אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טויוטה רוכשת מניות איסוזו בשווי 4.2 מיליארד דולר - כדי לעבור לרכב חשמלי צילום: תומר הדר

טויוטה רוכשת מניות איסוזו בשווי 4.2 מיליארד דולר - כדי לעבור לרכב חשמלי

ענקית הרכב תהיה הבעלים של 4.6% ממניות איסוזו. בכוונת החברות לפתח פלטפורמה להנעת רכב חשמלי, ומאוחר יותר לרכבים בעלי הנעת מימן

24.03.2021, 10:41 | תומר הדר

טויוטה העולמית הודיעה היום (ד') על רכישת 39 מיליון מניות של איסוזו בשווי 42.8 מיליארד ין, שהם 4.2 מיליארד דולר. כלומר טויוטה מוטור תהיה בעליהן של 4.6% ממניות איסוזו.

טבמסגרת זו צפויות השתיים לפתח ביחד פלטפורמות להנעת רכב חשמלי - ומאוחר יותר לרכבים בעלי הנעת מימן.

קראו עוד בכלכליסט

טויוטה עצמה מחזיקה כיום במניות של מספר יצרניות רכב גדולות, כאשר ברוב המקרים החברה גם מפתחת עימן רכבים. כך, טויוטה וסובארו מפתחות ביחד רכב כביש שטח חשמלי ששיווקו באירופה צפוי להתחיל בעוד כשנה.

איסוזו די מקס איסוזו די מקס איסוזו די מקס

מעבר לכך, טויוטה ומאזדה מפתחות ביחד טכנולוגיות הנעה עבור רכבים אשר צפויים להיות מיוצרים בארה"ב. לצד אלה, טויוטה גם מחזיקה במניות של יצרנית הרכב דייהטסו, שמכוניות מתוצרתה שווקו בעבר בישראל, אך היצרנית היפנית הקטנה חדלה מלייצר רכבים בתקינה אשר עונה על דרישות השוק האירופי.

הברית בין טויוטה ואיסוזו אינה מפתיעה: בזמן שיצרני הרכב הגדולים מתמקדים במכוניות חשמליות כדי לענות על דרישות איכות הסביבה באירופה ובארה"ב, שוק הרכב הכבד נותר עד כה כמעט ללא תוכניות פעולה מסודרות באמת של יצרני הרכב הגדולים.

הסיבה לכך היא שמשאיות ורכב מסחרי נחשבים ל"מניעי כלכלה", כלומר משנעים טובין וסחורות ולכן נחשבים לכאלה שהרגולטורים פחות פוגעים בהם, אבל עדיין קשה להתעלם מן העובדה שמדובר ברכבים מזהמים - מה שבסופו של דבר יגרום לרשויות באירופה וארה"ב לאסור את כניסתם.

בניגוד לרכב חשמלי, במקרה של יצרני הרכב הכבד המעבר היותר משמעותי צפוי להיות להנעה מימנית, בין היתר בגלל היקף הנסועה (כלומר קילומטראז') של רכבים אלה אשר נחשב גבוה משמעותית מזה של מכוניות נוסעים רגילות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות