אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביהמ"ש אישר את עסקת בריל-אס.בי.אן - ממתינים לאישור רשות התחרות צילום: אוראל כהן

ביהמ"ש אישר את עסקת בריל-אס.בי.אן - ממתינים לאישור רשות התחרות

במסגרת העסקה רוכשת בריל את יתרת המניות באס.בי.אן, שבה היא כבר מחזיקה 50%, מידי קבוצת סקאל, תמורת 13.8 מיליון שקל; החברה הנרכשת מפעילה את רשתות הקמעונאות נאוטיקה טימברלנד ואמפוריום

01.04.2021, 17:35 | אורנה יפת

התקבל אישור ביהמ"ש על עסקת בריל-אס.בי.אן, התקדמות נוספת בדרך להשלמת הרכישה. במסגרת העסקה רוכשת בריל את יתרת המניות באס.בי.אן, שבה היא כבר מחזיקה 50%, מידי קבוצת סקאל, תמורת 13.8 מיליון שקל - העסקה עדיין נדרשת לאישור רשות התחרות.

קראו עוד בכלכליסט

במסגרת העסקה בריל תעביר תשלום של 13.3 מיליון שקל עבור המניות ועוד 500 אלף שקל לסולי סקאל, מבעלי השליטה בקבוצה המוכרת. עם השלמתה תחדל סקאל לשמש כבעלת מניות בחברת וסולי ומאיר סקאל לא יכהנו כדירקטורים באס.בי.אן.

מכירת המניות של סקאל לקבוצת בריל נעשית במסגרת הליך הוצאה לפועל. כחלק מההסדרים מול הבנקים לוותה סקאל ספורט 15 מיליון שקל מהבנים של מאיר סקאל, חיים ודניאל. משלא הצליחה לעמוד בהחזר החוב, העבירו הבנים של מאיר סקאל את המניות של סקאל ספורט לכונס נכסים שיפעל למכירתן.

ההצעה היחידה שקיבל הכונס הייתה מחברת בריל, שביקשה לרכוש את חלקה של סקאל. באס.בי.אן. את בריל ייצג בתהליך הרכישה עו"ד עמית בריגר ממשרד AYR עמר, רייטר, ז'אן, שוכטוביץ ושות'.

אס.בי.אן מפעילה את רשתות הקמעונאות נאוטיקה טימברלנד ואמפוריום, שביחד מונות 58 סניפים ו-3 אתרי סחר. ב-2019 רכשה אס.בי.אן את רשת אמפוריום מחברת סקאל שבשנים האחרונות מממשת נכסים על מנת להחזיר חובות צבורים בהיקף מיליארד שקל. הרכישה בוצעה בתמורה ל-5 מיליון שקל, וכללה את הפעילות של אמפוריום שמנתה 11 סניפים ו-5 סניפי אאוטלט.

לדברי שחר תורג'מן, יו"ר בריל: "לאס.בי.אן פוטנציאל צמיחה באמצעות רשת חנויות אמפוריום, אשר נרכשה בשנת 2019 מידי סקאל ספורט ובעקבות משבר הקורונה, בשנת 2020 טרם בא פוטנציאל הצמיחה לידי ביטוי. החברה בוחנת אפשרות לשילוב של מותגים נוספים התואמים לתמהיל המותגים הקיים ברשת ופתיחת חנויות נוספות של הרשת".

שחר תורג שחר תורג'מן יו"ר בריל | צילום: אוראל כהן שחר תורג

תוצאות בריל

קבוצת בריל עוסקת בעיצוב, יבוא, רכש ושיווק של מוצרי הנעלה, הלבשה ואביזרי אופנה. הקבוצה נפגעה מהסגרים הממושכים שארכו כ-170 יום במהלך משבר הקורונה ומכירותיה ב- 2020 ירדו ב- 20.6% ל-426.7 מיליון שקל. 

החברה התייעלה ברמות המלאי שירד ל-138 מיליון שקל לעומת 155 מיליון שקל בשנה מקבילה, בעקבות צמצום הרכש שביצעה במהלך המשבר. יחד עם זאת, נרשמה עלייה של 1.7 מיליון שקל בהפחתות המלאי ביחס ל-2019. בתקופה הקצרה של פתיחת החנויות בין הסגרים נאלצה הקבוצה להעניק הנחות עמוקות ללקוחות כדי לחסל מלאים. פעולות אלה פגעו ברווחיות הגולמית שירדה ל-49.1% לעומת 52% בשנת 2019. 

במהלך המשבר צמצמה בריל את ההוצאות על פרסום, שלחה עובדים לחל"ת והקטינה את ההוצאות על תפעול החנויות, והוצאות השכר. בעקבות כך בסיכום השנה נרשמה ירידה בהוצאות המכירה והשיווק ל-180.7 מיליון שקל לעומת 250 מיליון שקל ב-2019. החברה מציינת כי 19.8 מיליון שקל מהירידה בהוצאות נבעו מויתור חלקי של המשכירים על שכר דירה.

ההתייעלות בפרמטרים התפעוליים הובילה לשיפור של 21% ברווח התפעולי, שעמד על 13 מיליון שקל. החברה סיימה את 2020 עם הפסד של 2.7 מיליון שקל לעומת הפסד של 6 מיליון שקל ב-2019. 

תגיות