אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למפוטרי בליזארד: קופון של 200 דולר; למנכ"ל: בונוס של 200 מיליון דולר צילום: Getty

גיימריסט

למפוטרי בליזארד: קופון של 200 דולר; למנכ"ל: בונוס של 200 מיליון דולר

ענקית הגיימינג אקטיוויז'ן-בליזארד פיטרה כ-200 עובדים, דווקא בתום שנת שיא לתעשיית המשחקים. לצד חבילת פרישה הכוללת פיצויי פיטורים וביטוח בריאות לשנה, ראו בחברה לנכון לתת למפוטרים 200 דולר להוצאה בחנות המקוונת Battle.net

17.03.2021, 13:41 | עמית קלינג
חברת הענק Activision-Blizzard, אחת מחברות הגיימינג הגדולות בעולם, פיטרה קרוב ל-200 עובדים – כ-50 מהם ממחלקת ה-eSports והאירועים החיים, ואחרים בחברות בת-שונות, בהן King, מפתחת המשחק קנדי קראש. הפיטורים בוצעו על רקע שנת רווחי שיא לתעשיית הגיימינג. זו לא פסחה גם על אקטיוויז'ן-בליזארד - שהמנייה שלה בתקופה האחרונה נמצאת בגובה שיא. במקביל, מנכ"ל החברה בובי קוטיק צפוי לקבל בקרוב תשלום של 200 מיליון דולר. התשלום מגיע מסעיף בחוזה של קוטיק המבטיח לו תשלום על עמידה ביעדים עסקיים - אולם הוא מקבל אותו באמצעות פרצה משפטית שמאפשרת לו לקבל את התשלום בלי קשר לביצועי החברה בפועל. 

עוד מגיימריסט

לפי דיווח של בלומברג, המפוטרים קיבלו חבילות פרישה מכובדות יחסית, הכוללות לפחות שלושה חודשי פיצויים ושנה של ביטוח בריאות לכל עובד. ובכל זאת, הפיטורים משכו תשומת לב שלילית רבה באינטרנט דווקא בגלל פיצוי זניח אך לא שגרתי – שובר של 200 דולר ל-Battle.net, שירות האונליין של בליזארד. במילים אחרות, מפוטרי בליזארד קיבלו פיצוי בדמות קופון למשחקים של החברה שהרגע פיטרה אותם.

מנכ"ל אקטיוויז מנכ"ל אקטיוויז'ן-בליזארד בובי קוטיק | צילום: Getty מנכ"ל אקטיוויז

"זו חבילת פרישה טובה", ציין בחשבון הטוויטר שלו כתב הגיימינג של בלומברג ג'ייסון שרייר, "אבל (הקופון) די מעליב". אתר הסאטירה The Hard Drive, שההומור שלו מתמקד בתעשיית הגיימינג והאינטרנט בכלל, העלה מחדש אייטם קומי שפרסם לפני מספר חודשים, שצוחק על "חבילות השלל" הנפוצות בין היתר במשחקים של בליזארד. לצד האייטם, שכותרתו היא "בליזארד מעניקה לכל עובדיה חבילה עם 8.3% סיכוי לכלול מכתב פיטורים", תהו ב-Hard Drive "איך לעזאזל הם הצליחו לעשות משהו יותר טיפשי מהכתבה שלנו".

שידור חי מליגת Overwatch של אקטיוויז שידור חי מליגת Overwatch של אקטיוויז'ן-בליזארד. כבר אין צורך באירועים חיים | צילום: Blizzard שידור חי מליגת Overwatch של אקטיוויז

העובדה שחלק נרחב מהפיטורים התרחש במחלקת האירועים החיים מבהירה כי באקטיוויז'ן-בליזארד מבינים כי בעידן הקורונה, פחת הצורך באירועים חיים לקידום eSports – או גיימינג תחרותי. בדומה לכל תעשיית המשחקים, גם תחום ה-eSports נמצא בצמיחה משמעותית ולפי מרבית ההערכות רק יהפוך לגדול יותר בשנים הקרובות. אלא שבעקבות משבר הקורונה הענף עבר בקלות רבה למתכונת אירועים דיגיטליים בלבד, ולא ברור מתי הליגות מהתחום יחזרו לקיים אירועים בנוכחות קהל. לעת עתה, אקטיוויז'ן-בליזארד מארגנת את מחלקת ה-eSports שלה ללא תלות בהם.

שתי הליגות הגדולות של אקטיוויז'ן-בליזארד בתחום זה הן במשחקי האקשן Overwatch וסדרת קול אוף דיוטי – שהכותר האחרון בה היה למשחק הנמכר ביותר בעולם ב-2020.

תגיות