור השירות לנוסעים עם מוגבלות: לקויי ראייה ולקויי שמיעה. בימים האחרונים פורסם קול קורא המזמין חברות שפיתחו טכנולוגיות מתאימות להציע את עצמן ולהשתתף בפיילוט במסגרתו תבחן הטכנולוגיה למשך 30 ימי עבודה באחת מתחנות הרכבת.

קראו עוד בכלכליסט

מדי שנה נוסעים ברכבת כ-60,000 נוסעים עם מוגבלויות, ביניהם אלפים רבים עם מוגבלויות שמיעה וראייה. נוסעים אשר מתאמים נסיעה מלווים על פי בקשתם על ידי דיילי נגישות לאורך כל שהייתם ברכבת, מהכניסה לתחנה, דרך הנסיעה בקרון, ועד הירידה בתחנת היעד. יחד עם זאת, בעלי המוגבלויות אינם יכולים להנות מעצמאות אלא כאמור נזקקים לסיוע.

ברכבת מחפשים חברות שיקלו על בעלי מוגבלויות, צילום: רכבת ישראל ברכבת מחפשים חברות שיקלו על בעלי מוגבלויות | צילום: רכבת ישראל ברכבת מחפשים חברות שיקלו על בעלי מוגבלויות, צילום: רכבת ישראל

כעת, לאור הגידול בכמות הנסיעות של נוסעים עם מוגבלויות, ובמטרה לשפר את הנגישות וחווית הנסיעה, בדגש על עצמאות מירבית של הנוסע, מסרה הרכבת כי היא תשקיע מאמצים ומשאבים בחיפוש אחר טכנולוגיות נגישות חדישות ומתקדמות שיאפשרו שיפור חוויית הנוסע.

עם סיום הגשת המועמדויות, ייבחרו הזוכים וייצא לדרך פיילוט במסגרתו יותקנו המערכות בתחנות רכבת שייבחרו על בסיס מספר נסיעות גבוה של אנשים עם מוגבלויות, במטרה להקל להנעים את ההתמצאות במרחב התחנה, שדרוג רמת הבטיחות, וקבלת התראות ועדכונים על שינויים בתנועת הרכבות. טכנולוגיות אלה יצטרפו לשירות האנושי הקיים, אשר ימשיך גם עם התקנתן.

במסגרת ההליך מבקשת הרכבת לקבל מידע והשתתפות בפיילוט בעניין אוכלוסיות לקווי ראייה ועיוורים, שיכלול הכוונה לנקודות עניין בתחנת הרכבת באמצעות חיישנים, אמצעי עזר טכנולוגיים נוספים או רמקולים או לחלופין על גבי אפליקציה.

לפי הפרסום, על הטכנולוגיה לעמוד במספר דרישות ובהן שהיא מוצעת ומותקנת ופועלת במבנה ציבורי במשך 12 חודשים אחרונים לפחות; ניתנת לשימוש ע"י אפליקציה לטלפון נייד, יכולת לספק שירותי אחזקה בטוח זמן של עד 48 שעות מרגע התקלה ועוד.

ביחס לאוכלוסיית כבדי השמיעה והחירשים, הפיילוט יכלול תרגום הודעות קוליות המושמעות ברחבי התחנה ויהפוך אותם לטקסט באמצעות אפליקציה לטלפון נייד. הדרישות הן שתהיה טכנולוגיה שמוצעת קיימת ופועלת 6 חודשים לפחות, באמצעות אפליקציה חינמית שניתנת להורדה וכן מוקד תמיכה, פתרון לתקלות וכו'.

לפי המודעה, הרכבת תיתן מענק של 5,000 שקל לכל חברה שתשתתף בפיילוט, ויבוצע שימוש בטכנולוגיה של החברה המשתתפת למשך 30 ימי עבודה. ניתן להגיש הצעות עד אחרי פסח.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות