אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המובטלים לא רוצים לחזור מחל"ת? זה לא מה שאומרים המספרים צילום: באדיבות שירות התעסוקה

המובטלים לא רוצים לחזור מחל"ת? זה לא מה שאומרים המספרים

אחרי חודש של פעילות, רק 15 מתוך 93 תלונות שהוגשו לקו של שירות התעסוקה לדיווח על מובטלים שמסרבים לחזור מחל"ת נמצאו מוצדקות; מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור: "מתברר שלא מדובר בתופעה גורפת"

17.03.2021, 11:39 | שחר אילן

למרות התלונות הרבות של נציגי המעסיקים, לפיהן 'מובטלי הקורונה' לא רוצים לחזור מחל"ת, למלשינון שמפעיל שירות התעסוקה הוגשו עד היום 93 תלונות בלבד - ורק 15 מהן נמצאו כמוצדקות. כך עולה מנתונים שמפרסם היום (ד') שירות התעסוקה, חודש לאחר הפעלת המלשינון.

בחודשים האחרונים הרבו מעסיקים להתלונן על עובדים המסרבים לחזור מחל"ת, ומעדיפים לנצל את האפשרות לקבל דמי אבטלה עד סוף יוני. הטענות התגברו עם פתיחת ענפי המזון והאירוח, בהם עובדים סטודנטים רבים - שדמי האבטלה מאפשרים להם שנת לימודים ללא עבודה.

קראו עוד בכלכליסט

בשל כך השיק לפני כחודש שירות התעסוקה "מלשינון" מקוון, המאפשר למעסיקים הנתקלים בסירובי עובדים לחזור מחל"ת לדווח על כך. בתום חודש להפעלת המלשינון התברר ש-56 מעסיקים בלבד התלוננו על 93 עובדים. לאחר בירור שביצע שירות התעסוקה, התברר כי רק 15 סירבו לחזור מסיבה שאינה מוצדקת - וקצבת דמי האבטלה שלהם הוקפאה לזמן קצוב.

 , צילום: באדיבות שירות התעסוקה צילום: באדיבות שירות התעסוקה  , צילום: באדיבות שירות התעסוקה

סיבה מוצדקת לסירוב יכולה להיות הרעה בתנאי העבודה, דוגמת קיצוץ משרה, קיצוץ שכר והוספת מטלות. סיבה אחרת יכולה להיות כאשר המעסיק לא הוציא לחל"ת אלא פיטר, ולכן אין לעובד מחויבות לחזור. בשירות התחשבו גם בנסיבות אישות חריגות.

מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור, אמר כי "השירות אינו מתעלם מתופעת יוצאי החל"ת המסרבים לשוב לעבודה. עם זאת, מתברר שלא מדובר בתופעה גורפת. כך או כך, ישנם מאות אלפי דורשי עבודה המשוועים לעבודה. אני שב וקורא למעסיקים המתקשים לגייס עובדים להיעזר בשירות התעסוקה, אם באיוש המשרות ואם במגוון של שירותים וכלים תומכי השמה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות