אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בשל מכרז: דיפלומט עלולה לאבד את השיווק של נסטלה בגיאורגיה צילום: קרן בן ציון

בשל מכרז: דיפלומט עלולה לאבד את השיווק של נסטלה בגיאורגיה

אחרי עשור קיבלה אתמול דיפלומט הודעה מהחברה כי בכוונתה לפרסם מכרז חדש להתקשרות עם מפיץ מקומי. מכירות המזון שלה בגיאורגיה הסתכמו ב-9 החודשים הראשונים של 2020 בכ-60 מיליון שקל; איום זה מתווסף למו"מ עם פרוקטר אנד גמבל, החברה שמהווה את ליבת פעילותה של דיפלומט, על חידוש הסכם ההפצה

18.03.2021, 09:56 | נורית קדוש

 דיפלומט עלולה לאבד נתח מהותי מפעילותה בגיאורגיה: החברה המשווקת מזה עשור את מוצרי נסטלה במדינה, קיבלה אתמול הודעה מנסטלה, כי בכוונתה לפרסם מכרז חדש להתקשרות עם מפיץ בגיאורגיה להפצת מוצריה בגאורגיה החל מעוד 3 חודשים. בכוונת דיפלומט להשתתף במכרז, אך אין ודאות כי היא התבחר על ידי נסטלה.

קראו עוד בכלכליסט

איום זה מתווסף לכך שדיפלומט מנהלת בחודשים האחרונים מו"מ עם פרוקטר אנד גמבל, החברה שמהווה את ליבת פעילותה, על חידוש הסכם ההפצה. מדובר במהלך קריטי, שכן 55% מרכישותיה של דיפלומט בישראל היו מפרוקטר אנד גמבל. גם בגאורגיה, יש לדיפלומט בלעדיות בפרוקטר אנד גמבל והיא רוכשת ממנה 43% מהמוצרים שהיא משווקת.

קבוצת דיפלומט פועלת בגיאורגיה באמצעות דיפלומט גיאורגיה. במסגרת פעילות זו, דיפלומט גיאורגיה אחראית על מערך הרכש, המכירה וההפצה של מוצרי FMCG בגיאורגיה. התקשרויותיה המהותיות של דיפלומט גיאורגיה הן עם פרוקטר אנד גמבל בתחום מוצרי הפארם ועם נסטלה בתחום המזון הכולל ממתקים, תחליפי חלב לתינוקות ומזון לבעלי חיים.

המכירות בגיאורגיה ב-2020 עמדו על 60 מיליון שקל

מטיוטת התשקיף של דיפלומט עולה כי מכירות המזון של החברה בגיאורגיה הסתכמו ב-9 החודשים הראשונים של 2020 בכ-60 מיליון שקל, המשקפים קצב מכירות שנתי של כ-80 מיליון שקל, לעומת מכירות בהיקף של כ-130 מיליון שקל לאורך כל שנת 2019. שיעור הקניות של דיפלומט גיאורגיה מנסטלה עמד ב-2020 על 36% מכלל רכישותיה מספקים לעומת 27% בלבד ב-2019.

איתות לכוונה של נסטלה, אפשר היה למצוא בכך שבניגוד למתכונת ההתקשרות ארוכת השנים של דיפלומט גיאורגיה עם נסטלה, בחודש אוגוסט האחרון, החלה נסטלה לעשות שימוש בזכותה בהתאם להסכם עם דיפלומט ולספק במישרין לרשת בתי מרקחת בשם Aversi את תחליף החלב לתינוקת NUN שעד אז נמכר לרשת על ידי דיפלומט גיאורגיה.

נועם וימן בעל השליטה דיפלומט, צילום: קרן בן ציון נועם וימן בעל השליטה דיפלומט | צילום: קרן בן ציון נועם וימן בעל השליטה דיפלומט, צילום: קרן בן ציון

פעולה זו הוסברה בכך שביכולתה של הרשת להחדיר את מוצרי NUN לשימוש בבתי חולים, בהיותו ספק תרופות גדול שלהם. היקף המכירות של מותג זה ללקוח. עד לפני כחודש, לדיפלומט לא היה ידוע על כוונות של נסטלה לפעול כך גם בעתיד ביחס למוצרים או מותגים המיובאים על ידה, ודיפלומט העריכה כי מגמה זו לא צפויה להתקיים בתחומי הפעילות הנוספים של הקבוצה.

עם זאת, דיפלומט ציינה כי על פי ההסכם בין הצדדים המתחדש אוטומטית בכל שנה, לנסטלה יש זכות לשווק במישרין את כל מוצריה וככל שאירוע חד פעמי זה ייהפך למגמה הדבר עלול לפגוע במכירותיה של דיפלומט גאורגיה, המחזיקה מחסנים בטביליסי ובסמטרדיה וכן עשרות משאיות המושכרות בליסינג תפעולי.

החודש השלימה דיפלומט הנפקה ראשונית לציבור (IPO), והחלה להיסחר בבורסה בת"א. במסגרת ההנפקה, שבוצעה במתכונת של הצעה לא אחידה, גייסה החברה כ-300 מיליון שקל תמורת כ-20% ממניותיה. החברה נסחרת לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות