אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חגיגת הקריפטו: פיירבלוקס גייסה עוד 133 מיליון דולר

חגיגת הקריפטו: פיירבלוקס גייסה עוד 133 מיליון דולר

החברה, שמפתחת תשתית מאובטחת להעברות נכסים קריפטוגרפים בין ארגונים, גייסה בנובמבר האחרון 30 מיליון דולר. המנכ"ל מיכאל שאולוב: "הרשת הפכה לכלי חשוב לחלק הארגוני של השוק הזה. הסיסמה שלנו היא 'לנוע מהר ולא לשבור דברים'"

18.03.2021, 13:06 |  ויקי אוסלנדר

חגיגת הקריפטו מתדלקת אפיקים נוספים בשוק. פיירבלוקס (FireBlocks), שהשלימה גיוס של 30 מיליון דולר רק בנובמבר האחרון, גייסה 133 מיליון דולר נוספים בסבב C. את ההשקעה הובילו Coatue, Ribbit והשתתפו בה המשקיעים הקיימים Paradigm, Galaxy Digital, Swisscom Ventures, Tenaya Capital ו-Cyberstarts Ventures. בפיירבלוקס לא מסרו את השווי לפיו בוצע הגיוס.

קראו עוד בכלכליסט

פיירבלוקס, שמפתחת תשתית מאובטחת להעברות נכסים קריפטוגרפים בין ארגונים, לא מסרה את השווי לפיו בוצע הגיוס.

החברה הוקמה ב-2018 על ידי המנכ"ל מיכאל שאולוב שייסד את Lacoon Mobile Security שנמכרה לצ'ק פוינט לפני כ-6 שנים תמורת 100 מיליון דולר, סמנכ"ל הטכנולוגיות עידן עפרת שהיה ממייסדי C4 Security שנרכשה על ידי אלביט מערכות וסגן הנשיא למו"פ פבל ברנגולץ ששימש כסמנכ"ל ב-Safend.

לחברה מרכז מו"פ בתל אביב ומשרדים בניו יורק, הונג קונג וסינגפור. "יש לנו 230 לקוחות - משני אנשים עם כלב בגארז' שמנהלים קרן גידור, ועד חברות פינטק גדולות כמו רבולוט ובנק אוף ניו יורק מלון", סיפר שאולוב לכלכליסט.

מעטה ביטוחי של עד 30 מיליון דולר בשווי נכסים

בפיירבוקס פיתחו כאמור תשתית מאובטחת להעברה, אחסון והנפקת נכסים דיגיטליים, שכוללת מענה לשני צרכים בוערים בשוק: אבטחת ארנקים דיגיטליים ואבטחת העברות על גבי רשתות הבלוקצ'יין. בחברה מציעים ארנק דיגיטלי וידועים בעיקר בזכות רשת פיירבלוקס שפיתחו המשמשת כמעין גרסת שוק הקריפטו לסוויפט. על הרשת מצויים כל לקוחות החברה ובורסות קריפטו גדולות, ומטרתה להבטיח לנמצאים עליה העברה בטוחה של הנכנסים מלקוח אחד לשני.

מיכאל שאולוב, מנכ"ל ושותף מייסד חברת פיירבלוקס מיכאל שאולוב, מנכ"ל ושותף מייסד חברת פיירבלוקס מיכאל שאולוב, מנכ"ל ושותף מייסד חברת פיירבלוקס

רשתות הבלוקצ'יין המבוזרות מציבות אתגר למשתמשים. אומנם הנכסים עצמם מאובטחים קריפטוגרפית, אך הכלים שתומכים בשוק הזה – מארנקים שמאחסנים אותם וכלים אחרים שמסייעים להעביר אותם - לא. לכן התחום סובל מגניבות וטעויות רבות, אירועים לא מבטוחים ושלא ניתנים לתיקון.

בפיירבוקס מבטיחים למשתמשים ברשת העברה של הנכס לכל לקוח אחר שנמצא עליו בביטחון ואף מעטה ביטוחי של עד 30 מיליון דולר בשווי נכסים אם העברה לא התרחשה כנדרש. "אם מסתכלים על הבלוקצ'יין כטכנולוגיה שצריכה להחליף את העולם המסורתי הפיננסי, צריך לייצר שיטה שתבטיח שמיליוני טרנסאקציות שאמורות להתבצע ביום יושלמו כראוי, ושהנכס יגיע בדיוק לאן שאת רוצה שהוא יגיע", אומר שאולוב.

"לנוע מהר ולא לשבור דברים"

הפלטפורמה, שהושקה רק ביוני 2019, אחראית כבר על 5%-7% מכל העברות על הרשת בשוק הקריפטו. בפברואר האחרון עברו דרכה 105 מיליארד דולר בשווי נכסים. המודל העסקי של החברה מבוסס על מנויים שמקנים למשתמשים היקפי העברות כתלות בסוג המנוי, וגביית עמלות העברה במידה ויש חריגה בתנאי המנוי.

האתגר שעומד בפני פיירבלוקס, כמרבית חברות פלטפורמה, גדול. החברה צריכה למשוך אליה לקוחות רבים ככל הניתן לרשת, כדי לבסס את נחיצותה בשוק לכל שחקן ארגוני שרוצה להשתתף בו. בשל כך היא מצויה תמיד במתח בין הצורך לפתח עוד אינטגרציות, להציע מחירים מאוד תחרותיים בשוק עם מספר שחקנים הולך וגובר ותוך כדי תמיד לשמור על סטנדרטים גבוהים של אבטחה.

