אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עדיקה: מספר הלקוחות באתר עלה ב-30% ב-2020

עדיקה: מספר הלקוחות באתר עלה ב-30% ב-2020

הכנסות רשת האופנה עלו בשנה החולפת ב-41% ל-193 מיליון שקל, הרווח הנקי זינק ב-193% ל-4 מיליון שקל; בעקבות סגירת החנויות ברבעון הרביעי, החברה מתמודדת עם הצטברות מלאי שעלול להשפיע על יכולת המכירה שלה בטווח הקצר

21.03.2021, 12:17 | אורנה יפת

רשת האופנה עדיקה סיימה את שנת 2020 עם עלייה של 41% בהכנסות ל-193 מיליון שקל. החברה, שמפעילה אתר מכירות באינטרנט וכן סניפים פיזיים, רשמה זינוק של 193% ברווח הנקי שעמד על 4 מיליון שקל. 

קראו עוד בכלכליסט

העלייה ברווח מיוחסת לעלייה בהכנסות וברווח הגולמי. ב-2020 עלה הרווח הגולמי ב-26% ל-99 מיליון שקל

העלייה בהכנסות החברה, שבשליטת קבוצת גולף, מיוחסת בין היתר לפעילות המגזר הבינלאומי שבו פועלת עדיקה עם אתר אונליין בארה"ב שעדיין לא עבר לרווחיות. ההכנסות במגזר הבינלאומי המריאו ב-327% ביחס ל-2019 ועמדו על 65.3 מיליון שקל בשנת 2020. הוצאות התפעול בפעילות הבינלאומית הסתכמו ב- 29 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה הפעילות הפסד של מיליון שקל .

סניף של עדיקה בניו יורק סניף של עדיקה בניו יורק סניף של עדיקה בניו יורק

הפעילות הבינלאומית אמנם הוסיפה לשורת ההכנסות, אך פגעה בשיעור הרווחיות הגולמית של החברה בשל גובה עלויות השילוח הבינלאומי. גם הרווחיות הגולמית מהפעילות בישראל ירדה בשל עלויות הייבוא וסגירת החנויות. הרווחיות הגולמית של עדיקה ירדה בסוף השנה ב-6% ל-51.7%. סגירת החנויות הפחיתה את הוצאות התפעול והרווח התפעולי השנתי עלה ב-42% ל-13.4 מיליון שקל.

שרשרת האספקה של עדיקה נפגעה משמעותית בעקבות מגפת הקורונה שהובילה להגבלות תנועה בין מדינות ולירידה בהיקף טיסות המטען, ביטול טיסות ועיכובים במשלוחי סחורה. עדיקה שולחת את הסחורה שלה דרך האוויר ונכון להיום מחירי ההובלה גבוהים באופן ניכר מהמחירים טרום משבר הקורונה ולכן החברה מבצעת חלק מהשילוח של הסחורה דרך הים.

בשל סגירת החנויות וצמצום שטחי המכירה ברבעון הרביעי של 2020, מתמודדת עדיקה עם הצטברות של מלאי שהוזמן מראש, אשר משפיע על יכולת גלגול המלאי של החברה, מייקר את העלויות הלוגיסטיות ועלול להשפיע על יכולת המכירה שלה בטווח הקצר. המלאי בשנת 2020 הוכפל ל-40.5 מיליון שקל לעומת 23.3 מיליון בשנת 2019.

הוצאות המכירה והשיווק של עדיקה טיפסו בשנה החולפת ב-29% ל-93 מיליון שקל, בעיקר בשל הכפלת הוצאות הפרסום וקידום המכירות בחו"ל ל-15 מיליון שקל, לעומת 6.6 מיליון שקל ב-2019.

נכון להיום, עדיקה נהנית מהכנסות משירותים שהיא מעניקה לאתרי גולף ואשר הוסיפו לה הכנסות של 25 מיליון שקל ב-2020, אך בספטמבר הקרוב מסתיים ההסכם בין החברות והפעילות הזו, שהוסיפה לעדיקה רווח גולמי של 7 מיליון שקל בשל העליה בהיקפי הפעילות של אתרי הסחר, תיגרע מתוצאות החברה.

בהסתכלות רבעונית, עלו הכנסות החברה ברבעון הרביעי ב-30% והסתכמו ב-59 מיליון שקל בשל העלייה בפעילות בארץ ובארה"ב. ההכנסות משירותי תפעול האתרים של גולף זינקו ברבעון הרביעי ב-78% ל-9.3 מיליון שקל. החברה רשמה ירידה של 10.8% ברווחיות הגולמית ל-42.7% מהמכירות בשל עלויות השילוח לחו"ל.

מספר הלקוחות הפעילים באתר עדיקה צמח ב-30% במהלך שנת 2020 לעומת 2019 ועמד על 189 אלף לקוחות, והסל הממוצע עלה ב-7% ל-179 שקל בישראל. באתר עדיקה בארה"ב עלה מספר הלקוחות הפעילים באתר ב-289% ל-218 אלף לקוחות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות