אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"גיימרים הולכים לטוויטר כי זה המקום באינטרנט שאפשר לנהל בו שיחות" צילום: twitter

גיימריסט

"גיימרים הולכים לטוויטר כי זה המקום באינטרנט שאפשר לנהל בו שיחות"

דווקא טוויטר, הרשת החברתית הכי טקסטואלית מכולן, מושכת אליה המוני אנשים מתעשיית משחקי הווידאו, הכל כך ויזואלית. בראיון לגיימריסט, ראש תחום הגיימינג בחברה רישי צד'הה מסביר למה גיימרים נמשכים לטוויטר - ואילו כלים היא מציעה למפתחי משחקים בתחילת דרכם

17.03.2021, 11:22 | עמית קלינג
ברור לגמרי מה יש לפוליטיקאים, לעיתונאים, לקומיקאים ולמדענים לעשות בטוויטר. זו רשת חברתית שעושה שימוש נבון, גם אם לפעמים מתיש, בשילוב בין מינימליזם להגזמה. כל החפירות שבעולם, אבל רוב הזמן בטקסט (ואם יש לכם מגיבים מעצבנים, אז גם בגיפים). פורמט שלכאורה כופה על המשתמשים שלו לנסח את המחשבות שלהם בקצרנות וביעילות, אבל פעם אחר פעם הציוצים שנהיים הכי ויראליים הם דווקא שרשורים ארוכים. וכמובן, זו פלטפורמה מהירה, פטפטנית, עם פתח יותר גדול לאינטרקציות בין סלבריטאי הפלטפורמה, בין אם הם מפורסמים גם מחוץ לה או לא, לבין שאר האנושות. וגם לריבים, כמובן.

עוד מגיימריסט

אבל כל זה לא מסביר עד הסוף מדוע טוויטר נהנית, בפרט בשנים האחרונות, מפיד גיימינג שוקק במיוחד. משחקים הם מדיום מאוד, מאוד ויזואלי – ולמרות שטוויטר עשתה בתקופה האחרונה מספר צעדים על מנת להרחיב את הדגש שלה גם על תוכן וידאו, בין היתר בהשקת מקבילה לסטורי בשם Fleets, היא עדיין הרשת החברתית בעלת הדגש הגדול ביותר על טקסט נטו. אבל גיימרים, עיתונאי גיימינג ומגוון רחב של מפתחים ויוצרים מהתחום חוזרים אליה מדי יום, לפעמים מספר רב של פעמים ביום, על מנת לדבר על מה שחדש – או ישן – בתעשייה, כשהם רחוקים מאוד מזירות סושיאל מובהקות של גיימינג, כגון שירות הסטרימינג טוויץ'.

ראש תחום גיימינג בטוויטר רישי צד ראש תחום גיימינג בטוויטר רישי צד'הה. "חשוב שיוצרים יתחייבו ב-100% לפלטפורמה" | צילום: twitter ראש תחום גיימינג בטוויטר רישי צד

טוויטר הייתה יכולה להתייחס לפיד הגיימינג בה כתופעה טבעית נחמדה, אבל משנית לזירות ההתרחשות המרכזיות שלה. במקום, היא מתכננת חד-משמעית להרחיב ולהעמיק את המעורבות שלה בתחום, ולשם כך פועל בה רישי צ'דהה, ראש תחום גיימינג בטוויטר.

אז מה בעצם עושה ראש גיימינג בטוויטר?

"אני עובד עם כל השותפים שלנו – מ-IGN ועד אקטיוויז'ן, קבוצות eSports, טקס פרסי המשחקים, בתחומי הרווחים, התפוצה והרלוונטיות". בקיצור, איך מפיצים תוכן – ואיך עושים ממנו כסף.

עבור צ'דהה, זה אומר למשל לעבוד עם חברות הפצת משחקים ולסייע להן לקדם ולבנות הייפ סביב השקות - גם אם מונחים כמו "אסטרטגיית תוכן" יושבים עדיין יותר טוב על פלטפורמות כמו פייסבוק או אינסטגרם. לעומתה, טוויטר עדיין מחזיקה בפיד יותר כרונולוגי, פחות אלגוריתמי, עם יותר משקל לבחירות המעקב של המשתמשים. זה לא שאין בה תוכן מקודם – אבל הוא פחות מובלט מאשר אצל המתחרות. למשל, קיימת לשונית של "נושאים" שמאגדת ציוצים מכל רחבי העולם לפי נושא מסוים, וצ'דהה מדגיש את החשיבות שלה במה שהוא עושה – אבל באפליקציה היא עדיין יחסית מובלעת ולא נמצאת בחזית הפיד.

