אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חקירה בארה"ב נגד ויזה בחשד להגבלת תחרות בשוק הדביט צילום: גטי אימגס

חקירה בארה"ב נגד ויזה בחשד להגבלת תחרות בשוק הדביט

משרד המשפטים האמריקאי חוקר האם חברת האשראי מגבילה את יכולתם של הסוחרים להעביר את העסקאות בכרטיסי החיוב המיידי דרך רשתות זולות יותר; בעקבות כך איבדה מנייתה יותר מ-6% במסחר בוול סטריט

20.03.2021, 08:48 | חדשות חוץ

משרד המשפטים האמריקאי חוקר את התנהלותה של ויזה בתחום כרטיסי החיוב המיידי (Debit), כך הודיעה אתמול (ו') חברת כרטיסי האשראי. לאחר הדיווח נפלה מניית החברה ב-6.2% במסחר בוול סטריט ונסגרה במחיר של 206.90 דולר.

קראו עוד בכלכליסט

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי במסגרת החקירה נבדק האם החברה משתמשת בשיטות למניעת תחרות בשוק כרטיסי החיוב המיידי. "משרד המשפטים האמריקאי עדכן את ויזה על תוכניותיו לפתוח בחקירה סביב נהלי כרטיסי החיוב שלה", נמסר במסמכים שהוגשו לרשות ני"ע האמריקאית (SEC), "קיבלנו הודעה שעלינו לשמור על מסמכים רלוונטיים הנוגעים לחקירה".

ויזה, צילום: רויטרס ויזה | צילום: רויטרס ויזה, צילום: רויטרס

לפי הדיווחים, חטיבת ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים בוחנת האם ויזה מגבילה יכולתם של הסוחרים להעביר את עסקאות כרטיסי החיוב המיידי דרך רשתות אחרות שהן זולות יותר. "אנחנו מאמינים שנהלי כרטיסי החיוב של ויזה בארה"ב תואמים לחוק", נמסר בהקשר זה מהחברה, "ויזה משתפת פעולה עם משרד המשפטים". מהמשרד עצמו לא התקבלה תגובה לדיווח.

סוחרים מתלוננים כבר זמן מה על העלות הגבוהה של העמלות על העסקאות, שיכולות לעמוד עד 2% ויותר מכל עסקה ומגיעות למוסדות הפיננסיים שמעבדים את התשלומים.

מקואליציית תשלומי הסוחרים (Merchants Payments Coalition), ארגון הפועל נגד העמלות הגבוהות, מסרו בתגובה כי מדובר בחדשות טובות. "אנחנו מודאגים כבר שנים מההתנהלות הזו המגבילה ניתוב עסקאות כרטיסי החיוב, וזה נהדר לראות שמשרד המשפטים בוחן זאת", מסר דובר הארגון קרייג שירמן.

משרד המשפטים האמריקאי כבר חקר בעבר את תעשיית כרטיסי האשראי, וב-2010 הגיע להסדר עם ויזה ומאסטרקארד במסגרתו הסכימו החברות להציע לצרכנים תמריצים להשתמש בכרטיסי אשראי זולים יותר. עם זאת, באמריקן אקספרס דחו את ההסדר והמחלוקת עם משרד המשפטים הגיעה עד לבית המשפט הגבוה, שב-2018 פסק שחוקי מצד החברה לאסור על סוחרים לנסות להעביר את הצרכנים לכרטיסים זולים יותר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות