חברת הביטוח ווישור מציגה מעבר לרווח שנתי; המניה נוסקת מאז הנפקתה
החברה מחזיקה ב-3.5% משוק ביטוחי החובה לרכב, בעיקר דרך שיווק דיגיטלי; הרווח ב-2020 עמד על 2 מיליון שקל לעומת הפסד של 400 אלף שקל ב-2019; מניית ווישור מזנקת ב-41% מאז שהונפקה בפברואר האחרון
סיכום השנה השנייה לפעילות: ההסתמכות על ביטוחים קולקטיביים ורווחי ההשקעות עזרו לווישור לסיים את השנה השנייה לפעילותה ללא הפסד. חברת הביטוח מציגה רווח כולל של 2 מיליון שקל לעומת הפסד של 400 אלף שקל ב-2019.
קראו עוד בכלכליסט
רוב הרווח הכולל של חברת הביטוח הדיגיטלית בשנה החולפת נבעו מביטוחי החובה לרכב בסך של 6.2 מיליון שקל והשקעות שהסתכמו ב-2 מיליון שקל.
סך הפרמיות שהורווחו ברוטו ב-2020 גדלו בכ-142% ל-188 מיליון שקל, בהשוואה ל-78 מיליון שקל בשנה שקדמה לה. בשנת פעילותה הראשונה של החברה היא התמקדה בעיקר בביטוח קולקטיבי וחתמה על הסכמים של ביטוחים לנהגי אגד וציי ליסינג גדולים כמו אלבר ואלדן. נכון ל-2020 הפרמיות של החברה בקולקטיב מסתכמים ב-166 מיליון שקל מתוך 195 מיליון שקל.
ווישור מחזיקה נכון לספטמבר 2020 ב-3.5% משוק ביטוחי החובה בעיקר דרך שיווק דיגיטלי. ענף ביטוחי הרכב מאופיין בתחרות גבוהה ושאר החברות עובדות בימים אלו על פיתוח של ביטוחי רכב דרך שיווק דיגיטלי. דוגמה לכך הוא המותג החדש של ביטוח ישיר "9" שנועד להתחרות בתחום הביטוח הדיגיטלי.
אותה תחרות בענף הרכב דוחפת את מחירי הביטוח, כשהחברות לעיתים משווקות פוליסות במחירי הפסד כדי להתחרות על נתחי שוק. מתוך כך מבטחי המשנה של ווישור (האנובר, סקור ומוניך רה) ברכב רכוש הפסידו 6 מיליון שקל ב-2020 על פרמיה בסך של 25 מיליון שקל. מדובר בשיעור הפסד גבוה מסך הפרמיה של כמעט 25%.
מבטחי המשנה ספגו בשנת 2020 את ההפסדים של מספר חברות ביטוח כמו ליברה, ביטוח ישיר ו-ווישור. מבטחי המשנה בוחנים את ביצועי החברות לאורך זמן ומבינים את התנודתיות מעת לעת ברווחים של חברות הביטוח.
עם זאת, במידה שההפסדים יימשכו, מבטחי המשנה עלולים להעלות את סכום הפרמיה אותו הם גובים מהחברות הישראליות. עלייה בפרמיות מול מבטחי משנה עשויה להגביל את ההנחות שניתנים ללקוחות מצד חברות הביטוח המקומיות.
קבוצת הטכנולוגיה והביטוח Wesure Global Tech השיקה את פעילותה העסקית בשנת 2019, ונמצאת בשליטת אמיל וינשל וניצן צעיר-הרים, שניהם בכירים בענף הביטוח הישראלי. ווישור הונפקה בפברואר לפי שווי של 385 מיליון שקל אחרי הכסף. היום שווי השוק של החברה עומד על 540 מיליון שקל. מאז יומה הראשון להיסחר, עלתה מניית ווישור ב-41%.
השלב הבא של ווישור בהתגלגלותה הוא התחלת שיווק פוליסות בתחום ביטוח רכוש וחנויות לבתי עסק קטנים ובינונים בארה"ב. החברה תפעל בשיווק כפול דרך סוכני ביטוח לצד שיווק דיגיטלי. מדובר באותו התחום בדיוק בו פועל אחד ממיזמי הביטוח הבולטים של ישראל נקסט שאתמול סיים סבב גיוס בשווי של 4 מיליארד דולר