המשחק אמונג אס. החברה המפתחת התמקדה בטוויטר המשחק אמונג אס. החברה המפתחת התמקדה בטוויטר המשחק אמונג אס. החברה המפתחת התמקדה בטוויטר

למרות שורה של שינויים, טוויטר היא עדיין פלטפורמה מאוד טקסטואלית, וגיימינג הוא מדיום מאוד ויזואלי. איך זה מסתדר ביחד?

"אני עובד בטוויטר כמעט ארבע שנים אבל אני משתמש באתר כבר כמעט 12 שנה, וזה מאוד נכון מכל מה שראיתי. קהלי גיימינג מאוד זורמים לפלטפורמה והם גם מצייצים הרבה. מבחינת התפיסה שלי, טוויטר זה המקום באינטרנט שבו מנהלים שיחות. אבל יש לזה הרבה מרכיבים: זה טקסט, זה תמונות, זה גיפים, זה וידאו, זה לייב, והקהל של תעשיית הגיימינג מצא דרך לעשות הרבה שימוש בפורמטים האלה – בדגש גדול על סרטונים קצרים".

היית מצפה שכל הדברים האלו יקרו בפלטפורמות ייעודיות לסרטונים קצרים, כמו אינסטגרם או טיקטוק, אבל טוויטר נהנית משיח גיימרי מאוד חזק, בדגש משמעותי על מפתחי אינדי שממש מתעלים את הפלטפורמה בשביל לקדם את הפרויקטים שלהם.

"אחת הדוגמאות הכי טובות למפתחים עצמאיים שנכנסו חזק לפלטפורמה הם InnerSloth, שעשו את אמונג אס. הם הימרו על הפלטפורמה באופן כמעט בלעדי, קידמו את המשחק בעיקר אצלנו, ותוך שישה חודשים יותר ממיליון גולשים עקבו אחר עמוד הנושא של אמונג אס (הלשונית שהוזכרה לעיל, להבדיל מחשבונות רשמיים של החברה או המשחק – ע.ק). אני חושב שזו הדוגמא הכי טובה למפתחים שהצליחו בפלטפורמה. מדיהטוניק, היוצרים של Fall Guys, עוד להיט ענק מהשנה שעברה, גם שמו המון דגש על טוויטר. אתה מופתע שכל זה קורה ברשת חברתית פחות ויזואלית מהמתחרות שלה – אבל זה פשוט עניין של איך שקהילת הגיימינג משתמשת בטוויטר, עניין של איך שהשיחה בנויה. באינסטגרם או בפלטפורמה אחרת אתה משאיר תגובה על פוסט של מישהו והיא הולכת לאיבוד בים של תגובות אחרות. בטוויטר כל תגובה היא שיחה אחד-על-אחד שיכולה להתפתח".

צפויה אינטגרציה טכנולוגית יותר מעמיקה בין טוויטר לפלטפורמות גיימינג או סטרימינג משחקים?

"אני חושב שזה פחות משנה כל עוד אנשים חוזרים לטוויטר לדבר על מה שהם חווים במשחק או רואים אצל סטרימר או בתחרות איספורטס. האם יש מקום לקדם את זה מבחינה טכנולוגית? כנראה שכן, אבל מה שמעסיק אותנו כרגע הוא איך אנחנו מטפחים את התקשורת שכבר מתרחשת אצלנו. אם אתה מסתכל על הנתונים של אירועי האיספורטס הכי גדולים בשנה שעברה, אתה תראה שהם ממש מקבילים למשחקים שהכי דוברו אצלנו בשנה שעברה, כיום ליג אוף לג'נדס בצמרת, בעבר זה היה קול אוף דיוטי. כל שנה אנחנו רואים את ה-eSports צומח ומתגבר - והשיח סביב זה הולך להיות חלק מאוד משמעותי בעתיד דיוני הגיימינג בטוויטר".

נניח שאני מוציא מחר משחק ראשון ואני לא יודע שום דבר על טוויטר, אבל אני רוצה לקדם אותו. מה אני צריך לדעת?

"קודם כל, לקחת בחשבון את כל הכלים שעומדים לרשותך בטוויטר, לחשוב לא רק על טקסט אלא גם על תכני וידאו קצרים, על תמונות, על גיפים. לחשוב איך לבנות קול שיוכל לדבר לא רק בשם המותג שלך אלא גם שיוכל לשוחח עם הקהל שלך. אני חושב שמה שהכי חשוב זה להתחייב לפלטפורמה, מה שהיא לא תהיה. אם אתה בתחילת הדרך של המותג שלך, ואתה מחליט שאתה מתחייב לטוויטר בשביל לקדם את המשחק שלך, תתחייב אליו ב-100%, אל תנסה לעשות גם טוויטר, גם פייסבוק, גם אינסטגרם בו זמנית. וכמובן, לשתף פעולה עם האנשים הנכונים שיכולים לקדם את המשחק שלך ובאמת לקחת אותו לרמה הבאה".

תגיות