"הרשת הפכה לכלי חשוב לחלק הארגוני של השוק הזה", אומר שאולוב, "זה הרבה מאוד אחריות. הסיסמה שלנו היא 'לנוע מהר ולא לשבור דברים' (הגרסה ההופכית לאייקונית של פייסבוק 'לנוע מהר ולשבור דברים' – ו"א). יש בנו מתח אינהרנטי גדול מאוד בין לזוז מהר ולספק את היכולות הקריטיות ללקוחות שלנו ולחדש, ומצד שני לשמור על יציבות ואמינות גבוהים לטובת הלקוחות שלנו.

"מהיום הראשון שני דברים אלו התיישבו די טוב. לא היינו צריכים לעשות יותר מדי הנחות לאנשים ומצד שני אנחנו לא חזירים. היו חברות שלקחו על אותם שירותים פי 10 מהמחירים שלנו. המודל שלנו ורמת המחירים שלנו רווחית מאוד ומודל מאוד יציב, הסיבה לזה היא פסיכולוגית. גילינו שאם אנחנו מתמחרים את המוצר זול מדי אנשים לא חושבים שהוא מאובטח. אם אנשים חושבים שהם לא משלמים מחיר הוגן, הם מניחים שאנחנו עושים משהו לא סביר מאחורי גבם", אומר שאולוב.

נכון להיום כדי להצליח לעמוד בלחץ העז שקיים על השוק לחדש ולספק פתרונות לעוד ועוד חידושים, אזוטריים ומטורפים ככל שיהיו מ-NTF ועד מערכות Defi בפיירבוקס שואלים את הלקוחות שלהם במה הם היו רוצים שישקעו בהם. "אנחנו סוקרים את השוק בכל רבעון ושואלים את הלקוחות שלנו באילו פרוטוקולים היו רוצים שנתמוך בהם. יש לנו גם חלק של שאלות פתוחות ומי שנמצא בחוד החנית של התחום יכול להציע דברים שבכלל לא שמענו עליהם", אומר שאולוב.

מייסדי פיירבלוקס. מימין: עידן עפרת, מיכאל שאולוב ופבל ברנגולץ, צילום: יוסי זליגר מייסדי פיירבלוקס. מימין: עידן עפרת, מיכאל שאולוב ופבל ברנגולץ | צילום: יוסי זליגר מייסדי פיירבלוקס. מימין: עידן עפרת, מיכאל שאולוב ופבל ברנגולץ, צילום: יוסי זליגר

"אני מניח שאם נפתח את הסקרים מלפני שנה, בטח מישהו שם דיבר על NFT וסביר להניח שלא התייחסנו לזה", אומר שאולוב. "את המוצר הראשון שלנו ל-Defi למשל השקנו בינואר 2020 ולאף אחד לא היה אכפת ואף אחד לא השתמש בזה. זה היה ממש מביך. בתוך חצי שנה הכל התהפך, והיום יותר מ-50% מהלקוחות שלנו משתמשים ב-Defi. אנחנו לא יודעים לזוז מהיום למחר". בכל זאת כדי להצליח לעמוד בקצב החידושים שהשוק דורש, בחברה פעלו לגייס במהירות שוב, כדי להגדיל משמעותית את צוותי הפיתוח.

"הסנדלר הולך יחף"

השאלה הגדולה שעומדת כעת עבור חברות כמו פיירבלוקס היא שאלת הרגולציה. בכל שוק סחיר אחר, חברה שדרכה נע כ-5% מנפח המסחר של נכסים, היתה צריכה לעמוד בשורה של כללים והוראות ברורים ונוקשים. גם כדי להבטיח הגנה על המשתתפים במערכת מצד אחד וגם כדי למנוע ריכוזיות יתר שעלולה לסכן את יציבות השוק כלל.

"אנחנו מנהלים גישה אקטיבית מול הרגולטורים בכל הטריטוריות שבהן אנו נמצאים (מארה"ב, אנגליה, יפן וסינגפור – ו"א)", מסביר שאולוב שמודה שהרגולטורים לא מצליחים לעמוד בקצב. "מאחר שאנחנו חברת טכנולוגיה, הרגולטורים ניזונים מאיתנו לאן השוק הולך ובסופו של דבר אנחנו Self-Regulated. היום רוב הרגולציה בתחום נוגעת לפעולות הנוגעים להלבנת הון שם הרגולציה היא על הלקוחות שלנו, ואין כל כך פיקוח ברמה הטכנולוגית. זאת למרות שברור שאם היינו 5% במסחר במניות היינו מפוקחים בכבדות. הרגולטורים פשוט לא שם וגם לא ממש ברור מי הרגולטור שאחראי על זה".

בינתיים התחום דוהר קדימה. שוק המטבעות הקריפטוגרפים שווה יותר מטריליון דולר והביטקוין, המטבע הפופולארי מכולם, כבר נסחר במעל 60 אלף דולר למטבע. ישראל כמובן נותרת די מאחור, אף שחברות ישראליות רבות מובילות בתחום, הרגולטור הישראלי עדיין לא משתף פעולה. "יש לנו לקוחות ישראלים, לא הרבה. הבנקים הישראלים מאוד מקשים על לקוחות ישראלים להתעסק עם נכסים דיגיטליים ומטבעות קריפטוגרפים. הסנדלר הולך יחף, הרי החברות המובילות בתחום הן ישראליות שמספקות תשתית לכל הארגונים הגלובליים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות