אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הוט גייסה 23 אלף מנויי סלולר ב-2020, התזרים נשחק ב-21% צילום: HOT

הוט גייסה 23 אלף מנויי סלולר ב-2020, התזרים נשחק ב-21%

הכנסות החברה גדלו בכ-5% והסתכמו ב-3.9 מיליארד שקל, ה-EBITDA נותר יציב. תזרים המזומנים ב-2020 מפעילות שוטפת עמד על 345 מיליון שקל. זהו הדו"ח האחרון של החברה לאחר שבחודש ינואר אלטיס, בעלת השליטה, נמחקה מהמסחר

30.03.2021, 11:59 | אביאור אבו
חברת התקשורת HOT מסכמת את 2020 עם תזרים מפעילות שוטפת של 345 מיליון שקל, ירידה של כ-21% לעומת 2019 (על בסיס מטבע מקומי) - כך עולה מהדו"חות שפרסמה היום (ג') חברת אלטיס אירופה (Altice Europe) של פטריק דרהי, בעלת השליטה ב-HOT.

קראו עוד בכלכליסט

ה-EBITDA הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל, בדומה לשנה המקבילה. השקעות החברה הסתכמו במיליארד שקל, עלייה של כ-6% לעומת 2019. הנתונים כוללים גם את ת.א.ט, חברת הטכנאים של אלטיס בישראל.

הכנסות החברה עמדו על 3.9 מיליארד שקל, עלייה של כ-5.4% לעומת השנה המקבילה. החברה מדווחת על ירידה של כ-4.5% בהכנסות מציוד קצה (כדוגמת מכשירים סלולריים) שהסתכמו בכ-258 מיליון שקל, וזאת לאור ההאטה וסגירת מרכזי הסחר והקניונים עקב משבר הקורונה. החברה מדווחת על עלייה של כ-7% בהכנסות משירותים שעמדו על כ-3.1 מיליארד שקל, וזאת למרות הפגיעה בשירותי נדידה (חבילות חו"ל) ותיירות פנים לאור סגירת הגבולות עקב משבר הקורונה. ההכנסות משירותים נייחים (טלוויזיה, אינטרנט וטלפון) הסתכמו ב-2.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-9.5%. ההכנסות משירותי סלולר (mobileHOT) הסתכמו ב-845 מיליון שקל, עלייה של כ-9.5%. ההכנסות מעסקים הסתכמו בכ-516 מיליון שקל, עלייה של כ-3.7%.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על 973 מיליון שקל, עלייה של כ-0.7% לעומת רבעון מקביל. ה-EBITDA קטן בכ-2.5% לעומת הרבעון הרביעי של 2019 ועמד על כ-345 מיליון שקל. התזרים מפעילות שוטפת עמד על 63 מיליון שקל, ירידה של 37% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

גיוס שנתי של 30 אלף לקוחות בנייח ו-23 אלף לקוחות בנייד

במהלך 2020 גייסה החברה 30 אלף לקוחות במגזר הנייח, אלפיים מתוכם ברבעון הרביעי, כך שמספרם בסופו עמד על 1.045 מיליון. מדובר בהאטה בקצב גיוס המנויים, שכן ברבעון הקודם גייסה החברה 8 אלף מנויים וברבעון שלפניו גייסה 7 אלף מנויים. יש לקחת בחשבון כי לקוח שמצטרף למסלולי סלולר מסוימים של החברה, הכוללים גם אפליקציית VOD לנייד של נקסט TV, שירות הטלוויזיה האינטרנטי והמוזל של החברה - נספר גם כלקוח במגזר הנייח. לאחרונה נכנסה HOT כשותפה בחברת הסיבים האופטיים IBC.

מנכ"לית הוט טל גרנות גולדשטיין , צילום: אוהד רומנו מנכ"לית הוט טל גרנות גולדשטיין | צילום: אוהד רומנו מנכ"לית הוט טל גרנות גולדשטיין , צילום: אוהד רומנו

מספר המנויים בסלולר גדל ב-2020 ב-23 אלף לקוחות נטו, 17 אלף מתוכם ברבעון הרביעי (16 אלף מתוכם מנויי פריפייד – כרטיס בתשלום מראש). בסוף 2020 עמדה מצבת החברה על 1.373 מיליון מנויים. מדובר בהאצה בקצב גיוס המנויים, שכן ברבעון הקודם גייסה החברה 10 אלף מנויים וברבעון שלפניו איבדה 9 אלף מנויים. mobile HOT שומרת על המקום הרביעי בישראל מבחינת נתח שוק עם כ-15% מכלל מנויי הסלולר בישראל. במהלך השנה השיקה החברה חבילות דור 5 חדשות. לאחרונה הודיעה HOT כי תשיק יחד עם פוקס רשת חנויות אביזרים ומכשירי סלולר.

מאז שחדלה חברת הכבלים, בניהולה של טל גרנות גולדשטיין, להיסחר בבורסת תל אביב בספטמבר 2018, היא אינה מדווחת על תוצאותיה באופן מפורט. החברה אינה מפרידה בין התחומים במגזר הנייח ואינה מפרידה בין לקוחות קמעונאיים לסיטונאיים. הדו"ח לשנת 2020 הינו הדו"ח האחרון שפרסמה החברה, לאחר שבינואר האחרון רכש דרהי שליטה מלאה באלטיס ומחק אותה מהמסחר.

תגיות