אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקפה והריאל פגעו בתוצאות שטראוס - הפעילות בישראל צמחה

הקפה והריאל פגעו בתוצאות שטראוס - הפעילות בישראל צמחה

הקבוצה מסכמת את 2020 עם ירידה של 2.2% בהכנסות ל-8.35 מיליארד שקל, שורת הרווח נותרה ללא שינוי, 551 מיליון שקל; מכירות חברת הקפה נפלו ב-12%, פעילות הממרחים והמטבלים ירדה ב-6.3%; הפעילות של שטראוס בישראל צמחה ב-5.5% ל-5.03 מיליארד שקל, הרווח התפעולי טיפס ב-12.8%

22.03.2021, 09:05 | נורית קדוש

קבוצת שטראוס חותמת שנה עם ירידה של 2.2% במכירות שהסתכמו ב-8.35 מיליארד שקל וקפאון ברווח הנקי שעמד על 551 מיליון שקל. החברה תחלק לבעלי המניות דיבידנד בגובה 270 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

הירידה במכירות נבעה בעיקר מהפרשי מטבע בחברת הקפה, בשל החולשה בריאל הברזילאי. המכירות נפגעו גם מהירידה במכירות בארה"ב בעקבות מגיפת הקורונה, ממסגירת נקודות מכירה של עלית קופי בישראל וממגזר מטבלים וממרחים שנפגע מהנסיגה בדולר. בנטרול שערי המטבע, רשמה שטראוס צמיחה מתונה של 4.6% במכירות.

מכירות הקפה של שטראוס בעולם (לא כולל ישראל) ירדו ב-13.6% - אך בנטרול שערי מטבע נרשמה עלייה של 5%, ובברזיל ספציפית צמיחה של 8.4%. בסיכום כולל של פעילות הקפה של שטראוס בארץ ובעולם ירדו המכירות ב-12%, בשל השפעת שערי מטבע, לסכום של 3.28 מיליארד שקל - הרווח התפעולי ירד ב-16.4% ל-354 מיליון שקל - בנטרול ההשפעה נרשמה עלייה כוללת של 2.5% במכירות; פעילות הממרחים והמטבלים בחו"ל ירדה ב-6.3% ל- 722 מיליון שקל, לצד נפילה של 21.3% ברווח התפעולי שהתכווץ ל-56 מיליון שקל.

הירידה במכירות הקבוצה התגלגלה לשורת הרווח הגולמי שנסוג ב-4.5% והסתכם ב- 3.2 מיליארד שקל. הרווחיות הגולמית נשחקה ל- 38.7% מהמכירות לעומת 39.6% ממכירות 2019. השחיקה ברווחיות הגולמית נגרמה כתוצאה מעלייה במחירי הקפה הירוק בברזיל ומשינוי בתמהיל המכירות ועלייה בצריכה הביתית בתחום ממרחים ומטבלים בארה"ב.  

למרות ירידה בהוצאות וזינוק של 71.5% בחלקה של שטראוס ברווחי שטראוס-האייר מים (ששיפרה רווחיות וקיבלה מענק פיתוח בגובה  של 11 מיליון שקל), ירד הרווח התפעולי של שטראוס ב-1% ל-924 מיליון שקל. יחד עם זאת, הרווחיות התפעולית שופרה במעט ל- 11.1% לעומת 10.9% ב- 2019, בין היתר בעקבות התייעלות וחיסכון בהוצאות ייעוץ, נסיעות ואירוח בשל הסגרים והגבלות שהוטלו.  

גיורא בר דעה מנכ"ל שטראוס , צילום: תומי הרפז גיורא בר דעה מנכ"ל שטראוס | צילום: תומי הרפז גיורא בר דעה מנכ"ל שטראוס , צילום: תומי הרפז

 

הפעילות בישראל

בעוד הפעילויות מחוץ לישראל התמודדו עם סביבה מאתגרת, רשמו מכירות הליבה של שטראוס בישראל (חטיבת הממתקים וחטיבת הבריאות) צמיחה של 7.9% ל-3.68 מיליארד שקל, לצד זינוק של 12.8% ברווח התפעולי שהסתכם ב-418 מיליון שקל. הזינוק ברווח התפעולי, הוביל לשיפור הרווחיות התפעולית של שטראוס בישראל ל-11.3% לעומת 10.8% ב- 2019. 

כלל הפעילות בישראל, הכוללת גם את מכירות הקפה בישראל ואת פעילות חברת המים המשווקת את מכשירי תמי 4  (שצמחו בשנה החולפת ב-6.4% ל-668 מיליון שקל) עלו ב-5.5% ל-5.03 מיליארד שקל, עיקר העלייה נרשמה בקטגוריות החלב שהתרחבה בזכות זיכיון אלפרו ולורפק, לצד ירידה במכירות רשת קפה עלית בעקבות סגירת נקודות מכירה במהלך הסגרים.

החברה רשמה בישראל עלייה של 9% ברווח הגולמי, כך שהרווחיות הגולמית עלתה ל- 40.1% מהמכירות; הרווח התפעולי טיפס ב- 12.8%, כך שהרווחיות התפעולית עלתה ל- 11.3% מהמכירות לעומת 10.8% ב- 2019.

עלות שכרם של 5 הבכירים בקבוצת שטראוס, לא כולל תשלום מבוסס מניות הסתכמה ב-20.4 מיליון שקל. עלות שכרה של עופרה שטראוס, מבעלי השליטה המכהנת כיו"ר החברה, הסתכמה ב- 4.83 מיליון שקל. עלות שכרם של הדירקטורים בחברה, בנוסף עלות הבכירים הסתכם ב- 2.9 מיליון שקל. הדירקטורים בחברה הם עופרה ועדי שטראוס, רונית חיימוביץ, ציפי עוזר ערמון, גיל מדין, בנה של רעיה שטראוס, מאיר שני, דוד מושביץ, גליה מאור והדחצים: דליה מאור, דורית סלינגר ודליה לב והדירקטור הבלתי תלוי שוקי שמר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות